דף הבית / חדשות / גאס גאס: הצרות נמשכות
GASGAS

גאס גאס: הצרות נמשכות

החברה הודיעה על פשיטת רגל על מנת להפעיל לחץ על הממשלה להזרים כספים, או לחילופין לפתוח את הדלת למשקיעים פוטנציאליים

הסאגה סביב גאס גאס, יצרנית אופנועי האנדורו והטריאל הספרדית שנמצאת בשליטה של קבוצת אנשי עסקים ישראליים, נמשכת. בינואר השנה עצרה החברה את פסי הייצור לשבוע, וחודשיים לאחר מכן בחודש מרץ הודיעה החברה על פיטורי עובדים, וזאת על מנת להפעיל לחץ על הממשלה ועל הבנקים כדי שיזרימו כספים לחברה, וגם על מנת להתחיל תהליך של הבראה וייעול. כעת מודיעה החברה על פשיטת רגל, וזאת כחלק מצעדי הלחץ על הממשלה והבנקים.

לפני כשנתיים נרכשו רוב האחזקות של החברה על ידי קבוצת אנשי עסקים ישראלים בראשות יריב גילת, ואלו השקיעו כספים רבים בחברה על מנת לשקם ולהבריא אותה. כחלק מההסכם עם ממשלת ספרד, שמחזיקה בכ-22% ממניות החברה, במידה ויהיה צורך להשקיע כספים נוספים בחברה ישתתפו המשקיעים והממשלה בהשקעה העתידית כיחס אחזקותיהם. כעת נדרש סכום של כ-10 מיליון יורו על מנת שהחברה תמשיך להתקיים וקבוצת המשקיעים מוכנים לשים את הכסף, אולם הממשלה והבנקים מסרבים להשקיע את חלקם היחסי.

קבוצת המשקיעים ניסתה להפעיל לחץ על הממשלה והבנקים הספרדיים, אולם כשהגיעו למבוי סתום נאלצו להודיע על פשיטת רגל, כשהצעד הבא הוא האפשרות לרכישת החברה על ידי משקיע חיצוני. נכון לעכשיו יש 2 חברות בינלאומיות שזהותן לא ברורוה שמתעניינות ברכישת החברה, כך שייתכן שבמידה ולא יימצא ההסדר בין קבוצת הרוכשים הישראלים לבין ממשלת ספרד – גאס גאס תתפרק או תעבור לידיים אחרות.

מאז שק.ט.מ רכשה את הוסקוורנה מידי ב.מ.וו, צמד המותגים הללו מחזיקים בכ-75% משוק האנדורו העולמי. במידה ושחקן משמעותי כמו גאס גאס ייעלם מהמפה, המשמעות המיידית היא שליטה מוחלטת של ק.ט.מ (יחד עם הוסקוורנה) בשוק האנדורו העולמי, כשאת השאריות יקבלו שאר היצרנים הקטנים יותר. אצלנו בארץ המצב אפילו קיצוני יותר, שכן נכון להיום גאס גאס, על ידי היבואנית מוטוטראק, מהווה את האופוזיציה הכמעט יחידה לק.ט.מ והוסקוורנה. ימאהה WR250F לא מיובא ארצה בגלל בעיות תקינה, ושאר היצרניות שמיוצגות בארץ לא מצליחות להתרומם ולמכור בכמויות משמעותיות, וזאת למרות שלרוב מדובר באופנועים מצוינים.

ממוטוטראק, יבואני גאס גאס לישראל, נמסר כי לפי ההערכות מדובר בעיכוב של חודשים ספורים בהתפתחות החברה עד שיימצא פתרון, ובסוף התהליך החברה תהיה חזקה ואיתנה, ושבכל מקרה במוטוטראק ערוכים גם מבחינת מלאי כלים חדשים וגם מבחינת מלאי חלפים.

כמו שכבר כתבנו – נקווה להתפתחויות חיוביות בעלילה כך שגאס גאס תצא מהמשבר ותמשיך בתהליכי הפיתוח והייצור.

 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2025_YAM_XMAX300A_EU_MBL2_ACT_001_03_preview

ימאהה: האיקסמקס 300 ו-125 מתעדכנים ל-2025

לפני שנתיים ימאהה ביצעה מתיחת פנים משמעותית לקטנוע הנמכר ביותר שלה - ה-XMAX, ולשנת 2025 הוא מקבל עוד עדכונים וגרסה חדשה - טקמקס פלוס

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן