קבוצת ימאהה למרוץ הדקאר – פעם אימת המתחרים – מציבה קבוצה של ארבעה רוכבים שינסו להביא את ה-WR450F ראלי לפודיום.
כבר כיסינו את מרבית הקבוצות החזקות לדקאר 2020, שמקוות להיכנס לכל הפחות לעשירייה הראשונה אם לא לפודיום. קבוצות ק.ט.מ, הוסקוורנה, גאס גאס, הונדה ואפילו הירו ההודים כבר עברו אצלנו, עכשיו התור של ימאהה. הכחולים, למי שזוכר, שלטו בדקאר בדור הדינזאורים עם המפלצות של פעם שנקראו YZE750T ו-XTZ850TRX עבור סטפן פטרהנסל ואדי אוריולי, 'סופר טנרה' עבור כל השאר. מאז המעבר למנועי 450 סמ"ק לא הצליחו היפנים להתמודד עם ק.ט.מ, שכובשת את הכס כבר 18 שנים רצופות.
הקבוצה תשלח לזירה בסעודיה את חוויאר דה סולטריט (Xavier de Soultrait) הצרפתי, שניצח באחד הסטייג'ים בשנה שעברה, את פרנקו קאימי (Franco Caimi) הארגנטינאי, רוכב אנדורו בעברו שסיים שמיני בדקאר הראשון של ב-2017, את הרוקי ג'יימי מק'ני (Jamie McCanney) מהאי מאן, ואת אדריאן ואן בוורן (Adrien Van Beveren), גם כן מצרפת, שכיום הוא הרוכב המוביל בקבוצת מונסטר-ימאהה וגם מנצח עבר בסטייג' דקאר.
ה-WR450F ראלי היה אופנוע חדש לדקאר 2016 , שהייתה הפעם הראשונה מזה כמעט 20 שנה שימאהה השתתפה בראלי הדקאר עם קבוצת מפעל רשמית שלא דרך ימאהה-אירופה או ימאהה-צרפת. ה-WR450F ראלי בנוי על בסיס ה-WR450F, אולם שלא כמו ה-CRF של הונדה, פה מדובר יותר על הסבה לראלי ולא על בניית אופנוע מחדש. המנוע נלקח דווקא מגרסת המוטוקרוס ה-YZ450F, והוא הוסב לעבודת ראלי, בין היתר על ידי הוספת שמן כמו בק.ט.מ. הנפח 449 סמ"ק (97 על 60.8 מ"מ), 4 שסתומים עם צמד גלי זיזים ומערכת הזרקה עם מפות ניהול שונות. גוף המצערת של מיקוני, בקוטר 44 מ"מ ובתצורת דאונדראפט (זרימה ישירה לראש המנוע, ללא פיתולים, נגזר ממבנה המנוע ה'הפוך' – כשיניקה מלפנים והפליטה מאחור, והצילינדר מוטה אחורנית).
השלדה היא אותה שלדת קורות אלומיניום של ה-WR / YZ, הזרוע האחורית הוארכה ב-2 ס"מ ליציבות במהירויות גבוהות, ואילו הבולמים הם פקטורי מתוצרת קאיאבה. הדיסק הקדמי בקוטר 300 מ"מ, והמשקל על-פי ימאהה עומד על 142 ק"ג יבשים עם עוד 33 ליטרים של דלק.
מהדורת 2020 של ראלי דקאר המפורסם תתקיים השנה לראשונה בערב הסעודית. הפרק השלישי בתולדות התחרות, שנקרא ממלכת החולות (THE KINGDOM OF SAND) יוזנק ב-5 בינואר מהעיר ג'דה הנושקת לחוף הים האדום, ויסתיים ב-17 בינואר באל קידיה (Qiddiya), דרומית לעיר הבירה ריאד. ב-11 ימי המרוץ יכסו המתחרים כ-7,900 ק"מ, מתוכם מעל 5,000 ק"מ של קטעי ספיישל מדודים. המארגנים הבטיחו שהחלק הראשון יכלול קטעי ניווט מאתגרים, ואילו חציו השני של המרוץ יורכב מחול, חול ועוד חול. על קו הזינוק יעמדו, נכון לעכשיו, 158 רוכבים.
צפו בקבוצת ימאהה מדקאר 2019: