שנת 2019 מסתיימת היום, וזוהי השנה השלישית ברציפות שבה השוק הדו-גלגלי עומד יציב עם מספרי מכירות פחות או יותר קבועים, וזאת אחרי העליות המסיביות שהחלו ב-2014. יחד עם זאת, גם ב-2019 רכבנו על עשרות אופנועים (וקטנועים) מלהיבים, מהנים וטכנולוגיים.
ועכשיו, כמו בסיום של כל שנה, אנחנו במערכת פול גז בוחרים את האופנועים והקטנועים שעשו לנו את זה השנה יותר מאחרים. הכללים פשוטים: בחרנו את האופנועים שנגעו בנו יותר מאחרים, שהביאו משהו מיוחד לשוק הדו-גלגלי, או שסתם הם מגניבים ונהנינו לרכב עליהם. אז קבלו את רשימת האופנועים והקטנועים שלנו לשנת 2019.
דוקאטי פניגאלה V2
הפניגאלה 959 מקבל את העיצוב הסקסי של הפניגאלה V4, אלקטרוניקה שמקבילה גם היא ל-V4, שם חדש – V2 – בקורלציה ל-V4, ועוד כמה נגיעות, וכל אלו יחד הופכים אותו לאופנוע שהוא לא רק יפהפה ולא רק ביצועיסט, אלא גם קל לרכיבה וידידותי לרוכב. רכבנו עליו לאחרונה במסלול חרז בספרד, והתאהבנו.
הונדה CRF1100L אפריקה טווין
הדור החדש של האפריקה טווין גדל בנפחו ל-1,100 סמ"ק, קיבל עיצוב מחודש, ובעיקר הפך לאופנוע היפני הטכנולוגי ביותר שיש כשהוא מציע בערך את כל מה שיש לתעשיית האופנועים להציע בתחום הטכנולוגי, בנוסף לגיר האוטומטי של הונדה, ה-DCT, ובנוסף לבולמים החשמליים הסמי-אקטיביים של שוואה שמותקנים בגרסת האדוונצ'ר ספורט המאובזרת. אבל חוץ מכל האלקטרוניקה זה גם אופנוע מאוזן, נעים לרכיבה ובעל התנהגות משובחת. הונדה חזק במשחק!
ימאהה טנרה 700
אחת היציאות החזקות של ימאהה בתקופה האחרונה הוא הטנרה 700. סביב מנוע ה-CP2 מלא שמחת החיים שנלקח מה-MT-07 בנו בימאהה אדוונצ'ר-ראלי קרבי, עם עיצוב ראלי מודרני ונאה, עם התנהגות כביש ושטח מעולה, ובעיקר עם הרבה פשטות טכנולוגית שגם הופכת את הטנרה 700 לנגיש מבחינת מחיר. הכלי הפך ללהיט מכירות בין לילה, והוא מחזיר לשם 'טנרה' המיתולוגי את הכבוד המגיע לו.
ב.מ.וו R1250GS
נישאר באדוונצ'רים, ואיך אפשר בלי הב.מ.וו R1250GS החדש. הפלטפורמה היא הדור האחרון של ה-R1200GS, אולם השינוי העיקרי הוא מנוע ה-1,254 סמ"ק החדש הכולל מערכת ShiftCam לתזמון שסתומים משתנה, ושבו לא רק שההספק גדל ל-123 כ"ס, אלא בעיקר המומנט גדל, ויותר חשוב – התעבה. כעת יש את כל האיכויות המוכרות של ה-GS הגדול, רק עם הרבה יותר כוח, וכוח זה תמיד טוב.
דוקאטי מולטיסטראדה 950S
והנה, עוד אדוונצ'ר, הפעם לכביש. על הדוקאטי מולטיסטראדה 950 כתבנו בעבר שהוא האופנוע המועדף עלינו בליין הכלים של דוקאטי. ה-950S לקח את פלטפורמת ה-950 השפויה, והוסיף עליה את כל האלקטרוניקה של המולטיסטראדה 1260S – כולל מערכת המתלים סקייהוק החשמלית סמי-אקטיבית, וכולל הקוויקשיפטר, הבקרות, מסך ה-TFT, ממשק ה-HMI ועוד. אז כעת האופנוע המועדף עלינו בליין האופנועים של דוקאטי קיבל גרסה טכנולוגית ומתקדמת יותר, וגם אותו אנחנו אוהבים מאוד.
ק.ט.מ 150EXC TPI / הוסקוורנה TE150i
צמד אופנועי האנדורו החדשים של ק.ט.מ והוסקוורנה, בנפח 150 סמ"ק, גרמו לנו התאהב לחלוטין. אנחנו אוהבים אופנועי אנדורו קטנים, אנחנו אוהבים מנועי 2 פעימות, ואנחנו אוהבים את טכנולוגיית הזרקת הדלק של ק.ט.מ למנועי 2 פעימות. צמד ה-150 החדש, של צמד המותגים של ק.ט.מ, משלבים את כל האהבות שלנו יחד ויוצרים אופנועים קלים פיזית וקלים במיוחד לרכיבה, אבל גם עם מנוע גמיש ויעיל ועם התנהגות של ק.ט.מ / הוסקוורנה 2020. מ-ע-ו-ל-י-ם!
שרקו SEF-R300
ואם כבר אנדורו, אז תמיד אמרנו שהשרקו SEF-R300 הוא אחד מאופנועי האנדורו-הובי הטובים יותר שיש, וגרסת 2020 אפילו משתבחת וממשיכה בתהליך האבולוציה של שרקו. גרסת הרייסינג מתאימה יותר לרוכבי הובי של סופי- שבוע, ואילו גרסת הפקטורי מתאימה יותר לרייסרים שביניכם.
קוואסאקי ZX-6R
ובמעבר חד לאופנוע ספורט. הקוואסאקי ZX-6R של 2019 נמצא פה לא רק כי הוא אופנוע טוב וקל לרכיבה, אלא גם כי הוא השריד האחרון לאופנועי ספורט יפניים בנפח 600 סמ"ק (טוב, 636 סמ"ק אם להיות מדויקים) המיועדים לכביש ולמסלול, שכן הימאהה R6 הוא כבר כמעט אופנוע מסלול טהור. שאר היצרניות – הונדה וסוזוקי – כבר פרשו מהמשחק. במחיר של פחות מ-90 אלף ש"ח גם מדובר בעסקה טובה.
בנלי 502C
עוד עסקה טובה – הבנלי 502C קרוזר החדש. מסביב למנוע הטווין המקבילי המעולה בנפח 500 סמ"ק, שנלקח מה-TRK502, בנו בבנלי קרוזר בסגנון דוקאטי דיאבל, עם מכלולים טובים והתנהגות טובה. הוא גם נראה טוב, ובמחיר של פחות מ-49 אלף ש"ח, הוא כאמור אחלה עסקה.
דוקאטי היפרמוטארד 950
זה הדוקאטי השלישי בנבחרת שלנו ל-2019, ולא בכדי: ההיפרמוטארד 950 החדש עובר אבולוציה – באלקטרוניקה, במתלים, בארגונומיה ובביצועים – שמקרבת אותו לשלמות והופכת אותו לאחר האופנועים המלהיבים והמהנים יותר לרכיבה. גרסת ה-SP על המסלול בכלל העיפה אותנו למחוזות אחרים. איזה כיף של אופנוע!
ימאהה טימקס 560
רק בחודש שעבר רכבנו על הטימקס 560 החדש, וכבר הוא נכנס לנבחרת של השנה. הטימקס תמיד היה אמת מידה להתנהגות, ובדור השביעי שלו לשנה ה-20 הוא הופך לטוב יותר בכל פרמטר: הוא חזק יותר, הוא מתנהג טוב יותר, הוא טכנולוגי יותר, והוא גם מעוצב טוב יותר. האייקון של ימאהה, שכבר מזמן הפך לסמל סטטוס, רק הולך ומחזק את המעמד שלו.
פיאג'ו MP3 300 HPE Sport
ה-MP3 300 החדש משתדרג משמעותית ל-2019, כשמעבר ליתרונות הבטיחותיים המוכרים גם הביצועים משתפרים והוא לא ממש נשאר מאחור. השנה אפשר לומר שה-MP3 300 שינה לנו את התפיסה על תלת-גלגליים, וזו אחת הסיבות שלקחנו אותו למבחן ארוך טווח – פשוט כי חשוב לנו להכיר אותו לעומק.
סאן-יאנג קרוקס 125
סוגר את הרשימה שלנו השנה קטנוע עירוני קטן שמחזיר עודף מ-11 אלף ש"ח. הסאן-יאנג קרוקס 125 הוא קטנוע בסיסי עם מחיר בסיסי, אבל עם טוויסט של עיצוב מגניב שנותן תמורה מצוינת בתחתית סולם המחירים. אורי בוחן הקטנועים שלנו התעקש שהקרוקס צריך להיות ברשימה, אז הנה הוא כאן.
חבל שאין התייחסות נוספת לאופנועי הנייקד בנפח בינוני, שמהווים נתח נכבד משוק האופנועים הישראלי ומהווים את כרטיס הכניסה לעולם של האופנועים הגדולים.
שהביאו שינוי אמיתי לשוק, ברמת יחס המחיר לכ"ס, ובכך תורמים לתחרות בשוק ולנו הצרכנים.
דוגמאות:
* HONDA CB650R -מחיר 61,221 ש"ח, כוח סוס-95 יחס כוח סוס לשקל 1:644.
*KTM DUKE 790 R- מחיר 80,203 ש"ח, כוח סוס -105, יחס כוח סוס לשקל 1:763.
* SUZUKI SV650- מחיר 48,000 ש"ח, כוח סוס-75, יחס כוח סוס לשקל-1:640.
*CFMOTO 650NK- מחיר 37,900 ש"ח, כוח סוס- 69.7, יחס כוח סוס לשקל- 1:543.8