דף הבית / חדשות / הארלי דיווידסון מציגה את הספורטסטר S החדש
Harley-Sportster-S-2022-004

הארלי דיווידסון מציגה את הספורטסטר S החדש

הארלי דיווידסון הציגה את הספורטסטר S החדש עם מנוע וי-טווין מקורר נוזל בנפח 1,252 סמ"ק, 121 כוחות סוס ואלקטרוניקה מודרנית

לא קאסטום ולא קרוזר, השם של דגם הקאסטום-קרוזר-קרבי החדש של האמריקאים נקרא ספורטסטר, ובניגוד לקודמו הוא מודרני לחלוטין.

לאחר שמועות וטיזרים שהעריכו שהדגם החדש יקרא בשם קאסטום 1250 או קרוזר 1250, חושפים בהארלי-דיווידסון את המוצר הסופי – ספורטסטר S. בשנה שעברה הודיעו בהארלי על ביטול ליין דגמי הספורטסטר באירופה, כאשר באותה הידיעה הערכנו שהם יחזירו את הדגם – ששורשיו הולכים אחורה עד לשנות ה-50 של המאה הקודמת – בגרסה חדשה ומודרנית בעתיד. העתיד הגיע מהר מהצפוי בפרויקט 'From Evolution to Revolution' – מאבולוציה לרבולוציה – אשר מתייחס למעבר מפלטפורמת המנועים הישנה, שהולכת אחורה לשנות ה-80, למנועי הרבולושן-מקס המודרניים.

הארלי דיווידסון ספורטסטר S
הארלי דיווידסון ספורטסטר S

המנוע בספורטסטר S החדש הוא של הפאן אמריקה 1250, כלומר וי-טווין ב-60° עם תזמון שסתומים משתנה. הנפח עומד על 1,252 סמ"ק, מקורר נוזל ומפיק 121 כ"ס ב-7,500 סל"ד ו-13 קג"מ ב-6,000 סל"ד. ההספק כאן מונמך כצפוי לעומת האדוונצ'ר, ששם מספק 150 כ"ס ב-8,750 סל"ד עם מומנט דומה בסל"ד מעט גבוה יותר. המנוע כאן משתמש בשסתומים בקוטר קטן יותר ותא שריפה שונה, שמאפשר יותר כוח בסל"ד נמוך ובינוני. יחס הדחיסה הונמך ל-12:1 לעומת 13:1 בפאן אמריקה, והמנוע כמובן עומד בתקנות יורו 5. יש שישה הילוכים ומצמד מכני, ומערכת הפליטה חדשה לגמרי ולוקחת את השראתה ממרוצי הפלאט טראק.

השלדה היא מסוג צינורות מפלדה אשר מחוברת – חלקה הקדמי, האמצעי ושלדת הזנב – למנוע גורם נושא עומס מרכזי. בהארלי טוענים שיש כאן חסכון במשקל וחידוד ההתנהגות. מלפנים יש מזלג הפוך של שוואה בקוטר 43 מ"מ מתכוונן במלואו, וכך גם הבולם האחורי. האורך הכללי עומד על 2,260 מ"מ, בסיס הגלגלים על 1,520 מ"מ, גובה המושב על 730 מ"מ, והמשקל המלא (ללא דלק) מסתכם ב-228 ק"ג. מידות צמיגי הדאנלופ  GT503 הרדיאליים הם 160/70R17 מלפנים ו-180/70R16 מאחור. הבלמים הם של ברמבו עם דיסק בקוטר 320 מ"מ מלפנים וקליפר מונובלוק רדיאלי עם 4 בוכנות, כאשר מאחור יש דיסק בקוטר 260 מ"מ וקליפר בעל שתי בוכנות. מיכל הדלק מכיל 11.7 ליטרים.

מבחינת אלקטרוניקה יש כאן מערכת ניהול מנוע עם שלושה מצבים (כביש, גשם וספורט), מערכת למדידת אינרציה IMU הכוללת ABS להטיה ומערכת בקרת אחיזה להטיה. יש מסך TFT חדש בגודל 4″ עם חיבור לסלולר ואפליקציית ניווט, פנסי LED היקפיים, בקרת שיוט ושקע USB להטענה.

אין עדיין מידע אם תהיה גם גרסת ספורטסטר בנוסף (בלי ה-S בשם), שכן בפאן אמריקה 1250 גרסת ה-S מציינת את הבולמים החשמליים הסמי-אקטיביים. המחיר בארצות הברית מתחיל ב-16,000$, והסכום דומה ביורו באירופה, כאשר לא ידוע בשלב זה מתי הספורטסטר S החדש יגיע לישראל.

2021 Model Photography. RH1250S
2021 Model Photography. RH1250S
2021 Model Photography. RH1250S
2021 Model Photography. RH1250S
2021 Model Photography. RH1250S
2021 Model Photography. RH1250S

Harley-Sportster-S-2022-006

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

XACT PRO 6500 Cartridge-2

בולמי WP: קארטרידג' חדש לאופנועי מוטוקרוס

חברת הבולמים WP מציגה מנגנון קארטרידג' מקצועי חדש מסדרת XACT PRO, המתאים לדגמי המוטוקרוס והקרוס קאנטרי של ק.ט.מ, הוסקוורנה וגאס גאס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO