ההונדה CBR1000RR-R מקבל לשנת 2022 שיפורים קטנים בגזרת המנוע, וכן גרסת SP בצבעי גרסת המקור.
אין הרבה אופנועים שניתן להגדיר אותם כאייקון. יש עוד פחות אופנועים שהיו אבן דרך בעולם האופנועים. שעשו מהפכה. שהשאירו חותם עמוק, ושניתן להצביע על הנקודה שבה יצאו לשווקים כנקודת מפנה. כזה הוא הפיירבלייד – ה-CBR900RR המקורי של 1992 – שעשה מהפכה של ממש בתחום אופנועי הספורט באותה תקופה (תקראו עליו – כאן). 30 שנה אחרי, מכבדים אותו בהונדה על-ידי הצגת גרסת SP של ה-CBR1000RR-R בצבעים ובגרפיקה של גרסת המקור.
אבל עוד לפני כן, ה-RR-R, שהוצג לפני שנתיים, מקבל שינויים קלים במנוע אשר מתבטאים בהארכת יחס ההעברה הסופי על-ידי מעבר לגלגל שיניים אחורי של 40 במקום 43 שיניים. מערכת הנשימה עודכנה דרך תעלות אוויר קצרות וצרות יותר, יחד עם חלק אמצעי חדש במערכת הפליטה. יחס הדחיסה עלה מ-13.2:1 ל-13.4:1, אם כי מנוע הליטר עדיין מפיק 217.5 כ"ס. מערכת בקרת האחיזה בעלת 9 המצבים עודנה לטובת מעברים חלקים יותר בין כל המצבים. בגרסת ה-SP עם מערכת הבולמים החשמלית הסמי-אקטיבית של אוהלינס ובלמים משודרגים מעדנת מעט את ההתנגדות של סיבוב המצערת ומקבלת – כאופציה – חישוקים מוזהבים.
כאמור, כגרסה מוגבלת, דגם ה-SP ניתן לרכישה בגרסת 30 שנה מעוטרת עם צביעת הטריקולור האייקונית, מושב אחורי כחול, לוגו מיוחד במסך ה-TFT בעת התנעה ומערכת פליטה של אקרפוביץ'.