ההונדה SH125i, קטנוע גדול הגלגלים של הונדה ורב מכר אדיר באירופה, מקבל גרסה חדשה לשנת 2020.
משפחת ה-SH של הונדה התחילה את מחזור החיים שלה עוד בשנת 1984 עם ה-SH50. גיבור הכתבה שלנו עם מנוע הארבע פעימות ונפח של 125 סמ"ק התחיל להימכר בשנת 2001. בהונדה מדווחים על מעל מיליון קטנועי SH שנמכרו מאז, מתוכם 19,000 יחידות שנמכרו באירופה עצמה בשנת 2018 לבדה. האירופאים מאוד בתוך האופנה של הגלגלים הגדולים, אבל הטרנד הזה פחות תפס בישראל.
לשנת 2020 מקבל ה-SH125i, שמיוצר באיטליה עיצוב מחודש, שיחד עם שילדה חדשה מאפשר 50% יותר נפח אחסון, מתוכם 28 ליטרים מתחת למושב – 10 ליטרים יותר מדגמי העבר. בהונדה מציינים שהתווסף שקע USB לקטנוע. התאורה כולה מורכבת מפנסי LED, והמסך הוא מסוג LCD.
מנוע הארבע פעימות בעל ארבעה שסתומים וקירור נוזל חדש לגמרי לשנת 2020, והוא אמור לספק יותר תאוצה ויותר ביצועים לצד חסכון בדלק. הוא כמובן נכנס לקטגוריית היורו 5 מבחינת התקנים, ומספק 12.5 כ"ס ב-8,250 סל"ד. בהונדה מציעים כסטנדרט בקרת אחיזה הניתנת לניתוק HSTC (ר"ת Honda Selectable Torque Control).
מעבר לכך, בהונדה מציינים עדכונים למתלים ולגלגלי ה-16″, שנועדו לתרום להתנהגות, יציבות ונוחות. המשקל נושק ל-134 ק"ג (קל ב-700 גרם…) וגם התווסף מפתח קרבה.
לצד ה-SH125i מציגים בהונדה גם את ה-SH150i – אח גדול היושב על אותה הפלטפורמה, מקבל את אותם השינויים, רק מציע מנוע הנפח 156.9 סמ"ק המפיק 16.2 כ"ס.
ההונדה SH125i החדש צפוי להגיע לישראל בתחילת שנת 2020. נעדכן במועד מדויק ומחירים ברגע שיתפרסמו, ונקווה שטרנד הקטנועים הגדולים יתפוס קצת יותר בישראל, מפני שהיתרונות הדינמיים שלהם גדולים וברורים.
הקטע הבעייתי הוא מה שגם הרבה ישראלים יודעים שכשאתה מקבל גלגלים גדולים בקטנוע רוב הפעמים זה בא על חשבון רוחב הצמיג
וכשאתה נוהג עם צמיגים כאלה דקיקים בתשתיות שיש לך בארץ במיוחד במרכז ובמיוחד עכשיו כשהסתיו מתחיל להסתיים זה מתכון להחלקות ,
להמליץ גלגלים גדולים בגלל תחושת ביטחון זה לא נכון כי זה תחושה הרבה יותר ממתן ביטחון , עדיף לקחת קטנוע עם צמיג שהוא רחב שלוקח לך זמן להשיג ביטחון
אבל אתה יודע שהוא יתן לך הרבה יותר שטח מגע ואחיזה גם בנסיעה ישרה וגם בפניות וגם כשהשטח מלא בחול ושלוליות מאשר להביא צמיג דק
שאומנם בגלל גודל הגלגל יתן לך תחושה של יציבות אבל הדבר הכי קטן שיש לך בכביש או פנייה שתגיע אליה ביותר מידי מהירות או ברקס שתצתרך לתת ותצתרך לפחד לאבד אחיזה .
אחת הסיבות המרכזיות שאתה תראה את המובי והדיוק הישנים עדיין נוסעים בארץ בכמויות.
הסיבה היחידה שהמובי והדיוק הישנים שורדים היא נטו אמינות מעבר לכך אלו שני קטנועים לא יציבים במיוחד. מה תגיד גם על הHD125 שעוד שורד פה? קטנוע עם גלגלים גדולים…