להוסקוורנה – מותג של ק.ט.מ מ-2013 – יש ליין אופנועי רטרו-מודרני מגניב למדי, עם הסווארטפילן 401 והוויטפילן 401, שניהם בנויים על בסיס הק.ט.מ 390 דיוק, ויש את הוויטפילו 701 שבנוי על בסיס ה-690 דיוק. הוויטליפן (חץ לבן בשוודית) הם בסגנון קפה-רייסרס מודרניים, עם קליפ-אונים ותנוחה שפופה, ואילו הסוואטרפילן (חץ שחור) הוא יותר סקרמבלר, עם כידון שטוח וגבוה ותנוחה זקופה.
כשבחנו את הוויטפילן 701 לפני מספר חודשים התלהבנו מאוד מהיציאה, אבל כתבנו בסיפא שהיינו מעדיפים את ה-701 בגרסת סווארטפילן סקרמבלרי, עם כידון גבוה במקום הקליפ-אונים, והנה הוסקוורנה משחררת אחד כזה. החברה השוודית במקור חושפת במילאנו את הסווארטפילן 701, שמשלים את משפחת הרטרו המודרני בנפחים 400 ו-700 סמ"ק.

הסוורארטפילן 701 בנוי על בסיס הוויטפילן 701, כששניהם כאמור בנויים על בסיס הק.ט.מ 690 דיוק, עם שלדת מסבך משולשי הפלדה ומנוע ה-LC4 בנפח 690 סמ"ק שמפיק 74 כ"ס. גם כאן בסווארטפילן 701 הוא מגיע בגרסתו האחרונה, עם גל איזון, מצערת חשמלית וקוויקשיפטר להעלאה ולהורדת הילוכים, כשהשנה מתווספת גם בקרת אחיזה. יש גם קלאץ' מחליק – כמו לכל אופנוע שנושא את המנוע הזה.
הסווארטפילן 701 הוא כאמור ברוח אופנועי הסקרמבלר / פלאט טראק, ולכן הוא מגיע עם כידון שטוח וגבוה ותנוחת רכיבה זקופה. הבולמים של WP מתכווננים באופן מלא, יש מערכת ABS של בוש, אבל העניין הגדול פה הוא גלגלי הסקרמבלר עם "18 מלפנים ו-"17 מאחור, שעליהם צמיגי פירלי MT60 RS דו-שימושיים. רק חבל שבהוסקוורנה בחרו להתקין חישוקים יצוקים במקום חישוקי שפיצים שהיו מתאימים הרבה יותר לקונספט.
גם עבודת הגוף קיבלה מספר שינויים ביחס לוויטפילן, וזו לא רק הצביעה אלא גם החלקים המעוצבים כמו המסיכה המינימליסטית שמסביב לפנס הקדמי והכנפיים האחוריות. כך או כך, לטעמנו הוא נראה מעולה ולחלוטין תואם לרוח המיוחדת והמעניינת של אופנועי הרטרו המודרני של הוסקוורנה.