לשנת 2023 מציגים בהוסקוורנה גרסה חדשה לגמרי של ה-FS450 – מכונת הסופרמוטו התחרותית – עם מנוע ושלדה חדשים וגרפיקה מעודכנת.
במקביל לגרסת האחות של ק.ט.מ – ה-450SMR – גם בהוסקוורנה מעדכנים באותו הקונספט את מכונת הסופרמוטו התחרותית למסלול, שהוצגה לראשונה בשנת 2016 ויושבת כמובן על פלטפורמת ה-FC450 – המוטוקרוס 450 של הוסקוורנה,
מנוע ה-4 פעימות בעל הצילינדר היחיד בנפח 449.9 סמ"ק נחשב לחדש, והוא גם מעט קל יותר ומספק 63 כ"ס. המנוע מורכב בשלדה בזווית מעט שונה מאשר בדגם המוטוקרוס על-מנת להוריד את מרכז הכובד. לשנת 2023 מיקום המנוע מקבל זווית נוספת לאחור, כאשר מיקום גלגל השיניים הקדמי יורד ב-3 מ"מ. המנוע עבר ליטוש במעברי ראש המנוע לטובת זרימת אוויר חלקה יותר. יש בקרת אחיזה מתנתקת, בקרת זינוק, ושני מצבי ניהול מנוע המופעלים מהכידון. יש גיר בן חמישה הילוכים חדש וחלק יותר, כאשר מערכת ההילוכים כוללת גם קוויקשיפטר להעלאת ההילוכים מההילוך השני עד החמישי, והוא ניתן לביטול בלחיצת כפתור על הכידון. יש גם מצמד מחליק של סוטר (Suter).
שלדת הכרומולי חדשה, והיא משולבת בחלק האחורי שהשנה עשוי מאלומיוניום, כאשר היא חזקה, אלסטית וקלה יותר. בולם ה-WP XACT מאחור מגיע עם בוכנה ראשית מעודכנת ואינו צריך כלים לכיוון. מלפנים יש את מזלג ה-WP XACT עם מערכת האוויר (AER) בקוטר 48 מ"מ, עם כיול מחודש. בלמי הברמבו כוללים קליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות ודיסק קדמי צף בקוטר 310 מ"מ, ודיסק אחורי בקוטר 220 מ"מ. חישוק האלפינה הקדמי בקוטר 16.5″, כשעליו צמיג במידה 125/75, ומאחור יש חישוק בקוטר 17″ וצמיג במידה 165/55. ה-FS450 מגיע עם צמיגי סליקס של מצלר Racetec SM K1, הייעודיים לרכיבת סופרמוטו תחרותית. המשקל היבש עומד על 107.6 ק"ג.
כלי המסלול של הוסקוורנה צפוי להגיע לישראל, ברישוי אפור כמובן, ועם הגרפיקה החדשה לשנת 2023, שמוסיפה את הצבע האפור ללבן-צהוב הקלאסי של הוסקוורנה. אין עדיין מחיר עדכני בישראל לדגם החדש.