סביר להניח שסקוטלנד היא לא היעד הראשון שעולה על דעתכם בהקשר של חופשת רכיבה. מנגד, צופים קבועים וגם מזדמנים של טופ-גיר ודאי יודעים להעריך את הנופים המדהימים של צפון האי הבריטי. במקרה שלנו, הלוקיישנים המדהימים של הבריטים הספיקו כדי לבדוק את העניין לעומק.
אזור הטיול
סקוטלנד, הפינה הצפונית של האי הבריטי, גדולה בערך פי 5 ממדינת ישראל, כך שבמונחים ישראליים לא חסר מרחבים לרכב בהם. סקוטלנד מחולקת בגדול לשני חלקים – החלק הנמוך – LOWLAND, והחלק הגבוה – HIGHLAND. החלק הגבוה הוא המעניין יותר, היפה יותר והפראי יותר. בחיפוש אחרי האזורים המעניינים יותר (בשל מגבלת זמן של 7 ימים) הגבלנו את החיפוש רק לחלקו הצפוני של האזור, באופן גס לחלק הנמצא מצפון לקו העובר בין INVERNESS (שער הכניסה הצפוני ל-HIGHLAND) לבין האי סקיי. אזור זה הוא החלק הפחות מיושב של סקוטלנד, והוא מציע מרחבים פראיים של כבישים הנמתחים על פיסות קרקע הצפות בין אינסוף אגמים לאינספור מפרצים וחופים. למרות השם, ההרים בסקוטלנד אינם גבוהים במיוחד. הפסגה הגבוהה ביותר – בן-נביס – מטפסת לגובה של 1,344 מ'. מרבית האזור רווי גבעות והרים נמוכים המתרוממים בין עשרות האגמים לבין חופי האוקיינוס הזרועים מפרצים חוליים ומצוקי סלע. מיעוט הישובים מותיר את הטבע פראי, אך מנגד תשתית תחבורתית ותיירותית בינונית בלבד.
אם אתם מחובבי טופ גיר, אתם יודעים היטב למה הכוונה. אם לא, תיאלצו לדפדף לגלריה בכדי לקבל מושג.
מועד הטיול
סקוטלנד היא מדינה קרה, ובחורף היא קפואה. הטמפרטורה היומית הממוצעת בחודשים נובמבר עד אפריל נמוכה מ-5 מעלות. מה שמותיר את החודשים האפשריים לרכיבה למאי עד אוקטובר. בוודאי תשמחו לדעת כי ממוצע המשקעים בחודשים הללו הוא מעל 100 מ"מ לחודש, כאשר מאי הוא החודש עם ממוצע הגשמים הנמוך ביותר מכל חודשי השנה. ככלל, חודשי יולי ואוגוסט עמוסים יחסית בשל תקופת החופשה האירופאית, כך שעדיף לבחור בחודשים מאי, יוני או ספטמבר.
בתקופת האביב בה כל הצמחייה מתה כתוצאה מהחורף, הנוף צהוב-חום, ואילו בקיץ ירוק מלבלב. כמויות הגשם מבטיחות זרימה של שפע מים בכל השנה. במעט הימים בהם אין גשם, הנוף ייצבע בירוק-חום של הרקע ובכחול המשתקף באגמים. בשאר הימים המים יקבלו גוון אפור מרשים גם הוא.
התארגנות
בהנחה שאתם מעוניינים לשכור אופנוע בסקוטלנד עצמה ולא לרכב את כל הדרך מלונדון, נקודת ההתחלה שלכם תהיה העיר אדינבורו, בה ממוקמות מספר סוכנויות השכרה. אנחנו שכרנו את האופנוע מ-ridethehighlands.co.uk המציעה רק אופנועי ב.מ.וו. אין לנו מילה רעה על האופנועים שהיו מתוקתקים. לעומת זאת, נדרשנו לשלם מחיר מופרז על נזק שולי לאחד האופנועים – בערך פי 3 מהמחיר לאותו תיקון בשקלים.
לאורך הדרך יש לא מעט מלונות ו-B&B שיאפשרו לכם לעצור באחת העיירות ולמצוא מקום לינה. ככל שמתקרבים ליולי אוגוסט העמוסים יחסית, רצוי להזמין מראש, אם כי ניתן להזמין מקום לינה במהלך היום.
החלק הצפון-מערבי מיושב בדלילות יחסית. כדאי לדאוג להיות מתודלקים כל הזמן כדי לא להיכנס לצרה. גם מסעדות או מזנונים אינם נמצאים בשכיחות גבוהה. ביתר האזורים אין בעיה כלל.
קחו אתכם ציוד גשם טוב – סקוטלנד גשומה והרבה.
נהיגה בצד שמאל של הכביש דורשת התרגלות ותשומת לב. בעיקר להתחיל לחפש את התנועה החוצה מהכיוון ימין. הזכירו לעצמכם כל הזמן כי אתם רוכבים הפוך.
הכביש היפה
החלק היפה ביותר של המסלול היה מ-Thurso ל-Durness על כביש A836 ו-A838, ומשם ל-Lochinver על A838 ו-A837. נוף פראי ירוק מאוד (בקיץ), זרוע אגמים, כבשים, מפרצים חוליים. חלק מהדרך עוברת בכביש צר בעל נתיב בודד ומפרצים המאפשרים לרכבים לחלוף אחד על פני השני. לא נזקקנו להם פשוט כי כמעט ואין תנועה. בחלקים אחרים, בעיקר בחלקו המערבי של A838, הכביש רחב, והאספלט משובח, מעניין וזורם. אפשר לעשות את החלק הזה ביום וניתן להקדיש לשפע נקודות החן לאורכו זמן ולחלק את הרכיבה ל 2-3 ימי רכיבה.
האם זהו הכביש היפה בעולם? לא בטוח, אבל נמשיך לחפש עבורכם.
והנה, לא כתבנו מילה אחת על וויסקי!
כמעט שבוע בלי שום כתבה נוספת.. אז עשיתם כתבה על כביש וואו
איפה מה שהיה במוטו ג'י פי בסופ"ש, מה שקורה עם המסלול בוינגייט וקצת אקשן שהיה בדדיה קרוס?
האתר הזה מתדרדר מרגע לדודלי
פעם היה פה כיף, אפילו דו"גרי עדיף כבר
אתה יותר שלילי מהמינוס בבטריה של DT50. אז אם אתה כלכך לא מרוצה פשוט תעבור להגיב בדוגרי ותפטור אותנו מהרעל שלך. מבאס לקרוא כאלה תגובות.