חברת הבולמים WP, השייכת לקבוצת ק.ט.מ, הציגה בסוף השבוע טכנולוגיה חדשה לבולמים אחוריים לאופנועי אנדורו ומוטוקרוס. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת שליטה לא רק על מהירות שיכוך ההחזרה (ריבאונד) האיטית אלא גם על המהירה, והיא תיושם בסדרת בולמי ה-TRAX החדשה הנקראת SUPERTRAX.
כמו שכתבנו במבחן שערכנו לבולמי ה-TRAX וה-Cone Valve, מערכת ה-TRAX מזהה כאשר הגלגל האחורי נמצא באוויר, ללא עומס, כלומר כשההחזרה מהירה, ופותחת מעבר שמן נוסף (מעקף) אשר מאפשר את פתיחת הבולם במהירות, וזאת על-מנת להגיע למקסימום זמן אחיזה של הגלגל האחורי עם הקרקע.
כעת, במערכת ה-SUPERTRAX החדשה, ב-WP פיתחו מנגנון כיוון לאותו שיכוך החזרה, אשר מווסת את מעבר השמן דרך המעקף, והלכה למעשה מאפשר שליטה על שיכוך ההחזרה המהיר, לצד שליטה על מהירות שיכוך ההחזרה האיטית שנמצאת בבולמים אחוריים באופן מסורתי. כיוון הריבאונד המהיר מתבצע על-ידי בורג כיוון TXN הנמצא בתחתית הבולם, בצמוד לבורג כיוון REB של שיכוך ההחזרה האיטי.
המשמעות היא שהבולם החדש מציע 5 כיוונים שונים: כיוון עומס קפיץ, כיוון שיכוך כיווץ איטי ומהיר, וכיוון שיכוך החזרה איטי ומהיר.
הבולם האחורי החדש מסדרת ה-SUPERTRAX מגיע נכון לעכשיו לאופנועי האנדורו של ק.ט.מ והוסקוורנה (סדרת XPLOR PRO) ולאופנועי המוטוקרוס של ק.ט.מ והוסקוורנה (סדרת XACT PRO). בעתיד סביר להניח שיוצעו בולמים גם לדגמי אנדורו ומוטוקרוס של יצרניות נוספות.
נציין רק שהבולמים האחוריים הסדרתיים של WP לאופנועי האנדורו והמוטוקרוס של ק.ט.מ (ומ-2014 גם הוסקוורנה) מגיעים כבר מ-2008 עם שיכוך כיווץ (קומפרשן) מהיר ואיטי. כעת כאמור מצטרפת האפשרות לשיכוך החזרה מהיר – אך רק בבולמי ה-SUPERTRAX.
במקביל להצגת בולם ה-SUPERTRAX החדש, בק.ט.מ מודיעים על שדרוג של בולמי ה-Cone Valve בסדרות XACT PRO (מוטוקרוס) ו-EXPLOR PRO (אנדורו), שבהם מערכת השסתום מעוצבת מחדש לעבודה טובה יותר.