ליגל, יבואנית דוקאטי לישראל, מודיעה על הגעתו ארצה ועל תחילת השיווק של המונסטר החדש, שהוצג בדצמבר האחרון ומהווה מהפכה של ממש במשפחת המונסטר שחוגגת כמעט 30 שנה.
המונסטר החדש, שמחליף את ה-821, נקרא רק מונסטר, ללא מספר אחריו. השינוי הראשון והבולט הוא השלדה החדשה אשר כבר לא בתצורת מסבך משולשי פלדה הכה מזוהה עם הדגם, אלא מאלומיניום קל משקל שנועד לחדד את ההתנהגות ולהציב את המונסטר בעמדת קרב בעיקר מול הק.ט.מ 890 דיוק R החדש. גם שלדת הזנב, הזרוע האחורית והחישוקים – כולם חדשים לשנת 2021.
שינוי עיקרי נוסף הוא בגזרת המנוע. המונסטר החדש מקבל את מנוע הטסטהסטרטה 11 מעלות בגרסתו האחרונה, שהוצג בסופרספורט 950 החדש – L טווין בנפח 937 סמ"ק עם 111 כ"ס ו-9.5 קג"מ (109 כ"ס ו-8.8 קג"מ בדגם הקודם), ומותאם כמובן לתקנות יורו 5. בנוסף, המונסטר מגיע עם אופציה לניהול מנוע מוגבל ל-47.6 כ"ס, לרישיון נהיגה A1.
בסיס הגלגלים התקצר במעט ל-1,474 מ"מ (לעומת 1,480 מ"מ ב-821), והמשקל הכללי ירד ב-18 ק"ג ל-188 ק"ג משקל מלא (לעומת 206 ק"ג). הבולמים נשארו עם המזלג הטלסקופי ההפוך בקוטר 43 מ"מ, כאשר על הבלימה יש צמד דיסקים צפים 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים מונובלוק ודיסק בודד 245 מ"מ מאחור. מידות הצמיגים נשארו זהות עם 180/55ZR17 מאחור ו-120/70ZR17 מלפנים. מיכל הדלק מאבד 2.5 ליטר מנפחו ועומד על 14 ליטרים.
בצד האלקטרוניקה יש צג TFT חדש לגמרי בגודל "4.3, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, בקרת זינוק, בקרת אחיזה, בקרת ווילי, מערכת ABS להטיה, ביטול מאותתים אוטומטי ומערכת ניהול מנוע עם 3 מצבי רכיבה ו-3 מצבי כוח.
העיצוב מנסה להישאר נאמן לקווי המתאר של המונסטר מדורות קודמים, אך לא תוכלו להתבלבל בדגם החדש המחודד, המודרני, הקרבי, ולטעמנו גם היפהפה. בדוקאטי מציעים גם את המונסטר+ אשר יגיע עם מסיכת חזית מינימלית, כיסוי למושב המורכב וצביעה כהה ייחודית.
מחירים:
- דוקאטי מונסטר – 83,600 ש"ח
- דוקאטי מונסטר+ – 86,600 ש"ח