ימאהה מציגה את דגמי המוטוקרוס – YZ250F ו-YZ450F – לשנת 2016. שיפורים קטנים בצמד הדגמים, כמו דיסק קדמי גדול יותר, וכן בקרת זינוק ב-450. בנוסף, צמד הדגמים מקבלים גרסת 60 שנה לימאהה עם גרפיקת רטרו צהובה.
נתחיל עם ה-YZ250F, שמקבל השנה בוכנה מחושלת חדשה, עם פחות חיכוך ומעברי שמן יעילים יותר. גם גל הארכובה וגל האיזון עברו כמה שינויים קטנים וכעת אמורות להיות פחות ויברציות. יש גם שינויים קטנים בקלאץ' ובזרוע-עצר של תיבת ההילוכים, יש מפה חדשה למחשב ניהול המנוע, יש סט-אפ חדש לבולמים מלפנים ומאחור, וכאמור – יש דיסק קדמי חדש בקוטר 270 מ"מ.
ה-YZ450F מקבל מקצה שיפורים נרחב יותר. בראש ובראשונה יש מחשב ניהול מנוע חדש שמציע בקרת זינוק – טרנד חדש בעולם המוטוקרוס. פרט לכך יש גם שינויים במנוע, כמו למשל גלי זיזים חדשים ליניקה ולפליטה, לשיפור זמינות הכוח בסל"ד נמוך ובינוני. בנוסף, ה-450 מקבל כמו ה-250 את אותם השיפורים בקלאץ' ובתיבת ההילוכים.
פרט לאלו יש כמה שינויים קטנים נוספים כמו תושבות מנוע וציר זרוע אחורית חדשים שמיועדים להקשיח את התנהגות האופנוע, רגליות הרוכב ממוקמות 5 מ"מ נמוך יותר, משולשים חדשים עם אופסט של 25 מ"מ וקפיץ חדש לבולם האחורי, ודיסק חדש בקוטר 270 מ"מ עם רפידות חדשות.
צמד המוטוקרוסרים יגיעו השנה גם בסכמת צביעה צהובה כהומאז' לדגמי המוטוקרוס המקוריים של ימאהה, וזאת לרגל חגיגות 60 שנה לימאהה. צביעה זו תצא במהדורה מוגבלת.
ה-WR250F, אופנוע האנדורו של ימאהה שבשנה שעברה ביצע יישור קו משמעותי עם מה שקורה בתחום האנדורו, כשקיבל מנוע חדש עם גיר 6 הילוכים ועוד כמה שינויים חשובים, מקבל השנה חישוקים שחורים ועדכון גרפיקה. חבל מאוד שהוא אינו יכול להגיע ארצה בגלל בעיות תקינה.