ימאהה חושפת היום (ג') רשמית את תיבת ההילוכים האוטומטית, שמייתרת את השימוש בידית קלאץ' וברגלית הילוכים וכוללת כפתורי העלאה והורדת הילוכים בבית נמתגים השמאלי ובחירה בין שני מצבים אוטומטיים לבין מצב 'ידני'; הכלים הראשונים עם הגיר החדש יוצגו עוד השנה.
כפי שדיווחנו לפני כחודשיים, בימאהה עובדים על תיבת הילוכים אוטומטית לאופנועים, והיום חושפים בחברה את המערכת. התיבה האוטומטית של ימאהה נקראת Y-AMT (ר"ת Yamaha Automated Manual Transmission), והיא כוללת מערכת מנועים חשמליים לתפעול הקלאץ' וששת ההילוכים, כפתורי פלוס ומינוס על בית המתגים השמאלי להעברת הילוכים, וכן מתג בחירה בין מצב 'ידני' לבין שני מצבים אוטומטיים. האופנועים שיצוידו בתיבה האוטומטית החדשה יגיעו ללא ידית קלאץ' וללא רגלית הילוכים.
בימאהה טוענים שהרעיון לתיבה האוטומטית הוא לשחרר את הרוכב מהצורך בהתעסקות עם קלאץ' ועם החלפת הילוכים, ולאפשר לו להתרכז יותר ברכיבה. נזכיר שלימאהה כבר היה גיר אוטומטי לפני כמעט 2 עשורים – ב-FJR1300. כאן המערכת כמובן מתקדמת ומודרנית יותר.
התיבה האוטומטית החדשה של ימאהה כוללת שני מנועים חשמליים – אחד לתפעול הקלאץ' והשני להעברת הילוכים, שלמעשה מחליף את רגלית ההילוכים. הרוכב יכול לבחור בין מצב ידני (MT), שבו הוא מעביר הילוכים בלחיצת כפתור פלוס או מינוס בבית המתגים השמאלי, או באחד משני המצב האוטומטיים (AT), כשמצב D יספק העברת הילוכים רגילה לנסיעה רגועה, ואילו מצב D+ הוא מצב ספורטיבי שמושך הילוכים. גם במצבים האוטומטיים ניתן להעביר הילוכים ידנית על-ידי לחיצה על כפתור פלוס או מינוס. המערכת כולה שוקלת 2.8 ק"ג, והיא כוללת מחשב ניהול עם אלגוריתם להעברת הילוכים.
בימאהה לא מציינים באילו דגמים תותקן התיבה החדשה, אבל מדגישים שדגמים ייחשפו כבר בעתיד הקרוב, והם יהיו בסגמנטים של ספורט, תיור ושימוש יום-יומי. עוד מציינים בימאהה שהמערכת תעבוד היטב עם מצערות חשמליות, ובסנכרון עם שאר המערכות האלקטרוניות. אנחנו מעריכים שהאופנועים הראשונים שיקבלו את המערכת הם סדרת ה-MT-09 על תת דגמיה (טרייסר 900 ו-XSR900), ובהמשך סדרת ה-MT-07 הכוללת את הטנרה 700, הטרייסר 700, ה-R7 וה-XSR700. המשמעות בין השורות היא שסדרת ה-MT-07 הולכת לקבל מצערות חשמליות – מה שצפוי לשדרג משמעותית את מערכות האלקטרוניקה שבה.
כאמור, סדרת הדגמים הראשונה תיחשף בעתיד הקרוב. נמשיך לעדכן.
סרטון התדמית מסתיר את האמת הפשוטה.
לא מדובר בתיבת הילוכים חדשה.
מדובר בהנעה חשמלית למנופים הקיימים: ידית המצמד, ורגלית החלפת ההילוכים.
על השטות הזאת משלמים עוד 2.6 קילו, וכמובן פגיעה באמינות, ותוספת להוצאות האחזקה.
מה כן?
כן, הגיר אוטומטי.
כן, כנראה שעבור רוב הלקוחות החלפת הילוכים על ידי מחשב תאפשר מיצוי יותר טוב של הספק המנוע.
מה לא?
לא ניתן לזרוק קלאצ' לברנינג או ווילי אגרסיביים.
לא ניתן לרכב אגרסיבי, נניח הורדת 2 הילוכים במהירות, זה לא.
כמה יעלה התענוג הזה?
אני עדיין ממתין לייצרן שיביא לנו אופנוע אופנוע עם ווריאטור זול ופשוט.
ויהיה גם אמיץ לחתוך מחיר בחצי.
קראתי בעיון. צודק בחלק, לדעתי כמובן.
לא ניתן לרכב אגרסיבי, נניח הורדת 2 הילוכים במהירות, זה לא – למה? 2 לחיצות מהירות וירדו לך ברגע 2 הילוכים. אחרת לחשוב, ללחוץ קלאצ', להוריד ברגל.
אופנוע עם ווריאטור – אני אישית לא סובל ווריאטור, גם לא במכוניות, והוה לי. הוא מרעיש, וכאילו אתה לא
מגיע לשום מקום ותמיד רוצה להעלות הילוך. טוב, זה גם היה לי בטראנסאלפ 700 עם 5 הילוכים :).
לחתוך מחירים תמיד טוב, תוריד מיסוי ותקבל חצי. כנראה לא יקרה ב 30 שנה הקרובות בארץ ישראל שלנו.
קולבי אתה צודק, תנועת שתי אצבעות זאת תנועה מהירה,
תרשה לי לפקפק במהירות של המנגנון, שזה מנוע חשמלי קטן(ולדעתי חלש), שמפעיל את המנופים הרגילים.
כמה כבר כוח מתפרץ יש למנוע הרובוטי הקטן הזה? אז מגבירים אותו עם תמסורת, ואז לך תלחץ שתי לחיצות ולך לישון.
אם טעיתי בהערכה, זה נדע בקרוב.
ורייאטור לא מאפשר הנאה מוטורית, הוא כן מאפשר:
1. תנועה חלקה קלה ונעימה בעיר בכלל, ובעומסי תנועה בפרט.
2. זה גיר אכול שלוקי זול, זול ברמת היצרן, זול מספיק כדי לחתוך חזק את המחיר. לחתוך מחיר כי היצור זול זאת החלטת של היצרן ולא של רשות המיסים, וריאטור עולה ליצרן גרושים.