רגע לפני תערוכת מילאנו, ימאהה חושפת הבוקר (ה') את ה-YZF-R3 החדש ל-2019 – אופנוע שהיה צפוי להיחשף.

אחרי 4 שנות שירות – ה-YZF-R3 היה צריך רענון, וימאהה עושה את זה במקביל ל-YZF-R125 הקטן. כך זוכה ה-R3 בראש ובראשונה למתיחת פנים מקיפה הכוללת עיצוב ועבודת גוף חדשים לחלוטין בקורלציה מלאה למשפחת הספורט – ה-R1, ה-R6, ועכשיו גם ה-R125 וה-R3. בימאהה מציינים שמסיכת הפיירינג החדשה, מעבר להיותה יפהפייה, גם מוסיפה כ-8 קמ"ש למהירות הסופית בגלל אווירודינמיות משופרת. חוץ מהאווירודימיות, מסיכת החזית מקבלת גם צמד פנסי LED חדשים ונאים למראה.
באופן מפתיע המנוע נשאר זהה – 2 צילינדרים בנפח 321 סמ"ק שמפיק 42 כ"ס. מפתיע משום שהנינג'ה 400 בעל יתרון מובהק בקטגוריית הסופרספורט 300, והשמועות דיברו על הגדלת נפח ל-R3 כדי לצמצם את הפערים. גם השלדה נשארה זהה, וכך גם הזרוע האחורית, הגלגלים עם 10 החישורים והבלמים בקוטר 298 מלפנים ו-220 מאחור.

מה שכן חדש הוא המזלג ההפוך, שמחליף את המזלג הקונבנציונלי שבדגם הקודם. הוא בקוטר 37 מ"מ, והוא צבוע בזהוב בוהק שנותן לכלי מראה ספורטיבי יותר. יש גם לוח שעונים LCD חדש – גדול ואינפורמטיבי יותר, וגם הקליפ-אונים חדשים, עשויים מאלומיניום וממוקמים נמוך יותר, כך שכל תנוחת הרכיבה נמוכה וספורטיבית יותר.
בימאהה מציינים חלוקת המשקל בין הגלגלים עומדת על 50/50, והמשקל המלא עומד על 167 ק"ג – 2 ק"ג פחות מהדגם היוצא.
ה-YZF-R3 החדש יגיע ארצה בתחילת 2019, אבל מה שיותר מעניין הוא שימאהה חושפת את ה-R3 החדש 3 שבועות לפני תערוכת מילאנו, מה שמרמז על כך שבמילאנו החברה תציג מספר רב של דגמים חדשים שעליהם היא רוצה לשים את המיקוד.
חבל, היה נראה טוב והרסו אותו.
ממש מכוער השנה לפי דעתי ושיורידו מחירים כבר