באופן לא מפתיע, בשנת 2021 הימאהה YZF-R6 הוותיק לא יזכה לעדכוני יורו 5 ויוצע כגרסה למסלול בלבד – R6 RACE.
סגמנט הסופרספורט כבר נפח את נשמתו לפני שנים רבות, וכעת אחד השרידים האחרונים בנפחי ה-600 סמ"ק נפרד מאולמות התצוגה, אם כי רק בצורה חלקית. מינואר 2021 ימאהה יציעו את גרסת ה-R6 RACE, אשר תקבל רישוי למסלול בלבד, ללא תקינת כביש.

ימאהה הציגו את ה-R6 המקורי בשנת 1999, ומיד הוא כבש את בוחני ומגזיני האופנועים, את אולמות התצוגה ואת כתרי אליפויות הסופרספורט העולמיות. כעת, בימאהה לא ישקיעו את משאבי ומאמצי התאמתו לתקנות פליטות המזהמים יורו 5 וישאירו אותו כאופנוע למסלולים סגורים בלבד. מנוע הארבעה צילינדרים בנפח 599 סמ"ק עם 130 כ"ס, השסתומים מטיטניום, שלדת הדלתאבוקס מאלומיניום, יחד עם שלדת הזנב ממגנזיום, בולמי הקאיאבה ובקרת אחיזה עם 6 מצבי התערבות וניתוק וניהול מנוע עם 3 מצבי רכיבה יישארו ללא שינוי משנים קודמות.
ימאהה גם מציעים ללקוח קיט GYTR (ר"ת Genuine Yamaha Technology Racing) ייעודי למסלול, המאפשר לכוון למקסימום ביצועים וכולל מערכת AIS (ר"ת Air Intake System) המאפשרת יניקת אוויר ישירה יותר למנוע. הקיט כולל חלקי מרוץ נוספים רבים כגון סט פיירינגים למסלול, ריפוד מושב, מערכת פליטה מלאה מטיטניום של אקרפוביץ', מחשב ניהול מנוע למרוצים, צמת חשמל מינימליסטית, מתג הצתה ללא מפתח המבטל את הסוויץ' הראשי, כבל למחשב חיצוני לשליטה במחשב ניהול המנוע, צינורות בלם מצופים פלדה שזורה, מגן מנוף בלם קדמי, גלגלי שיניים ושרשרת במידה 520 במקום 525, ביטול ל-ABS, רירסט למרוצים – מתכוונן וכולל אופציה להפוך הילוכים, פתח תדלוק ללא מפתח, מגנים, סטנדים, ועוד. בנוסף, קיימת האופציה לבולמי אוהלינס למי שמעדיף.
הימאהה R6 RACE יוצע באירופה מתחילת ינואר 2021, ויש לקוות ולהניח שתהיה האפשרות לרכוש אותו בישראל – ברישוי אפור בלבד.