באפריליה חוגגים 10 שנים ל-RSV4R – סופרבייק הקצה שלהם – ומשיקים בימים אלו את ה-RSV4 1100 פקטורי החדש. במקביל, החברה האיטלקית הודיעה שלשום גם על מהדורה מוגבלת במיוחד של 10 כלים בלבד של ה-RSV4 – דגם ה-RSV4X המיועד למסלול בלבד.
הנתונים לא פחות ממדהימים: מנוע ה-V4 בנפח 1,100 סמ"ק מפיק בגרסת הזו 225 כ"ס (217 כ"ס בגרסה ה'רגילה'), המניעים משקל יבש של 165 ק"ג! המשקל הושג גם בזכות שימוש בפיירינג מקרבון, מיכל דלק קטן יותר ושימוש בחומרים אקזוטיים לשאר הרכיבים.
מהדורה זו גם תכיל סידור חדש לתיבת ההילוכים. באפריליה קוראים לזה בשם ANN (ר"ת Aprilia No Neutral), כלומר – אין ניוטרל. על מנת שבלהט ההאצה הרוכב לא יעביר בטעות לניוטרל כשהוא עובר מהילוך ראשון לשני, אפריליה ממקמים את הילוך הסרק למטה, ואת שאר ההילוכים (6-1) למעלה. ממש כמו באופנועי ה-MotoGP. מה עוד יש על ה-RSV4X? ובכן, מערכת פליטה של אקרופוביץ' המורכבת מסעפת מטיטניום ודוד מקרבון, קליפרים קדמיים מדגם GP-4 MS של ברמבו (מגיעים ישירות מה-MotoGP), וצמיגי סליקס של פירלי.
אין עוד הרבה נתונים, אבל באפריליה הודיעו שההזמנות ייפתחו לקראת פסח, ואם אתם רוצים לשריין סיכוי כלשהו לזכות באחד אז היכנסו לאתר של אפריליה בכתובת factoryworks.aprilia.com. המחיר בהחלט סביר למה שמקבלים – רק 40 אלף אירו. בשער של היום זה 164 אלף שקלים (לפני מיסים) לאופנוע שחולק חומרה ותוכנה עם אופנועי ה-MotoGP והסופרבייק של החברה.
מה בעצם האינדיקציה שלך שאתה בהילוך ראשון חוץ מהחיווי?
מה מרוויח הרוכב מהצורה הזאת של ההילוכים?