חדשות טובות לבעלי רישיון נהיגה לאופנוע בדרגת הביניים: החל מ-1.7.14, כלומר בעוד שבועיים, ייכנסו לתוקף תקנות הרישוי האירופאיות החדשות לדו-גלגלי. משרד התחבורה אישר את שינוי התקנות, אמנם שנה וחצי באיחור, שכן תקנות אלו נכנסו לתוקפן ברחבי אירופה כבר בינואר 2013, אולם עדיף מאוחר מאשר אף פעם. כך או כך, ישראל מחויבת לתקנות הרישוי האירופאיות בגלל חברותה ב-OECD. שינוי התקנות קורה בעקבות לחצים ועבודה רבה מאחורי הקלעים של גורמים שונים בענף האופנועים אל מול משרד התחבורה.
השינוי העיקרי בתקנות החדשות מתייחס לקטגוריית הביניים. עד 31.12.06 קטגוריה זו הייתה מוגבלת ל-500 סמ"ק ומ-1.1.07 היא שונתה, בהתאם לתקנות האירופאיות, להספק של 25 קילוואט (כ-34 כ"ס). כעת ההגבלה עלתה ועומדת על 35 קילוואט (כ-47.6 כ"ס), מה שהופך אותה להגיונית יותר. בנוסף, שונה שם הקטגוריה מ-A1 ל-A2 (בישראל השמות נשארו זהים לעבר). הוצאת הרישיון היא מגיל 18.
קטגוריה A1 החדשה (A2 בעבר) נותרה עם הגבלה של עד 11 קילוואט (כ-15 כ"ס), אולם נוספה אליה הגבלה לכלים תלת-גלגליים על הספק של עד 15 קילוואט (קצת יותר מ-20 כ"ס). כמו קודם, אפשר להוציא רישיון A1 מגיל 16.
הקטגוריה הפתוחה, A, נותרה בעינה לאופנועים ללא הגבלת נפח או הספק, ועל מנת להוציא רישיון A תצטרכו להיות בני 21 ועם שנה ותק על A2.
שינוי התקנות מאפשר כעת לרוכבים עם רישיון A2 החדש לרכב על כלים המותאמים לקטגוריית הרישוי החדשה, כמו למשל קוואסאקי נינג'ה 300, הונדה CBR500R ושאר משפחת ה-CB, ק.ט.מ דיוק 390 בלתי מוגבל, ימאהה טימקס 530, ועוד מספר כלים. כמו כן, מספר יבואנים כבר הודיעו שישקלו לייבא ארצה כלים גדולים אשר מוגבלים ל-35 קילוואט, כמו למשל Z800 או ורסיס 650 של קוואסאקי.