דף הבית / חדשות / סוזוקי: GSX-8R ספורטיבי חדש
gsx800frqm4_action_15

סוזוקי: GSX-8R ספורטיבי חדש

על בסיס ה-GSX-8S, בסוזוקי מציגים גרסה ספורטיבית עם פיירינג מלא בשם GSX-8R לטווין המקבילי החדש של החברה

סוזוקי חושפת את ה-GSX-8R – גרסת פיירינג מלא ספורטיבית ל-GSX-8S החדש ומתחרה ישיר ב-R7 של ימאהה. 

ה-GSX-8R הוא האופנוע הרביעי של סוזוקי שעושה שימוש במנוע הטווין המקבילי החדש בנפח 776 סמ"ק. אחרי צמד הוויסטרומים – ה-800DE וה-800RE – וכן ה-GSX-8S הנייקד, כעת מוצג ה-GSX-8R הספורטיבי שבמשפחה.

הבסיס הוא ה-GSX-8S הנייקד אשר הוצג בשנה שעברה, כשבסוזוקי בונים סביב שלדת הפלדה מעטפת פיירינג ספורטיבית הכוללת מיגון רוח, פיירינג קדמי, פיירינג צד ופיירינג תחתון. הכידון השטוח מוחלף לצמד קליפ-אונים, והמושב והרגליות נשארים זהים ל-S – מה שאומר גובה מושב סביר של 810 מ"מ ותנוחת רכיבה שאמורה להיות נוחה וניטרלית, ולא ספורטיבית מדי. בנוסף, מערכת הבולמים מוחלפת מקאיאבה לשוואה, והיא איכותית יותר משל ה-S ועם יותר יכולת ספיגה ויכולות ספורטיביות.

סוזוקי GSX-8R
סוזוקי GSX-8R

המנוע הוא כאמור טווין מקבילי חדש בנפח 776 סמ"ק, עם סידור א-סימטרי של 270° בין פיני הארכובה – סידור מוכר שנותן תחושה של וי-טווין בגלל תזמון ההצתה. המנוע מספק 83 כ"ס (61KW) ב-8,500 סל"ד ומומנט של 7.9 קג"מ ב-6,800 סל"ד, כשרוב הכוח מתקבל כבר ב-3,500 סל"ד. למנוע החדש מצמד מחליק וקוויקשיפטר מקורי. יש שלושה מצבי ניהול מנוע אשר אינם משנים את ההספק אלא את אופי אספקת הכוח, ויש בקרת אחיזה רב-שלבית הניתנת לניתוק.

בסיס הגלגלים עומד על 1,465 מ"מ, גובה המושב על 810 מ"מ והמשקל המלא גבוה יותר ב-ד ק"ג ביחס ל-S ועומד על 202 ק"ג עם מיכל דלק של 14 ליטרים. חישוקי ה-17″ עם צמיגים במידת 120/70 מלפנים ו-180/55 מאחור. מערכת הבלימה כוללת צמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ מלפנים ודיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ מאחור.

מבחינת אלקטרוניקה, הג'יקסר 8 החדש מגיע עם צג TFT בגודל 5″ עם קישורית לסלולר ומצבי 'יום' ו'לילה'. יש פנסי LED היקפיים, שקע USB לטעינה ומנגנון למניעת דימום מנוע.

הסוזוקי GSX-8R נכנס לקטגוריית הספורט השפוי הכוללת את הימאהה R7, האפריליה RS660 וההונדה CBR650R. הוא צפוי להגיע ארצה בחצי הראשון של 2024, ומחירו צפוי להיות גבוה במעט מזה של גרסת ה-S, כלומר סביב 65 אלף ש"ח.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

61811_Enduro _ EC 300 _ 2024 _ Parts _ detail

ריקול לאופנועי האנדורו של הוסקוורנה וגאס גאס

אופנועי האנדורו והמוטוקרוס של הוסקוורנה וגאס גאס מהשנים 2022 עד 2024 נקראים לבדיקה במוסך בעקבות כשל אפשרי במערכת הבלימה הקדמית של ברייקטק

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן