דף הבית / חדשות / עיריית רמת-גן משפרת תשתיות לדו-גלגלי
IMG-20160627-WA0007

עיריית רמת-גן משפרת תשתיות לדו-גלגלי

עיריית רמת-גן החלה בפיילוט של צביעת מעברי חציה בצבע דו-רכיבי בעל מקדם חיכוך גבוה, ובמקביל מחליפה את חיישני הרמזור ומסמנת חניות לדו-גלגלי

אין רוכב דו-גלגלי שלא מכיר את המפגע הבטיחותי של סימוני האספלט הצבועים – מעברי חציה, פסי הפרדה וחצים. בניגוד מוחלט למדינות אירופה או ארה"ב, מאז ומתמיד השתמשו בישראל בצבע חד-רכיבי אקרילי, שמקדם החיכוך שלו עם צמיגי רכב נמוך למדי. הדבר נכון שבעתיים במקרה שהאספלט רטוב – אז הופכים סימוני הצבע לסכנה של ממש.

בשנת 2010 יצאה המלצה של משרד התחבורה למועצות המקומיות לעבור ולהשתמש בצבע דו-רכיבי המגביר משמעותית את מקדם החיכוך עם צמיגי הרכב, וזאת על מנת להימנע מתביעות של רוכבי דו-גלגלי שהחליקו על מעברי חציה או סימוני כביש אחרים. ההמלצה נותרה בעינה, וכך גם המצב בשטח – צבע חד-רכיבי מחליק.

בזמן האחרון אנחנו עדים לתחילתו של שינוי, כשמתבצעים ניסיונות כאלה ואחרים. על הניסוי ביריעות הסימון של חברת 3M סיפרנו לכם בחודש שעבר. ניסוי נוסף מתבצע בחודשים האחרונים בעיר רמת-גן. במסגרת הניסוי נצבעו מעברי חציה בכ-10 צמתים ברחבי העיר בצבע דו-רכיבי בעל מקדם חיכוך גבוה.

מעבר חציה הצבוע בצבע דו-רכיבי ברמת-גן
מעבר חציה הצבוע בצבע דו-רכיבי ברמת-גן

צבע דו-רכיבי הוא צבע שאליו מוסיפים חלקיקים שונים, בדרך כלל חלקיקי זכוכית, ועל ידי כך משפרים את הנראות של סימון הצבע כיוון שהוא מחזיר אור טוב יותר, אולם יתרונו העיקרי הוא מקדם החיכוך הגבוה שלו – ביבש וברטוב – לרוב אפילו גבוה יותר מאשר של האספלט עצמו. יתרון ברור לרוכבי דו-גלגלי. רכבנו על סימוני הצבע הדו-רכיבי ברמת-גן ואף ביצענו ניסיונות בלימה ביבש וברטוב, והתוצאות בהחלט מפתיעות. הכתבה המלאה עם התוצאות תתפרסם פה בקרוב.

החסרונות של צבע דו-רכיבי היא העלות הגבוהה לעומת צבע רגיל (עד פי 5) – שמתקזזת לאורך זמן בגלל אורך החיים הגבוה של הצבע, וכן העובדה שהצבע משחיר מצמיגי הרכבים שעוברים עליו, זאת בשל מקדם החיכוך הגבוה, ולכן הוא דורש ניקוי לעתים קרובות.

את המהלך מוביל עו"ד שי בכור מסיעת 'הצעירים' בעירייה, אולם הרוח החיובית מנשבת בעירייה כולה. במקביל להחלפת סימוני הצבע ומעברי החציה, בעירייה עובדים בחודשים האחרונים על החלפת גלאי הרמזור כך שיזהו גם דו-גלגלי, וכן על סימון מקומות חניה ייעודיים לדו-גלגלי.

עו"ד שי בכור מסר: "אנו העירייה היחידה בארץ שמקדמת פתרונות מתאימים לרוכבי אופנועים. בזכות פתרונות אלו אנחנו מפחיתים עומס בכבישים, מסייעים לרוכבים ומצילים חיי אדם. אני דוחף את הדברים הללו בכל הכוח למרות הבירוקרטיה, ורוצה להודות לראש העיר ישראל זינגר, לעובדי העירייה שנרתמו לנושא בכל כוחם, וכמובן לרוכבים המקסימים שנותנים רוח גבית להמשיך בעשייה".

אנחנו בפול גז כמובן מברכים את עיריית רמת-גן על הפעילות המבורכת וקוראים לעיריות נוספות לשפר תשתיות לטובת הבטיחות של רוכבי דו-גלגלי. נמשיך לעדכן עם התקדמות הפרויקט של עיריית רמת-גן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Yamaha MT-09 2024 Test Dror Orpaz (5)

דגמי ימאהה מהשנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך

דגמי ימאהה MT-09 ו-MT-10, טרייסר 900, נייקן 900 ו-XSR900 משנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך לצורך החלפת חיישן מצב מצערת TPS

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן