דף הבית / חדשות / צמד אדוונצ'רים חדשים ל-MV אגוסטה
LUCKY-EXPLORER-9.5-MY23

צמד אדוונצ'רים חדשים ל-MV אגוסטה

כבר לא קונספט: ב-MV אגוסטה מציגים צמד אופנועי אדוונצ'ר חדשים: לאקי אקספלורר 5.5 עם מנוע בנפח 554 סמ"ק ולאקי אקספלורר 9.5 בנפח 931 סמ"ק וחישוק קדמי בקוטר "21

ב-MV אגוסטה חושפים בתערוכת מילאנו 2022 את צמד אופנועי האדוונצ'ר החדשים: הלאקי אקספלורר (Lucky Explorer) 5.5 עם מנוע טווין מקבילי בנפח 554 סמ"ק והלאקי אקספלורר 9.5 עם מנוע טריפל בנפח 930 סמ"ק.

בשנה שעברה חשפו ב-MV אגוסטה את פרויקט הלאקי אקספלורר (Lucky Explorer) כקונספט, ובאופן צפוי הפרויקט הבשיל ונחשף כעת רשמית, בתערוכת מילאנו 2022, כשברקע גם רכישת רבע מהחברה על-ידי ק.ט.מ. בשנות ה-80 קאג'יבה התחרו במרוץ הפריז-דקאר המפורסם עם האלפנט 900 בעל עיצוב ה-Lucky Explorer של חברת הסיגריות לאקי סטרייק, ואף זכו בשני ניצחונות. כיום MV אגוסטה הם הבעלים של קאג'יבה, כשהם משתמשים באותם זיכרונות נוסטלגיים לכניסה לפלח שוק חשוב וכלכלי – סגמנט האדוונצ'רים.

MV אגוסטה לאקי אקספלורר 5.5
MV אגוסטה לאקי אקספלורר 5.5

הגרסה הראשונה היא הלאקי אקספלורר 5.5 אשר פותח ביחד עם חברת QJ הסינית. הוא בעל מנוע טווין מקבילי מקורר נוזל בנפח 554 סמ"ק והספק שעומד בתקנות רישיון A1 – כלומר 47.6 כוחות סוס ב-7,500 סל"ד. המומנט עומד על 5.19 קג"מ ב-5,500 סל"ד. ל-5.5 חישוק קדמי בקוטר 19″ עם צמיג במידת 100/80, ו-17″ מאחור עם צמיג במידת 150/70. בסיס הגלגלים עומד על 1,505 מ"מ, גובה המושב על 860 מ"מ ומרווח הגחון 210 מ"מ. המשקל היבש נמדד ב-220 ק"ג, כשיש מיכל דלק בנפח של 20 ליטר. מערכת המתלים של קאיאבה עם מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ ומהלך של 135 מ"מ ובולם יחיד אחורי עם מהלך של 160 מ"מ.

בלאקי אקספלורר 9.5 (בתמונה בראש הידיעה) יש מנוע טריפל בנפח מוצהר של 903 סמ"ק. ההספק עומד על 124 כ"ס (91KW) ב-10,000 סל"ד והמומנט על 10.4 קג"מ ב-7,000 סל"ד. ל-9.5 חישוק 21″ מלפנים עם צמיג במידה 90/90 ו-18″ מאחור עם צמיג במידה 150/70. בסיס הגלגלים עומד על 1,580 מ"מ, גובה המושב המתכוונן על 870-850 מ"מ ומרווח הגחון 230 מ"מ. המשקל היבש נמדד ב-220 ק"ג, כשיש מיכל דלק בנפח של 20 ליטר. מערכת המתלים עם מזלג קדמי הפוך בקוטר 48 מ"מ של זקס ומהלך של 220 מ"מ ובולם יחיד אחורי עם מהלך של 210 מ"מ – שניהם עם כיוונונים מלאים. קרוב לוודאי שגרסה זו תקבל בעתיד את המצמד האוטומטי של של MV אגוסטה.

מערכות האלקטרוניקה מלאות בשתי הגרסאות, כשמסך ה-TFT בגרסה הבכירה בגודל 7″ ובגרסה הקטנה 5″. גרסת ה-5.5 מקבל בקרות פשוטות יותר שלא פורטו בשלב זה, כשל-9.5 יש בקרות אחיזה ובלימה רב-שלביות, בקרת שיוט, מצבי ניהול מנוע וקישורית מלאה לסלולר עם מפות ניווט. יש גם אפשרויות אבזור רבות, כמו למשל ארגזים מקוריים, פנסים, מגנים ועוד.

הומאז' לקאג'יבה לאקי סטרייק שהתחרו בדקאר
הומאז' לקאג'יבה לאקי סטרייק שהתחרו בדקאר

LXP550_9390@

מנוע טריפל חדש בנפח 930 סמ"ק
מנוע טריפל חדש בנפח 903 סמ"ק
מנוע טווין מקבילי בנפח 534 סמ"ק
מנוע טווין מקבילי בנפח 554 סמ"ק
אופציות אבזור וזיווד
אופציות אבזור וזיווד

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Royal Enfiels Guerrilla (2)

רויאל אנפילד מציגה את הגרילה 450

ברויאל אנפילד מציגים באופן רשמי את הגרילה 450 החדש, שמרחיב את משפחת ה-450 ונכנס כגרסת הבסיס עם תצורת סקרמבלר לכביש המבוססת על ההימליאן 450 החדש

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן