קוואסאקי חושפת במילאנו את הדור השלישי של הוורסיס 1000 – האדוונצ'ר-תורר-כביש שלה, ומוסיפה גרסת SE מאובזרת הכוללת מערכת מתלים חשמלית סמי-אקטיבית ועוד המון אלקטרוניקה שמביאה את הוורסיס לחזית הטכנולוגיה של האדוונצ'ר-תוררים.
המנוע נשאר כמעט זהה: 4 צילינדרים בשורה בנפח 1,043 סמ"ק, עם 120 כ"ס ב-9,000 סל"ד ו-10.4 קג"מ ב-7,500 סל"ד, שהגיע במקור מה-Z1000. לשנת 2019 מערכת ההזרקה משתדרגת וזוכה למצערות חשמליות – לראשונה בקוואסאקי ללא כבלי מצערת – ואלו מאפשרות הטמעה של מספר יישומים כמו מצבי ניהול מנוע, קוויקשיפטר, בקרת אחיזה ובקרת שיוט, בין היתר על-ידי מערכת למדידית אינרציה IMU ב-6 צירים, של חברת בוש. זו, אגב, שוקלת 40 גרם בלבד.
השלדה נשארה זהה, וגם מערכת המתלים נשארה דומה מאוד בגרסה הרגילה, אולם הבלמים הקדמיים משתדרגים בקליפרים רדיאליים בשרניים ובמשאבה רדיאלית.
הוורסיס על צמד דגמיו מקבל השנה מתיחת פנים משמעותית ועיצוב כמעט חדש לגמרי. מסיכת החזית עם צמד פנסי ה-LED חדשה, וכך גם שאר עבודת הגוף, שהשנה נראית קרבית ומודרנית יותר. משקף הרוח החדש ניתן לכיוון גובה של 65 מ"מ, כשהכיוון מצבצע על-ידי שני ברזים בצד הפנימי של המשקף. גרסת ה-SE מגיעה עם משקף גבוה יותר שניתן לכיוון של 40 מ"מ. בנוסף, בקוואסאקי שיפרו את הארגונומיה ואת המושב, ומציעים מעתה שני מושבים בגבהים שונים לבחירה – רגיל שמציב את הרוכב בגובה 840 מ"מ, ומונמך בגובה 820 מ"מ. יש גם תושבות אינטגרליות לארגזי צד מקוריים של קוואסאקי, שניתנים לרכישה בנפרד. עוד בגזרת האביזרים – שקע 12V חדש לצמד הדגמים. גם לוח השעונים מסוג LCD חדש בגרסה הרגילה, ואילו גרסת ה-SE מקבלת מסך TFT צבעוני ומודרני.
הגרסה הרגילה של הוורסיס 1000 מקבלת כאמור מערכת בקרת אחיזה, ניהול מנוע ב-2 מצבים (חזק וחלש), מערכת ABS מודרנית של קוואסאקי, בקרת שיוט פנסי LED היקפיים, ויש אופציה להתקנת קוויקשיפטר לשני הכיוונים וגריפים מחוממים.
גרסת ה-SE המאובזרת כבר לוקחת את הוורסיס 1000 לחזית הטכנולוגיה של האדוונצ'ר-תוררים. גרסת ה-SE מגיעה עם מערכת מתלים חשמלית סמי-אקטיבית, כמו זו שהוצגה ב-ZX-10R SE. המערכת מנטרת את תנאי הדרך ואת העומסים הפועלים על האופנוע, בין היתר על-ידי מערכת מדידת האינרציה IMU, ומשנה את השיכוכים בהתאם לאלגוריתם של קוואסאקי כך שהרוכב לא צריך להתעסק עם שיכוכי הכיווץ וההחזרה. פרט לכך ה-SE מקבל את חבילת השליטה של קוואסאקי באופנוע המאפשרת 4 מצבי רכיבה שונים – ספורט, כביש, גשם ומצב אישי, כשכל אחד מהם שולט על תגובת המנוע, על בקרת האחיזה, על ה-ABS ועל מערכת המתלים, לפי תכניות מוגדרות.
גרסת ה-SE מקבלת גם מסך TFT צבעוני הנשלט מהכידון – עם חיבור לאפליקציה בסמארטפון המאפשרת שליטה על כל הפרמטרים של האופנוע. כמו כן גרסת ה-SE מצוידת בפנסים המתכווננים לפנייה, ידיות מחוממות, משקף גבוה, מגני ידיים, קוויקשיפטר מקורי לשני הכיוונים, וכן צביעת מט יוקרתית בשני גוונים.
הוורסיס 1000 על צמד דגמיו צפוי להגיע ארצה בסביבות מרץ 219. מחירים יתפרסמו בסוף חודש דצמבר 2018.
מה שווה כל האלקטרוניקה כשהאופנוע כ"כ מכוער?
אם הוורסיס זוכה ל"עידכון מקיף",זה אומר שבשנה הבאה הדגם הזה יורד מהמדפים.
אם מחיר הורסיס 1000 היה עולה 120.000 שקל או יותר, היה נמכר יותר בארץ…….. אבל נחמד לרכב על כלי תיור חזק , נוח, צנוע והכי חשוב במחיר שפוי, למרות שכל המיסוי עדיין לא שפוי בכלל ביחס ליתרונות של השימוש בדו"ג על הכבישים העמוסים……