דף הבית / חדשות / קימקו דאונטאון 250 הושק בישראל
kymco-160229-038-828x552

קימקו דאונטאון 250 הושק בישראל

הקימקו דאונטאון 250 הושק היום על ידי עופר-אבניר; קטנוע חשוב מאוד שמיוצר במיוחד לישראל לשוק לפלח השני בגודלו בארץ

צילום: רונן טופלברג

פלח השוק של קטנועי 250 סמ"ק הוא השני בגודלו בישראל – אחרי זה של ה-125 סמ"ק. הפלח החשוב הזה נמצא בשנים האחרונות בסוג של קיפאון, בלי חידושים משמעותיים, כשהשחק החשוב ביותר בו הוא הסאן-יאנג ג'וימקס 250, קטנוע שנמכר בכמויות מכובדות ביותר. האיקסאבו של פיאג'ו ממשיך להימכר במספרים נאים, אולם אחרי 8 שנים ללא שינוי משמעותי הוא כבר על אדי הדלק האחרונים שלו. גם הדיאלים S3 מכר לא רע בשנתיים האחרונות, אולם בחודשים האחרונים המותג נמצא בדעיכה מתמדת. יש כמובן גם את האיקסמקס של ימאהה – כלי מצוין, מהטובים בקטגוריה.

לקימקו יש בסגמנט את הג'ידינק 250 – קטנוע אורבני ספרטני עם מדרס רגליים שטוח, אבל זה מיועד בעיקר לשליחים או לתחבורה בסיסית. רוכבים שרצו כלי מפנק יותר בנפח הזה – 250 סמ"ק, לא מצאו פתרון הולם מקימקו – היצרן השני בגודלו בישראל אחרי סאן-יאנג, ונאלצו לרכוש את הדאונטאון 350, כשהחיסרון הוא מחיר ביטוח חובה שקופץ בכ-1,200 ש"ח לעומת קטנועי 250 סמ"ק, או שפנו ליצרנים אחרים.

כעת המצב השתנה עם הגעתו ארצה של אחד הכלים החשובים של עופר-אבניר השנה – הקימקו דאונטאון 250i, שהושק היום על ידי עופר-אבניר ויתחיל בשיווק ביום ראשון הקרוב.

 

 

ראשית נספר שהדאונטאון 250 הוא כלי המיוצר על ידי קימקו לשוק הישראלי בלבד, אחרי לחצים בני כמה שנים של היבואן הישראלי – עופר-אבניר. מדובר למעשה בקימקו דאונטאון מהגרסה החדשה, זהה לחלוטין לדאונטאון 350 שעליו רכבנו, שעליו הותקן מנוע בנפח 250 סמ"ק במקום 350 או 200 שקיימים בהיצע הדגמים של קימקו. המנוע הוא ממשפחת ה-G5 המודרנית של היצרנית הטייוואנית, כמו בשאר משפחת הדאונטאון, והוא נלקח למעשה מהג'ידינק 250. הוא מפיק 23 כ"ס, יש מערכת הזרקת דלק, והוא זהה במידותיו לגרסת ה-350, שנמכרת היטב מאז הושק הקטנוע בארץ בחודש יולי האחרון. עניין חשוב הוא שכמו גרסת ה-350, גם ה-250 מגיע עם מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים כסטנדרט.

הדרישה לדאונטאון 250 נובעת ממדרגות הביטוח הארכאיות שקיימות בארץ. יש קפיצה משמעותית מאוד בביטוח החובה בין מדרגת ה-51-250 סמ"ק לבין 251 סמ"ק ומעלה. כך יוצא שרוכב בן 30, ללא תאונות או שלילות, ישלם כ-3,900 ש"ח לביטוח חובה ללא השתתפות עצמית לכלי בנפח של עד 250 סמ"ק, וכ-5,100 ש"ח לכלי בנפח 251 סמ"ק ומעלה. מסיבה זו, רוכבים רבים מעדיפים כלי בנפח של עד 250 סמ"ק, וכאמור כעת הם יכולים לקבל פתרון הולם – קטנוע מנהלים איכותי – גם מקימקו.

בעופר-אבניר יוצאים במבצע להחדרת הדאונטאון 250 לשוק הישראלי. במסגרת המבצע תיתנן בחודש הקרוב אפשרות לרכישת הקטנוע ב-24 תשלומים ללא ריבית. בנוסף מציעה החברה 3 חבילות אבזור של קסדה, מעיל רכיבה וכפפות, ב-3 רמות מחיר שונות, בהנחה של כ-30% מהמחיר לצרכן.

מחירו של הקימקו דאונטאון 250i נקבע על 29,700 ש"ח.

מבחן דרכים לקימקו דאונטאון 250i תמצאו פה באתר בזמן הקרוב.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Yamaha XT500 79 2

נוסטלגיה: ימאהה XT500 – הזה שניצח את הדקאר

ה-XT500 המקורי משנת 1976 נחשב לאחד האופנועים החשובים ביותר של ימאהה, נמכר בהמוניו ואף ניצח את ראלי פריז דקאר האימתני

2 תגובות

  1. Avatar

    יקרררר… חבל שלא הצליחו להשיג מחיר יותר אטרקטיבי מהיצרן.

    • Avatar

      לTazz:
      ספר לי על זה.. הרבה בגלל זה הלכתי בסוף על הS3 של דיאלים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן