דף הבית / חדשות / ק.ט.מ מציגה 1290 סופר דיוק GT חדש ל-2022
2022 KTM 1290 SUPER DUKE GT LAUNCH -1

ק.ט.מ מציגה 1290 סופר דיוק GT חדש ל-2022

בק.ט.מ הציגו את הגרנד-תורר הגדול לשנת 2022 על-בסיס ה-1290 דיוק R - עם אותם השינויים במנוע ואלקטרוניקה

בק.ט.מ מציגים את גרסת 2022 של ה-1290 סופר דיוק GT – עם המנוע והאלקטרוניקה מהדור האחרון של ה-1290 דיוק R.

הגרנד-תורר הגדול של ק.ט.מ, ה-1290 סופר דיוק GT, הוצג בשנת 2016 והיה תצוגת תכלית של ק.ט.מ. תצוגת תכלית גם בגלל כמויות האלקטרוניקה, הגאדג'טים והפינוקים שהאופנוע הזה סיפק לרוכב, אבל בעיקר מפני שזו הייתה הדרך של ק.ט.מ להראות שהיא שחקן חשוב במגרש של הגדולים – אופנועי הכביש הגדולים והאיכותיים. שנתיים לאחר מכן שודרג הדגם וקיבל יותר כוח ויותר אלקטרוניקה.

ק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT דגם 2022
ק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT דגם 2022

לשנת 2022 יש דגם חדש עם אותם השינויים המשמעותיים שראינו בגרסה האחרונה של ה-1290 דיוק R. מנוע ה-LC8 – וי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק ו-75 מעלות בין הצילינדרים, עם גל ארכובה חדש וקל יותר ועם מזרקים חדשים. ההספק המקסימלי יורד מ-180 כ"ס ל-175 כ"ס ב-9,750 סל"ד והמומנט המקסימלי עומד על 14.33 קג"מ ב-7,000 סל"ד. המנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי, וכך למשל הזרוע האחורית החד-צדית מעוגנת ישירות אליו, ויש מערכת לינקים פרוגרסיבית.

מערכת הבולמים היא החשמלית סמי-אקטיבית של WP APEX בעלת הכיוונים המלאים מלפנים ומאחור עם מצבי תכנות מובנים. והבלמים הקדמיים מקבלים קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו מדגם Stylema, על דיסקים בקוטר 320 מ"מ. יש אפשרות לכוון את הכידון בכמה מצבים – כמו גם את הרגליות והמשקף הקדמי

מבחינת אלקטרוניקה, יש מערכת למדידת אינרציה IMU של בוש ב-6 צירים, ו-3 מצבי ניהול מנוע ואופנוע – גשם, כביש וספורט  – כשכל אחד מהם משפיע כעל המערכות והבקרות כמו ה-ABS להטיה, בקרת האחיזה מהדור האחרון של ק.ט.מ, בקרת הווילי ובקרת האחיזה. יש קוויקשיפטר לשני הכיוונים, פנסי LED ומסך TFT צבעוני בגודל "7, שכמובן מתממשק לטלפון הסלולרי ומכיל גם מערכת ניווט מובנית. בנוסף, גם בית המתגים שמפעיל את ממשק המשתמש של מסך ה-TFT חדש מהדור האחרון של ק.ט.מ. לבסוף, יש ידיות רוכב מחוממות.

הק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT צפוי להגיע ארצה בתחילת שנת 2022. המחיר צפוי להיות מעט גבוה ממחירו של הדגם הנוכחי שעולה 150 אלף ש"ח.

2022 KTM 1290 SUPER DUKE GT LAUNCH -9

2022 KTM 1290 SUPER DUKE GT LAUNCH -2

2022 KTM 1290 SUPER DUKE GT LAUNCH

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

photo: Simon Palfrader©editorial use only

אפריליה מציגה: טואונו 660 פקטורי

אפריליה מציגה את גרסת הקצה של הטואונו 660 החדש - גרסת פקטורי עם יותר כוח, פחות משקל ובולמים משופרים

2 תגובות

  1. Avatar

    אפשר להוסיף בפעמים הבאות נתונים טכניים כמו גובה ומשקל?
    תודה

  2. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    כבעלים של קייטיאם אדוונצ'ר, ואחרי נסיעת מבחן, אופנוע מבאס לאללה.
    כמה חבל. פספוס גדול וממשיכים לפספס אתו. זה הזמן לדגם אחר.
    מזכיר לי את ה VFR800 של הונדה שיצרו דגם מקביל קרוסראנר. כישלון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן