דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: סאן-יאנג קרוזים 250
SYM-CRUiSYM-250-023

רכיבה ראשונה: סאן-יאנג קרוזים 250

ה-CRUiSYM 250 – המחליף של הג'וימקס 250 – משפר את הדגם היוצא קצת בסעיפי ההתנהגות והרבה בסעיפי העיצוב; מחליף ראוי לסוס העבודה הוותיק

צילום: בני דויטש, אביעד אברהמי

  • יתרונות: עיצוב, אבזור, התנהגות דינמית וזריזות, התנהגות עירונית, נפח אחסון, ABS
  • חסרונות: מנוע מיושן מדי, עוד קצת כוח לא היה מזיק
  • שורה תחתונה: המחליף של הג'וימקס הוותיק משפר אותו הרבה בעיצוב ומעט בהתנהגות; מחליף ראוי וטוב לקומיוטר הפופולרי
  • מחיר: 26,985 ש"ח (28,200 ש"ח 'על הכביש')
  • מתחרים: קימקו דאונטאון 250i
  • נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד, 249.4 סמ"ק, 21.5 כ"ס, 2.4 קג"מ, הזרקת דלק, גיר וריאטור, מתלה קדמי טלסקופי, מתלה אחורי צמד בולמים, דיסק קדמי 260 מ"מ, דיסק אחורי 240 מ"מ, מערכת ABS, אורך 2,175 מ"מ, בסיס גלגלים 1,550 מ"מ, גובה מושב 760 מ"מ, מיכל דלק 12 ל', משקל מלא 196 ק"ג, צמיגים 140/60-13, 120/70-14
  • לרכיבת מבחן על הסאן-יאנג CRUiSYM 250 החדש – לחצו כאן
סאן-יאנג קרוזים 250
סאן-יאנג קרוזים 250

מה זה?

בראש ובראשונה – המחליף של הג'וימקס 250 הסופר-פופולרי בישראל. אחרי למעלה מעשור של שליטה בשוק קטנועי ה-250 סמ"ק בישראל וכמה דורות של ג'וימקס, בסאן-יאנג היו חייבים לחדש את רב המכר שלהם.

הבסיס המכאני נלקח בשלמותו מהג'וימקס 250. השלדה, הבולמים, הבלמים, המנוע ומכלולי השלדה – כולם כמעט זהים לג'וימקס. למה כמעט? מפני של-2017 המנוע עבר מספר שינויים קטנים לצורך ההתאמה לתקנות יורו 4, והבולמים עברו כמה שדרוגים לשיפור היציבות.

על הבסיס המכאני הזה בסאן-יאנג הלבישו עבודת גוף חדשה לחלוטין, ואנחנו חייבים לציין שהיא לא פחות ממדהימה. העיצוב סופר-מודרני, מרשים מאוד, ונראה כמו כלי אירופאי מושקע ולא כמו כלי טייוואני בסיסי. בכל מקום על הקטנוע תמצאו פיסולי פלסטיק מחודדים בטוב טעם, וגם פלסטיקה בטקסטורת קרבון יוקרתית. אלמנטים מסוימים מהעיצוב נלקחו מהימאהה איקסמקס 250 של הדור הקודם, כמו למשל ה'בומרנג' במרכז הקטנוע, עיצוב החזית, וגם לוח השעונים עם צמד המעוינים ומסך ה-LCD במרכז.

מבחינת אבזור, הקרוזים לוקח את הג'וימקס כמה צעדים קדימה. יש פנסי LED באורות החניה, באור האחורי, באור הבלם ובארבעת המאותתים. יש גם שקע USB ושקע 12V, מראות מתקפלות, רגליות מורכב נשלפות, משקף קדמי מתכוונן (על-ידי ברגים), לוח שעונים הכולל מחשב דרך, תא כפפות שימושי מצד ימין, וכן תא אחסון ענק מתחת למושב שמכיל 2 קסדות מלאות ועוד קצת. בהחלט מכובד.

עיצוב מרשים עם חידודים ופלסטיקה דמוית קרבון
עיצוב מרשים עם חידודים ופלסטיקה דמוית קרבון

ביצועים

הורדת המשקל ובעיקר הקטנת רוחב הקטנוע בעיצוב החדש, הופכים את הקרוזים לזריז ודינמי יותר מהג'וימקס, וזה בא לידי ביטוי בהיגוי המדויק יותר ובעיקר בתנועה עירונית צפופה.

מצד המנוע ויחידת הווריאטור לא מורגש שינוי משמעותי, אם בכלל. זהו אותו המנוע הוותיק והמוכר של הג'וימקס, ואותו הווריאטור החלק והטוב בסך הכל. התאומה החלטית וחלקה, ואספקת הכוח רציפה ונעימה – עד לקו האדום ב-8,500 סל"ד.

המהירות המקסימלית שהצלחנו לסחוט מהקרוזים 250 עמדה על 142 קמ"ש לפי השעון, ובמדידת GPS קיבלנו 127 קמ"ש בדיוק, מה שאומר סטייה של 15 קמ"ש. מהירות השיוט הנוחה עומדת על סביב 125-120 קמ"ש על השעון, שהם סביב 110 קמ"ש אמיתיים. לא יוצא דופן בקטגוריה.

ההתנהגות הדינמית טובה מאוד, זאת בשל הורדת המשקל ושיפור הבולמים, והקרוזים מרגיש חד יותר מהג'וימקס. זה בא לידי ביטוי בכניסות לפניות, ביציבות תוך כדי פניות, וגם ברכיבה בקו ישר על האספלט העירוני או בכבישים בינעירוניים. הבלמים טובים בסך הכל, בדיוק כמו בג'וימקס הקודם.

בסך הכל מבחינת ביצועים הקרוזים 250 מציע שיפור מסוים בהתנהגות הדינמית ובחדות, כאמור בעיקר בשל משקל נמוך יותר, ממד רוחב צר יותר מאחור, וכן בשל שיפורי הבולמים.

ביצועים דינמיים טובים משל הג'וימקס
ביצועים דינמיים טובים משל הג'וימקס

איך זה מרגיש?

בעיקר מהודק יותר, מודרני יותר, וגם ספורטיבי יותר (אם כי זה לא קטנוע ספורטיבי, שיהיה ברור).

תנוחת הרכיבה כמעט וזהה לג'וימקס. הכידון צר למדי, מרחב המחיה לרוכב סביר אבל לא גדול, ובסך הכל מדובר בקטנוע בעל ממדים בינוניים. נקודה ששופרה היא המושב, שכעת רכון פחות לפנים ותומך יותר טוב את הישבן, מה שמתבטא בנוחות לאורך זמן – למרות היותו קשיח למדי. כששולחים את הרגליים לפנים – למדרס השיוט – אז דווקא יש מרחב גדול למדי לרגליים, וכאמור בסך הכל מדובר בקטנוע נוח ברמה טובה אבל לא בקטנוע מרווח. מיגון הרוח טוב למדי ומצליח לסנן את רוב הרוח מקסדת הרוכב, והמראות המתקפלות החדשות ממוקמות היטב ומציעות שדה ראייה מעולה אחורנית – גם זה שיפור חשוב.

הרכיבה על הקרוזים נעימה וחלקה למדי. זה לא קטנוע פרימיום, אלא קטנוע בסיסי פלוס, אבל בימינו – הבסיסי פלוס מציע איכות טובה למדי עם איכות חומרים והרכבה טובה מאוד. נקודות ביקורת יש לנו על כמה נקודות בגימור, כמו למשל כפתורי בתי המתגים המיושנים, שחייבים לעבור רענון בקרוב ולא עומדים בקו אחד עם שאר הקטנוע. הפלסטיקה מאידך, לא רק נראית מעולה אלא גם מרגישה איכותית, וזוהי מבחינתנו קפיצת המדרגה הגדולה ביותר של סאן-יאנג במעבר בין הג'וימקס לקרוזים.

אז הקרוזים הוא קטנוע עירוני ופרברים מוצלח כמו הג'וימקס, הוא נותן תחושה טובה למדי ברוב המכריע של הסעיפים, והוא זריז ודינמי – כמו שקומיוטר בסיסי ישראלי צריך להיות, ועם מערכת ABS בטיחותית, חשובה ושעובדת מצוין.

מחליף ראוי לג'וימקס הוותיק
מחליף ראוי לג'וימקס הוותיק

סיכום ועלויות

הקרוזים 250 הוא שדרוג חשוב וראוי לג'וימקס הוותיק. על הפלטפורמה המוכרת והמוכחת בסאן-יאנג בנו עבודת גוף חדשה שגם נראית מעולה ומקפיצה את סעיפי העיצוב ב-5 רמות מעלה, וגם מרגישה איכותית למדי. גם האבזור טוב יותר מבעבר, וככלי רב-שימושי ליום-יום הוא עושה את העבודה מצוין, ושוב – עם טוויסט מרשים מאוד בעיצוב, בנראות ובנוכחות.

היתרון הגדול של הקרוזים, מעבר להיותו קומיוטר מצוין, הוא שמדובר באחד הכלים האחרונים שנשארו בקטגוריית ה-250 סמ"ק, והחשיבות שלו לשוק הישראלי גדולה – בעיקר בשל העובדה שעל נפח של 250 סמ"ק משלמים כאלפייה פחות בביטוח החובה ביחס לכל מה שהוא מעל 250 סמ"ק, כך שיש פה קלף חשוב מאוד לסאן-יאנג, שהשנה מגיע עם מערכת ABS כסטנדרט. בגלל מדרגת הביטוח, אגב, הקרוזים 250 הוא קנייה טובה יותר לדעתנו מאשר הגרסה המוגדלת – הקרוזים 300 – שבפועל נפחו 279 סמ"ק.

בנוסף, היות והפלטפורמה המכאנית כמעט זהה, יש בשוק חלפים משומשים רבים מדגמי הג'וימקס השונים, המוסכים מכירים היטב את העבודה על הכלי, וגם מחירי התחזוקה בסך הכל סבירים לסגמנט.

אם לסכם, אז הקרוזים 250 הוא מחליף יותר מראוי לג'וימקס הוותיק, וזה לא יהיה מהלך נועז מצידנו להמר שהוא הולך להיות רב-מכר מקומי – בדיוק כמו הג'וימקס 250 ואף יותר.

עלויות תחזוקה

  • 1,000 ק"מ – 485 ש"ח
  • 5,000 ק"מ – 376 ש"ח
  • 10,000 ק"מ – 737 ש"ח
  • 15,000 ק"מ – 1,428 ש"ח
  • 20,000 ק"מ – 904 ש"ח
  • סה"כ ל-20,000 ק"מ – 3,930 ש"ח

*המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

FE 350 Heritage 2025 (14)

הוסקוורנה: מהדורת הריטג' לשנת 2025

בהוסקוורנה מציגים גם לשנת 2025 גרסאות מוטוקרוס ואנדורו במהדורת הריטג' - עם גרפיקה שמכבדת את השורשים השבדים

6 תגובות

  1. Avatar

    למה לא הביאו את piaggio x10 לארץ?

  2. Avatar

    כתבה יפה.
    אך לא משקפת כל כך את המציאות…
    היום עשיתי נסיעת מבחן על הכלי-
    דבר ראשון-חסר כוח מתפרץ בלחיצה .
    מדרס הרגליים לא נוח בעליל למי שמעל מידה 44 .גם "הבומרנג" מפריע לפנים הרגיל והצד החיצוני נופל מהמדרס בגלל שהוא צר נורא.
    מרכז הכובד לעומת X evo שונה לגמרי ובאמת מורגש לרעה .
    והמושב ?
    להגיד עליו "רק קשיח למדי" זה עדין מידי .
    לרוכבים מעל 10 ק"מ ירגישו שהם יושבים בהופעה בקיסריה על המדרגות…
    לסיכום אישי:
    התאכזבתי מאוד.
    המון ציפיות מכלי כזה יפה- התנפצו.

  3. Avatar

    כלי מצוין, שמוסיף עוד ערך לגוימקס האהוב
    אם זאת תמיד עדיף לעשות נסיעת מבחן לפני רכישה

  4. Avatar

    אחרי נסיעת מבחן, התרשמתי מאוד כלי מצוין נוח מאוד גם לגבוהים ואני 1.88, אפשר קצת לטפס על העליה למושב מורכב ואז אפשר ליישר רגליים,

  5. Avatar

    מאוד קל לשלוט בכלי והוא ממש לא פראיייר גם במהירות,
    המראות מצויינות ובכלל הכלי מאפשר ממש חופש תנועה מהיר וקליל,
    מקום אחסון מכובד ומראה קרבי.

  6. Avatar

    לא בדקתי מהירות סופית אך במהירות פתיחה וביניים הוא מגיב מצוין
    מקווה שעזרתי בעיקר לגבוהים שביננו שמתלבטים, תודה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן