דף הבית / חדשות / בימוטה H2 טזי: עכשיו גם גרסת קרבון
Bimota-Tesi-H2-Carbon (2)

בימוטה H2 טזי: עכשיו גם גרסת קרבון

הבימוטה H2 טזי הוא יצירה מיוחדת שמוגבלת ל-250 יחידות, כאשר עכשיו מציגים האיטלקים עשר יחידות בלבד מקרבון מלא

בסוף שנת 2020 יצא לשוקים דגם ה-H2 טזי של בימוטה, עם מגדש-על ו-230 כ"ס, אשר מוצע במחיר התחלתי של 64,000 יורו באירופה. בבימוטה מציעים כעת גרסת קרבון מלאה אשר תיוצר בעשר יחידות בלבד.

בשנת 2019 רכשה חברת האופנועים היפנית קוואסאקי 49.9% ממניות בימוטה – החברה האיטלקית האקזוטית. הסנונית הראשונה לשיתוף הפעולה בין שתי החברות הייתה הבימוטה H2 טזי, שקיבל את מנוע ה-H2 בעל מגדש העל, עם סדרת שיפורים שהביאה אותו ל-230 כ"ס אימתניים. הטזי שוקל 207 ק"ג, הרבה בזכות שימוש נרחב במרכיבי קרבון.

במיוטה H2 טזי קרבון
במיוטה H2 טזי קרבון

בבימוטה מציעים כעת גרסת קרבון מלא מושחרת הכוללת את השלדה והפיירינג מקרבון חשוף. אין נתוני משקל או מחיר, אך לדעתנו הוא ירד מקו ה-200 ק"ג. בבימוטה מייעדים את הדגם לאספנים עשירים, ויבנו רק עשר יחידות לצורך כך.

את הבסיס למנוע קוואסאקי הביאה מגרסאות ה-H2 (הנמצא בדגמי ה-Z H2 ו-H2), אבל את כל השאר בימוטה. כמו בטזי המקורי (שיחידה בודדת ממנו הגיעה ארצה), גם כאן העניין המרכזי הוא המתלה הקדמי הלא-קונבנציונלי שעושה שימוש בזרוע קדמית, בולם קדמי ומוטות היגוי, ולמעשה מפריד את כוחות הבלימה והשיכוך מכוחות ההיגוי. אם בטזי המקורי המתלה היה בנוי ממסבך משולשי פלדה, הרי שכאן ב-H2 טזי מדובר בזרוע קדמית מאלומיניום – בדיוק כמו הזרוע האחורית.

מערכת הבולמים כוללת בולמים חשמליים סמי-אקטיביים של אוהלינס, כשמאחור מותקנים צמד בולמים אחד ליד השני, ולא בולם אחד כמקובל. גם הבלמים מהשורה הראשונה, של ברמבו, וזאת על אף שהם מוסתרים ונמצאים במקום לא קונבנציונלי, וזאת בשל מבנה הזרוע הקדמית. הבימוטה מציע כמובן את מערכות האלקטרוניקה מהדור האחרון של בוש, כולל יחידת IMU, בקרת אחיזה ב-9 שלבים, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, משכך היגוי חשמלי של אוהלינס, בקרת זינוק ועוד.

אגב, יחידה בודדת של ה-H2 טזי הגיעה ארצה לאחרונה. לא נמסרו פרטים על הקונה המאושר או על המחיר.

Bimota-Tesi-H2-Carbon (3)

Bimota-Tesi-H2-Carbon (4)

Bimota-Tesi-H2-Carbon (5)

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Ducati 851 Strada 89 1

נוסטלגיה: דוקאטי 851 ו-888

ה-851 היה אופנוע הקצה של דוקאטי בשנות ה-80, והוא הוחלף בהצלחה על ידי ה-888; מנוע וי-טווין מתקדם, הרבה אדום, והצלחה גדולה במסלולים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן