דף הבית / חדשות / הונדה חושפת את ה-CBR600RR החדש
Honda-CBR600RR-2021-002

הונדה חושפת את ה-CBR600RR החדש

בהונדה חושפים את ה-CBR600RR החדש: על פלטפורמת ה-CBR600RR הקודם התווספו מערכות אלקטרוניקה ועיצוב מודרני; בשלב זה לשוק האסייתי בלבד

אחרי כל הטיזרים, התמונות והבילד-אפ, בהונדה חושפים סוף סוף את ה-CBR600RR החדש של 2021, כשכל ההערכות התממשו: על פלטפורמת ה-CBR600RR הקודם בנו בהונדה אופנוע חדש עם אלקטרוניקה מתקדמת, עם עיצוב חדש ואווירודינמי הכולל כנפונים, ועם מנוע משודרג. העניין הוא שכרגע הכלי מיועד לשוק האסייתי בלבד.

הונדה CBR600RR דגם 2021 - בינתיים לשוק היפני בלבד
הונדה CBR600RR דגם 2021 – בינתיים לשוק היפני בלבד

ראשית המנוע. בגרסה הנוכחית הוא מספק 121 כ"ס שמתקבלים ב-14,000 סל"ד. העלייה בהספק ובסל"ד התקבלה על-ידי שינויים רבים במנוע, הכוללים ראש מנוע חדש עם מעברי יניקה ופליטה גדולים יותר, גלי זיזים חדשים עם תזמון שסתומים חדש, קפיצי שסתומים קלים יותר, גל ארכובה חדש וקל יותר, ועוד כמה שינויים קטנים. בנוסף, בהונדה שיפרו את מערכת הקירור על-מנת להתמודד עם תוספת ההספק.

בגזרת האלקטרוניקה התווסף IMU למדידת אינרציה ב-6 צירים, כשמעכשיו גם ה-ABS וגם בקרת האחיזה הם מהדור האחרון ועובדים גם על סמך זווית ההטיה. המצערות המכאניות פינו את מקומן למצערות חשמליות, ויש 3 מצבי ניהול מנוע. בנוסף, התווספו בקרת ווילי ובקרת בלימת מנוע, המתאפשרים עם IMU ועם מצערות חשמליות בהתאמה. יש גם מסך TFT צבעוני חדש, פנסי LED היקפיים, וגם אופציה לקוויקשיפטר דו-כיווני, כך שה-CBR600R מיישר קו עם חזית הטכנולוגיה בתחום אופנועי הספורט – בדומה ל-CBR1000RR-R.

בהונדה ביצעו גם מספר שינויים בשלדה ובגאומטריה הכוללים שינוי בזווית ההיגוי ובמפסע, שהגדילו את בסיס הגלגלים מ-1,370 ל-1,375 מ"מ. המשקל המלא עומד על 194 ק"ג, שהם 4 ק"ג יותר מה-R6 החדש ו-5 ק"ג יותר מה-CBR600RR הקודם.

לסיום, העיצוב כאמור חדש לחלוטין, אווירודינמי יותר, וכולל גם כנפונים להצמדת הפרונט במהירויות גבוהות. בהונדה לא מציינים נתונים לגבי כוח ההצמדה של הכנפונים במהירויות שונות, אבל הם בהחלט נראים טוב ותורמים למראה הקרבי הכללי של ה-CBR.

נכון לעכשיו, ה-CBR600RR מיועד לשוק היפני והאסייתי בלבד, כשהשיווק יתחיל בסוף חודש ספטמבר. יחד עם זאת, יש סיכוי יותר מסביר שבהונדה יציגו בהמשך השנה גם גרסה לשוק האמריקאי וגרסה לשוק האירופאי שעומדת בתקנות יורו 5. נמשיך לעדכן.

Honda-CBR600RR-2021-001

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן