דף הבית / חדשות / התאחדות הכידונאים: תגובת היו"ר על ההתפתחויות האחרונות
motogp-itv-2014

התאחדות הכידונאים: תגובת היו"ר על ההתפתחויות האחרונות

לאחר פרישת עמותת הסופרמוטו וסערה בעמותת המוטוקרוס, מגיב שון בן יקר, יו"ר התאחדות הכידונאים, על המאורעות האחרונים

לאחר ההודעות והרעש סביב התאחדות הכידונאים וחוק הספורט המוטורי, פנה אלינו שון בן יקר, יו"ר התאחדות הכידונאים, וביקש להבהיר את המצב. תגובתו הרשמית מובאת לפניכם.

"לאחרונה נפוצו שמועות זדוניות וגל צונאמי של דיסאינפורמציה בכל הקשור להתאחדות לספורט מוטורי. חלק מהשמועות הומצאו ולובו ע"י גורמים אינטרסנטים שרק טובתם הכלכלית עומדת אל מול עניהם, לצערינו גם אתרי רכב מסויימים נפלו בפח ופרסמו ידיעות לא מבוססות ומוטות הרחק מן האמת. לאור דרך הפעולה והנהלים של ההתאחדות בכל הקשור למנהל תקין ושקיפות מלאה אנו מפרסמים לידיעתכם את הנתונים האמיתיים שמגובים במסמכים רישמיים. ההתאחדות לספורט מוטורי פועלת מכוח החוק; על אף כי לדעתנו החוק אינו אידיאלי, אין כיום בישראל אלטרנטיבה, וכל מי שמבקש לקיים פעילות ספורטיבית חוקית כלשהי (ליגה, תחרות בודדת וכו'), חייב לפעול על פי חוק זה. כל טענה ולפיה ישנה אלטרנטיבה כיום – משוללת יסוד. ההתאחדות פועלת כעמותה וחבריה פועלים בהתנדבות. על מנת לייעל את תפקודה, שכרה ההתאחדות מנכ"ל מקצועי בתשלום, על מנת שניתן יהיה לקדם תהליכים רבים במקביל. מר ישראל וליגורה נכנס לתפקידו כמנכ"ל בשכר בתאריך ה 1/1/2015 וסיים את תפקידו בתאריך ה 1/6/2015, ההתאחדות, אשר לא יכלה לשאת בעלות שכרו, נאלצה לפטרו. הפיטורים נבעו עקב אי יכולת תשלום, שכן כספי התמיכה ממשרד הספורט לא הגיעו עד כה להתאחדות.

תקציב: אי קבלת התקציב מהמדינה נבעה מסיבה אחת , איחור בהגשת ניהול תקין לחשכ"ל  למרות ההזהרות שהיו קודם לכן על ידי הרשות להגיש את הניהול תקין בזמן אך היה איחור של 10 ימים מצד ההתאחדות. הסיבה היחידה  לעיכוב הייתה, מכתב תלונה של חברת ביס אירועים לרשם העמותות שההתאחדות חייבת לה כספים ואין ההתאחדות מתייחסת אליה. ההתאחדות הגישה את תגובתה בנושא התלונה בתואנה שדבריה של חברת ביס הפקות מופרכים ואף שלחה את כל ההוכחות הנדרשות – דבר זה גזל  זמן וכסף רב של ההתאחדות. לאחר הגשת ההוכחות והתנהלות אל מול הרשם העמותות , יצא מכתב מטעם רשם העמותות במשרד המשפטים ולפיו ההתאחדות פעלה נכון, והרי גם ככה ההתאחדות מגובה על ידי החשב המלווה.

באמצע חודש אפריל פרש מתפקידו אילן עזרא, יושב ראש ההתאחדות ללא כל התראה, נעשו ניסיונות להשיגו אך ללא הצלחה ועד היום הסיבה אינה ידועה מדוע אילן פרש . בעקבות כך חברי הוועד נכנסו לפעולה ולקחו את המושכות והובילו את ההתאחדות , ולאחר כשבועיים הוחלט ששון בן יקר יהיה היו"ר של ההתאחדות. כיום ההתאחדות פועלת עם וועד חזק ורוח במפרשים פועלים להשגת תקציבים מול הרשות לנהיגה ספורטיבית ומציאת מקורות מימון להקמת מתקני קבע לכלל הרוכבים לטובת בתי הספר,אימונים , הדרכות הכשרות , ליגות סדירות ועוד…ולא להוציא כספים כל הזמן על אירועים ארעיים. בעקבות כך , החלטת הוועד הינה שההתאחדות תפעל להקמת פארקים מוטוריים קבועים הן בתחום השטח והן בתחום האספלט  וכי לא יהיו יותר אירועים ארעים וחד פעמיים, בשל עלותם הגבוהה, הגורמת לנזקים רבים לספורט. ההחלטה התקבלה למרות הידיעה שיהיו גופים פרטיים, המונעים ממטרות רווח אישי, אשר ייפגעו מן ההחלטה וינסו לפגוע בהתאחדות (עלויות אירועים מסויימים לא פוחתות מ- 280 אלף ש"ח!) בכל דרך אפשרית .

ההתאחדות פועלת בימים אלה במספר מישורים:

  1. בימים אלו אנו במשא ומתן וסגירת הסכם אל מול וינגייט בנושא פארק מוטורי קבוע, ומציאת משקיעים   ויזמים בנושא .
  2. בתהליך להקמת צוות מקצועי מוכשרי FIMיפעלו במספר הבטים בתחום המקצועי.
  3. שיתוף פעולה עם ממסי לקבלת הכרה של ה-FIMוקבלת כספים מהטוטו לטובת הרוכבים
  4. חיזוק התקשרות על מול היבואנים ופתיחת ערוץ ישיר .
  5. חיזוק התקשורת אל מול ציבור הרוכבים ומתן שקיפות ( פרסום פרוטוקולים והחלטות מקצועיות , פרסום  אחת לרבעון סטאטוס פיננסי ) הקמת אתר אינטרנט ועמוד בפייסבוק וכנס אחת לחצי שנה של כלל ציבור הרוכבים יחד עם גופי התקשורת .
  6. חיזוק הקשר אל מול הרשות לנהיגה ספורטיבית והמדינה ולקיחת סמכויות מקצועיות והעברתם אל  ההתאחדות

אנו נמשיך לחתור ולמצויינות ושקיפות מלאה בכל הקשור לכספי ציבור ולהקמת מתקנים קבועים ונעדכן אתכם בכל התפתחות ישיבות וועד וחדשות בנושא הן באתר ההתאחדות שנבנה בימים אלו והן כאן בפייסבוק."

 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן