דף הבית / ספורט / סיקורים / פשיטה ישראלית על ראלי הלס יוון 2021
Hellas-Rally-2021-029

פשיטה ישראלית על ראלי הלס יוון 2021

לא פחות מ-20 צוותים של מתחרים (ומתחרות) השתתפו בראלי הלס יוון בקטגוריות אופנועים ו-SBS, וזכו לתוצאות מרשימות - כולל פודיום

צילום: שמוליק פאוסט

ראלי הלס יוון התקיים בסוף מאי וזכה להשתתפות חסרת תקדים – 20 צוותים של מתחרים ומתחרות מישראל, שסיימו את הראלי עם תוצאות מכובדות ומרשימות.

ראלי הלס מתקיים מזה מספר שנים בצפון יוון, בתא שטח הכולל סטייג'ים בגובה פני הים ועד לפסגות בגובה של 2,000 מ' מעל גובה פני הים. אירוע זה הינו חלק מסבב אליפות אירופה בתחרויות ראלי, והוא כולל רכיבה ונהיגה משולבת של ניווט בשיטת ספר דרך ואנדורו בסינגלים טכניים ומהירים.

 

יעל קדשאי - על הפודיום
יעל קדשאי – על הפודיום

המתחרים צריכים להתמודד עם כ-2,000 קילומטרים תחרותיים בשבעה ימי רכיבה. בתוכם יש יומיים שנקראים 'מרתון', ובהם לרוכב המתחרה אין אפשרות לטיפול טכני באופנוע או להחליף צמיגים. 303 מתחרים נרשמו השנה, מתוכם כ-150 רוכבים והשאר בקטגוריית קוואד (טרקטורונים) ו-SBS.

כמות מכובדת של ישראלים נרשמו בכל הקטגוריות: זיו כרמי, איתי מולדבסקי, גלעד בנאי, רן סטון, אלונה בן נתן, יעל קדשאי, גלעד בצלאל, נדב השמשוני, משה שמידוב, נדב לוגסי, יעקב דדיה, חגי כבביה, ברק דודאי, דן קטנוב, נאור אשכנזי, שרון בן עמי עם רז הימן, דרור כהן עם אבי פרימט, מסעוד טהה עם עמרן טהה, רועי ברטוב עם גיא ביטון, אלון גבורי עם ארז גבורי. חשוב לציין שהנוכחות הישראלית המרשימה התאפשרה לא מעט בזכות רז הימן וחברת 'ראלי טריפ'. הימן דוחף ומקדם את תחום הראלי כבר שנים ארוכות, מציע שירותי שילוח וארגון למשלחות לראלי ביוון, ולא חוסך בסיוע גם לשאר המתחרים הישראלים גם אם לא שכרו את שירותיו.

בסיום שבעת ימי הרכיבה סיימו צוות גיבורי במקום הראשון בקטגוריית ה-SBS, נאור אשכנזי סיים במקום הראשון בקטגוריית האנדורו קאפ על-גבי ק.ט.מ 350EXC-F, יעל קדשאי סיימה שנייה בקטגוריית ה-M2 ומקום שני כללי בקרב הנשים על-גבי ק.ט.מ 350EXC-F, וזיו כרמי סיים במקום השלישי בקטגוריית ה-M3 על-גבי ק.ט.מ 450EXC-F (לתוצאות המלאות לחצו כאן).

זיו כרמי - מקום שלישי ב-M3
זיו כרמי – מקום שלישי ב-M3

זיו כרמי, מבכירי רוכבי השטח הישראלים, תיאר כך את המרוץ:

"עבורי, תחרויות ראלי ניווט הם משהו חדש שנכנסתי אליו בשנה האחרונה. לאחר המון שנים בתחרויות אנדורו ומוטוקרוס וניסיון בין-לאומי באירועים דומים, החלטתי לטעום משהו חדש. הניווט ברכיבה יוצר הרבה עניין – עוד בשירותי הצבאי עסקתי בניווטים ובכך גם זכיתי ביתרון הבנת הקרקע בכל מיני תוואי שטח. אבל זה לא היה קל וכמעט שלא היה אפשרי מבחינתי – לפני כחודשיים התחריתי במרוץ ראלי שארך שלושה ימים בישראל, בתוואי מדברי, ולמרות שהשגתי ניצחון, התרסקתי חזק מאוד ולא הייתי בטוח שבכלל אוכל להגיע למרוץ ביוון. אבל אחרי החלמה ממושכת חזרתי לכשירות מלאה. רכיבת ראלי היא פשוט חוויה מדהימה שממש מושכת אותי להתנסות במרוצי ראלי גדולים בעולם ואולי לחלום על הראלי הגדול ביותר – ראלי הדאקר הגדול. כנראה שלשם אנסה להגיע בשנים הקרובות, בשאיפה שאשיג את היכולות ואת המימון הנדרש.

יצאתי ליום המרתון השני (270 ק"מ נוספים) במחשבה שאני חייב להיות מהיר, אבל גם בידיעה שאני חייב לשמור על האופנוע ולהגיע לסוף היום ללא תקלות מיוחדות. לאורך המרוץ אני מתקדם במיקומים ועולה לעשירייה הראשונה. אחרי ארבעה ימי רכיבה הגוף תשוש ביותר, אבל הרצון להצליח יחד עם האדרנלין מצליח לגבור על הקשיים הפיזיים. ביום השישי אני ממשיך לדחוף חזק, אבל עושה טעות ניווט שעולה לי בערך בעשר דקות. לא נלחצתי אבל התחלתי לחזור למיקום שידעתי ששם טעיתי ותוך כדי שחזרתי ראיתי את המתחרה העיקרי שלי שטעה גם. ירדה לי אבן קטנה מהלב למרות הפער שצברתי, ובכך ביום השישי עליתי למקום השלישי הכללי.

זו הייתה חוויית רכיבה מטורפת ומיוחדת בהרים המגניבים של צפון יוון ואני ממליץ לכל רוכב לנסות ולהצליח לסיים תחרות שכזאת. אני כבר עם המבט קדימה לאתגרים הבאים ותקווה שנצליח להשיג הישגים גדולים כאלה בהמשך".

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

stage-12-ricky-brabec (1)

דקאר 2024: הונדה מנצחים, גדי נחמני מסיים

המסע הארוך והמפרך של דקאר 2024 הסתיים עם ניצחון נוסף לריקי בראבק והונדה; גדי נחמני מסיים את הראלי, כאשר יעל קדשאי נאלצת לפרוש בגלל פציעה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן