דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: מצלמת אקסטרים DJI OSMO Action
DJI-OSMO-Action-002

ציוד במבחן: מצלמת אקסטרים DJI OSMO Action

ה-DJI OSMO Action היא מצלמת אקסטרים חדשה של חברת DJI המוכרת מתחום הרחפנים, והיא איכותית ומתאימה לרובי אופנועים המצלמים סרטוני אקשן

  • יתרונות: איכות צילום, 4K, ייצוב תמונה, ממשק משתמש, מסך מגע, זמן סוללה, אפליקציה, אביזרים
  • חסרונות: אין GPS, מעבר מאור לחושך ומחושך לאור
  • שורה תחתונה: מצלמת אקסטרים טובה ואיכותית, חלופה ראויה לגופרו
  • מחיר: 1,700 ש"ח
  • יבואן: LOOLTV
DJI OSMO Action
DJI OSMO Action

מה זה?

את המוצרים של DJI אנחנו מכירים בעיקר מעולם הרחפנים והגימבלים. החברה הסינית הזו פרצה לתודעה בשנים האחרונות כשהנגישה את תחום הרחפנים לקהל הרחב, והיא נחשבת כמובילה בתחום הרחפנים עם ליין רחפנים עצום ואיכותי. צלמי וידאו רבים גם מכירים את מערכות הגימבל של DJI – למצלמות וידאו, סטילס, DSLR ואפילו טלפונים ניידים – אשר לקחו את ייצוב צילום הווידאו והקפיצו אותו שנות דור קדימה. גם אנחנו במערכת פול גז – כמו דופי מדיה רבים אחרים – השתמשנו ומשתמשים ברחפנים ובגימבלים של DJI.

אבל פרט לרחפנים ולגימבלים, ב-DJI מייצרים גם מצלמות וידאו. וזה טבעי, שכן גם ברחפנים וגם בגימבלים מותקנות בסופו של דבר מצלמות, כך שהתחום השלישי שב-DJI מתמחים בו הוא המצלמות עצמן. השילוש הזה נותן מענה אידאלי לצלמי וידאו רבים, שמוצאים את כל מבוקשם במקום אחד.

לאחרונה נכנסה DJI לתחום נוסף – מצלמות אקסטרים – והשיקה את ה-OSMO Action. את סדרת מצלמות ה-OSMO אנחנו מכירים היטב, וגם צילמנו עם הציוד לא מעט כאן במערכת פול גז. עד עתה מדובר היה במצלמות גימבל, אולם כאמור הצטרפה לסדרה גם מצלמת אקסטרים.

צפו בסרטון שצולם באמצעות DJI OSMO Action:

צילום ועריכה: אביעד אברהמי

DJI OSMO Action – מאפיינים עיקריים ומפרט טכני

  • ממדים: 65X42X35 מ"מ
  • משקל: 124 גרם
  • רזולוציה 12 מגה פיקסל (3,000X4,000 פיקסלים)
  • עדשה 145 מעלות, f2.8
  • טווח ISO: מ-100 עד 3,200
  • מהירות תריס אלקטרונית: 120 – 1/8,000 ש'
  • עד 60fps
  • אפשרויות צילום: סטילס, וידאו, טיימלאפס, היפרלאפס, SLOW MOTION, וידאו HDR
  • מייצב תמונה RockSteady
  • כרטיס זיכרון: מיקרו SD, עד 256GB
  • חיבור WiFi לטלפון הנייד
  • מסך אחורי (מגע) "2.25, מסך קדמי "1.4
  • סוללת ליתיום 1,300 mAh
  • זמן טעינה: 90 דק'
  • זמן צילום: עד 135 דק'
  • עמידות במים ובלחות
  • אפליקציה ייעודית DJI MIMO

הערכה מגיעה באריזה קומפקטית הכוללת את המצלמה עצמה, קייס קשיח להגנה, כבל טעינה ונתונים USB-C, סוללה נשלפת, בסיס לקיבוע ו-2 תופסנים – שטוח ומעוגל.

DJI-OSMO-Action-006

חוויית תפעול ושימוש

ה-DJI OSMO Action בנויה כמו מצלמות אקסטרים אחרות, כלומר מבנה מלבני שטוח עם עדשה קדמית הנמצאת בצד המצלמה. במקרה של ה-OSMO Action לעדשה יש כיסוי מגן מתברג שאותו ניתן להבריג החוצה על-מנת להתקין מסננים כאלה ואחרים שאותם ניתן לרכוש מ-DJI.

ל-OSMO Action שלושה כפתורים בלבד: הדלקה / כיבוי, תחילת / סיום צילום, וכפתור נוסף שלחיצה קצרה עליו משנה את מצבי הצילום ולחיצה ארוכה עליו מחליפה בין המסך האחורי לבין הקדמי. המסך האחורי הוא מסך מגע, ואת כל השליטה והכיוונים ניתן לבצע דרכו – ובנוחות רבה: החלקת האצבע על המסך למעלה, למטה, ימינה או שמאלה – פותחות תפריטים שונים לשליטה במצלמה כמו הגדרות, מצב צילום, פלייבק או בחירת ISO. על כל אלו, אגב, ניתן לשלוט גם מהאפליקציה לטלפון הנייד DJI MIMO, שאליה המצלמה מתחברת בעזרת קישורית WiFi. גילינו שהאפליקציה שימושית מאוד ואינטואיטיבית, וכאמר היא מספקת שליטה מלאה על ה-OSMO Action – כולל כמובן צילום. נוח, שימושי ויעיל.

ה-OSMO Action מגיעה עם כלוב הגנה פלסטי שעליו יש תושבת אוניברסלית למצלמות אקסטרים – כמו זו של סדרות הגופרו – כך שתושבות שונות של ציוד גופרו יתאימו גם ל-OSMO Action. הערכה מגיעה גם עם תושבות מדבקה – אחת שטוחה ואחת מעוגלת לקסדה – אולם אנחנו לרוב מעדיפים להשתמש במתקן קיבוע לאופנוע שנתפס על-ידי קלמרה מתברגת, או לחלופין ברצועת חזה של גופרו.

תפעול ה-OSMO Action קל מאוד ואינטואיטיבי – כיאה למוצר אלקטרוני מודרני. אחרי כיוון חד-פעמי של הגדרות הצילום, כל מה שצריך לעשות זה להדליק את המצלמה ולהתחיל לצלם. גם כפתור ההדלקה / כיבוי וגם כפתור הצילום נמצאים בחלקה העליון של המצלמה – אחד בכל צד – כך שלא ניתן לטעות בניהם. בנוסף, המצלמה משמיעה צליל ייעודי וחזק דיו לכל אחת מהפעולות (הפעלה, כיבוי, תחילת צילום וסיום צילום), כך שגם עם קסדה על הראש, כשהמצלמה על החזה או על הקסדה – ניתן לשמוע איזו פעולה בוצעה.

איכות הצילום מעולה. על אף שה-OSMO Action מסוגלת לצלם באיכות 4K, אנחנו מקפידים לצלם ב-HD (כלומר 1,080 פיקסלים) וב-30fps, וזאת על-מנת שקובצי הצילום לא ישקלו יותר מדי. כיאה למצלמת אקסטרים, ה-OSMO Action קולטת שינויים מהר מאוד, וגם בהקפאת התמונה המצולמת רואים בבירור אובייקטים שצולמו תוך כדי רכיבה. מאידך, גילינו השהייה מסוימת במעבר בין אור לחושך ובין חושך לאור – השהייה שקיימת במצלמות אקסטרים ודרך רבות.

חיסרון נוסף מבחינתנו היא שה-OSMO Action אינה כוללת GPS, שכן דווקא לרובי דו-גלגלי ה-GPS עשוי להיות יעיל בעת צילום, למשל כדי ליצור מסלול, כדי לייצא נתונים לאפליקציות נוספות או סתם כדי לראות נתונים כמו מהירות נסיעה ומיקום.

מאידך, ייצוב התמונה המובנה הוא ברמה גבוהה מאוד. זו אמנם לא מצלמת גימבל שיושבת על 3 צירים, אבל ייצוב התמונה הדיגיטלי RockSteady עושה עובדה מעולה, וגם בצילום בתנאים של רעידות – למשל בהתקנה קשיחה על כידון של אופנוע מווברץ או צילום תוך כדי ריצה – התמונה שהתקבלה חלקה ונקייה, ללא רעידות. זהו יתרון חשוב לרוכבי דו-גלגלי.

DJI-OSMO-Action-001

גם אפשרויות הצילום הרבות, כמו הטיימלאפס, ה-SLOW MOTION או המהירות הגבוהה, מהווים יתרון כשמדובר בעריכת סרטוני אקשן של אופנועים, ואת אלו ה-DJI OSMO Action מספקת – כולל כיווני זמן רבים לשלושת הפרמטרים. מעולה!

יתרון חשוב נוסף של ה-OSMO Action הוא זמן הסוללה. כשהמסך היה כבוי (הגדרנו כיבוי מסך אוטומטי אחרי 60 שניות), הצלחנו לסחוט מהסוללה כמעט שעתיים של צילום רצוף. מכובד מאוד. למי שצריך יותר זמן צילום, ניתן לרכוש כתוספת ערכה של 2 סוללות ומטען שולחני.

הורדת הקבצים אל המחשב מתבצעת על-ידי חיבור המצלמה בכבל הנתונים אל המחשב והעברת הקבצים, או על-ידי שליפת כרטיס הזיכרון וחיבורו לקורא כרטיסים שמחובר למחשב. בנוסף קיימת האפשרות לצפות בקליפים המצולמים בטלפון הנייד דרך האפליקציה, וגם כמובן להוריד קליפים לטלפון הנייד. נוח ויעיל.

במסגרת השימוש שלנו ב-OSMO Action במערכת פול גז, אנחנו צריכים לצלם ולהקליט תוך כדי רכיבה. לצורך הקלטה ישנו מתאם ייעודי למיקרופון חיצוני (עלות 150 ש"ח) שמאפשר חיבור של מיקרופון בעל פלאג 3.5 מ"מ, וכך ניתן להקליט דיבור תוך כדי רכיבה, עם קסדה על הראש. זה כמובן חוץ מהמיקרופון המובנה של ה-OSMO Action.

צילום מסך מתוך האפליקציה
צילום מסך מתוך האפליקציה

סיכום ועלויות

מצלמות אקסטרים הן פופולריות מאוד בקרב רוכבי אופנועים. בין אם זה ברכיבת כביש, רכיבת מסלול, רכיבת שטח ואפילו ברכיבה יום-יומית – רוכבים רבים נוהגים לתעד את הרכיבה ולערוך סרטונים לרשתות החברתיות. ה-DJI OSMO Action, שקיימת בשוק החל ממאי 2019, נותנת פתרון טוב לרוכבי דו-גלגלי שזקוקים למצלמת אקסטרים.

היא מציעה איכות צילום מעולה, תפעול נוח ואינטואיטיבי, ייצוב תמונה יעיל ואפליקציה שימושית שמאפשרת שליטה מלאה על המצלמה. בנוסף, יש לה מגוון אביזרים רחב, וכן תאימות מלאה לאביזרי גופרו ולמתקונים שונים. במחיר של 1,700 ש"ח – דומה למחירה בחו"ל – היא מהווה לדעתנו פתרון טוב לרוכבי דו-גלגלי שמחפשים מצלמת אקסטרים.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Quad-Lock-18

ציוד במבחן: Quad Lock – תושבת לטלפון הנייד

מנשא הטלפון של Quad Lock מציע פטנט ייחודי לחיבור ולנעילת הטלפון לכידון, כולל בולם זעזועים, ויש גם מגוון אביזרים נלווים; מוצר איכותי ביותר, והמחיר בהתאם

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן