דף הבית / גריד / דוקאטי חושפת את הפניגאלה V4 R החדש של 2026
MY26_PANIGALE_V4R_DYNAMICS _46__UC849201_High

דוקאטי חושפת את הפניגאלה V4 R החדש של 2026

בדוקאטי מציגים את הפניגאלה V4 R החדש לשנת 2026 – עם מנוע משודרג ומערכת הילוכים מעולמות המסלול, שלדה קלה יותר, אווירודינמיקה משוכללת והרבה אלקטרוניקה

הדוקאטי V4 R – אופנוע ההומולוגציה להכשרת אופנועי אליפות הסופרבייק העולמית – מקבל גרסה חדשה לשנת 2026 עם אווירודינמיקה מתוחכמת יותר, עדכוני מנוע, עוד אלקטרוניקה, ועם שמן Shell מיוחד שפותח עם דוקאטי המאפשר לסחוט מהמנוע 239 כ"ס.

הדוקאטי V4 R הראשון הוצג בשנת 2019 (השקה עולמית – כאן) לאחר שנפח מנוע של 1,103 סמ"ק פסל את הפניגאלה ה'רגיל' מלהשתתף באליפות הסופרבייק. הסופרבייק 4 צילינדרים מורשה הכביש הראשון של דוקאטי מגיע עם מנוע בנפח 998 סמ"ק, והוא נועד לשרת את תקנות אליפות העולם הדורשות להיות חוקי לכביש, לעמוד בתקנות זיהום אוויר ולמכור מספר של מאות יחידות למתחרים פרטיים ולאספנים. לשנת 2023 הוצגה הגרסה המעודכנת, וכעת מגיע הדור החדש, בקורלציה ל־V4 S החדש, עליו גם רכבנו במוטורסיטי.

דוקאטי V4 R דגם 2026
דוקאטי V4 R דגם 2026

מנוע נושא העומס – הדזמוסדיצ'י סטראדלה V4 – הותאם כמובן לתקנות יורו 5+ הנדרשות. בו מגביל הסל"ד מופעל ב־16,500 סל"ד בהילוך הגבוה וב־16,000 בשאר ההילוכים. המנוע בתצורתו הבסיסית מגיע להספק של 218 כ"ס ב־15,750 סל"ד ו־11.7 קג"מ ב־12,000 סל"ד. מספרים דומים למדי לדור הקודם, רק שפה בדוקאטי הרכיבו בוכנות חדשות וקלות יותר ב־5% במשקלן, גל הארכובה שופר, מיקום מזרקי הדלק שונה ובוצעו עוד אי־אילו שיפורים לרכיבים הקיימים לטובת עמידות ואמינות, כמו גם למומנט גבוה יותר ויותר כוח בסל"ד נמוך.

אך אלו לא המספרים האחרונים, משום שגם הפעם ניתן לרכוש בתוספת מחיר נכבדה מערכת פליטה מלאה של אקרפוביץ' המיועדת למרוצים, שמעלה את ההספק ל-235 כ"ס ואפילו 239 כ"ס, ומביאה את המהירות המרבית ל־331 קמ"ש – שהם 12.2 קמ"ש יותר מלפני השיפורים. להשגת נתון ההספק של 239 כ"ס נדרש לרכוש בנפרד שמן מיוחד שפותח על־ידי חברת השמנים 'של' (Shell) ודוקאטי קורסה, אשר מפחית את החיכוך של הרכיבים המכניים ב־10% ומעלה את ההספק המרבי. מדובר על שמן ספציפי שפותח לטובת מנועים הפועלים בסל"ד גבוה עם מצמד יבש. המשקל המוצהר עומד על 186.5 ק"ג, ופחות כמובן, כמעט 7 ק"ג, עם מערכת הפליטה התחליפית.

תיבת ההילוכים מגיעה באותו הסידור כמו באופנוע המרוצים, כלומר הילוך הניוטרל נמצא ראשון (הכי למטה) וכל שאר ההילוכים מעליו. זה נועד למנוע כניסה בטעות להילוך הסרק במעבר בין ההילוך הראשון לשני (והפוך) תחת עומס. לא נהוג באופנוע עם רישוי כביש. למערכת ההילוכים הזאת (DRG –– ר"ת Ducati Racing Gearbox) יש גם מנגנון שמונע הכנסה בטעות להילוך הסרק (בשפת דוקאטי: DNL – ר"ת Ducati Neutral Lock).

שיא הטכנולוגיה למסלול
שיא הטכנולוגיה למסלול

ה־V4 R מקבל את אותם שינויי שלדה של גרסת ה־S, עם המעבר מזרוע אחורית חד-צדית לכפולה, עשויה מאלומיניום, עם חלל במרכז שנועד להראות את החישוק בקוטר 17″, בכדי לחסוך במשקל ובכדי לשפר את האחיזה של הגלגל האחורי, את הרגש לרוכב ואת הקשיחות המבנית של השלדה. יש כאן את מערכת בולמים מכנית־הידראולית המורכבת ממזלג אוהלינס NIX25/30 (המספרים מתייחסים לקוטר של הקארטרידג'ים, כאשר רגל אחת בקוטר 25 מ"מ והשנייה בקוטר 30 מ"מ ליצירת פעולות נפרדות לשיכוך). יש גם בולם TTX36 מאחור, שממקום מעט גבוה יותר ומעלה את הזנב ב־20 מ"מ להעלאת מרכז הכובד לטובת שינויי כיוון מהירים יותר, וקפיץ רך יותר. עומס הקפיץ מתכוונן בצורה הידראולית, ויש משכך היגוי SD20 חדש של אוהלינס. כל מרכיב בשלדה ניתן לכיוון לטובת התאמה מדויקת למסלול וסגנון הרכיבה.

מערכת הבלימה של ברמבו עם הקליפרים החדשים של ברמבו מסוג Hypure, שגם קלים ב־30 גרם. אלו נצמדים לצמד דיסקים בקוטר 330 מ"מ. מערכת אלקטרונית חדשה של בוש, מסוג ‘Race eCBS', מאפשרת את הפעלה כפולה של הבלמים בלחיצה רק על ידית הבלם הקדמי. זה נועד לשפר את יכולות הבלימה במסלול ולאפשר, תוך שימוש בבלם האחורי, להצמיד יותר את הגלגל האחורי בהטיה. המערכת מאפשרת 4 מצבי התערבות שנועדו גם לאפשר כניסה בהחלקה מבוקרת לפנייה, וכן ניתוק מלא שמחזיר את השליטה המלאה על הבלמים לרוכב.

MY26_PANIGALE_V4R_DETAILS _43__UC849141_High

בצד האלקטרוניקה יש מסך TFT חדש בגודל 6.9″ וכל מה שצריך ומה שלא צריך מבחינת בקרות. רשימת האבזור האלקטרוני ארוכה מתמיד, והיא כוללת את כל הבקרות והמערכות האלקטרוניות שבדוקאטי יודעים לספק, וברמה הגבוהה ביותר, כשחלק מהמערכות מגיעות מעולמות ה־MotoGP, כולל – וזה מיוחד לגרסת ה-R – בקרת 'Grip Meter', שמספקת פידבק לרמת האחיזה, כאשר החישוקים הקלים מקרבון נעולים בצמיגי סליקס או צמיגי גשם.

עיניכם הרואות – יש על הפניגאלה V4 R את מיטב האביזרים האווירודינמיים העדכניים, הכוללים כנפונים מסיביים בחזית לטובת יותר כוח הצמדה במהירויות מסלול בקו ישר – בשיעור של 25% יותר מהדור הקודם – ומאפשרים כוח הצמדה השווה ל־4.7 ק"ג במהירות של 270 קמ"ש ו־6 ק"ג במהירות של 300 קמ"ש. חדש בדור הזה הם הספוילרים הצדיים (Corner Sidepods), שהוצגו באופנוע ה־MotoGP של שנת 2021, שנועדו לספק יותר אחיזה בהטיה ולאפשר מהירות פנייה גבוהה יותר. ישנו גם כונס אוויר אקטיבי, שמאפשר יותר זרימת אוויר למנוע במהירויות קצה, וכן עוד 1.2 כ"ס באותן מהירויות.

את הדוקאטי פניגאלה V4 R החדש של 2026 ניתן כמובן להזמין אצל יבואן דוקאטי בישראל, כשהוא אחד האופנועים היקרים בישראל ומחירו צפוי לעבור בקלות את רף 300 אלף השקלים.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

546691_Confirmed_name_production_timing_and_major_specification_details_for_the

הונדה: פרטים נוספים על האופנוע החשמלי החדש

בהונדה משחררים פרטים נוספים על האופנוע החשמלי הראשון שלהם – ה־WN7 – שיוצג עוד השנה כנייקד ספורטיבי עם טווח רכיבה של יותר מ־130 ק"מ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן