בשנה שעברה הוצג ה־TF 450-RC, לכבודו של השותף העיקרי ורוכב המבחן הראשי של טריומף, ריקי קרמייקל, כשהיא על שמו ונושאת את מספר הרוכב שלו – '4', ועוד חתימות על הפלסטיקה ועל הכידון. עכשיו מגיע זמנה של גרסת ה-־X' הסדרתית הכוללת עדכונים קלים.

בסוף שנת 2023 הציגו בטריומף את ה־TF 250X, אופנוע המוטוקרוס הראשון של החברה, כאשר שנה לאחר מכן הוצגה גרסת ה־450, שבחרה להיכנס לשוק מאוד צפוף ותחרותי עם גרסת ריקי קרמייקל מיוחדת. כעת מציגים בטריומף את הגרסה ה'רגילה', שמוסיפה עוד מעט עדכונים ושיפורים לשנה זו. אלו מתבטאים במצמד Exedy מחוזק עם שימון טוב יותר לטובת עמידות, קפיצי מצמד חזקים יותר, תושבות מנוע חדשות לשיפור הרגש מהשלדה ורגלית הילוכים חדשה.
הבסיס זהה לגמרי עם מנוע ארבע פעימות בנפח 449.5 סמ”ק הכולל הזרקת דלק, גל זיזים עילי יחיד וקירור נוזל. הבוכנה עשויה מאלומיניום מחושל, ויש שסתומים מטיטניום קל משקל המאפשרים עבודה בסל"ד גבוה. יש ציפוי DLC לזרועות הנדנד ולחלקים הנעים להפחתת החיכוך שיוצר חום ובזבוז אנרגיה, וכיסויי צד ממגנזיום קל משקל. יחס הדחיסה עומד על 13.1:1 וההספק על כ־61.5 כ"ס ב־9,500 סל"ד.
למערכת ניהול המנוע אופציה למספר מפות המשנות את אופי המנוע, לצד שליטה על פרמטרים שונים באמצעות אפליקציה ייעודית ('MX Tune Pro app'), שמשפיעים על בקרת האחיזה, בקרת הזינוק והקוויקשיפטר, שפועל על הילוכים 2 עד 5. ניתן לשלוט עליהם גם באמצעות מתגים גדולים על חלקו השמאלי של הכידון מתוצרת ODI.
השלדה, משולשי ההיגוי והזרוע האחורית של האופנוע עשויים אלומיניום. מערכת הבולמים מתוצרת קאיאבה AOS (ר"ת Air-Oil Separation System) מורכבת ממזלג הפוך בקוטר 48 מ”מ עם מהלך גלגל של 310 מ"מ, יחד עם בולם אחורי שמספק מהלך גלגל של 305 מ”מ. שני הצדדים מאפשרים כיוון מלא, כולל אופטימיזציה של שיכוך כיווץ איטי ומהיר בבולם האחורי. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו עם דיסק יחיד בקוטר 260 מ”מ וקליפר כפול בוכנות מלפנים, ודיסק בקוטר 220 מ”מ וקליפר בעל בוכנה אחת מאחור. בנוסף יש כסטנדרט חישוקי D.I.D מאלומיניום הנועלים צמיגי דאנלופ ג'יאומקס MX34 ומגן דיסק קדמי.
הממדים זהים לגרסת ה־250 סמ"ק עם בסיס הגלגלים של 1,492 מ"מ, גובה המושב 960 מ"מ, מיכל דלק המכיל 7 ליטרים, כשהמשקל המלא עומד על 108.6 ק"ג (4 ק"ג יותר מגרסת ה־250). גרסת ה־X מגיעה לשנת 2026 עם גרפיקה חדשה.