המשבר הגדול של ק.ט.מ מסתיים עם רכישת שליטה מלאה של קונצרן בג'אג' ההודית.
בג'אג' נוסדה בהודו בשנת 1945, עסקה במכירת כלי רכב דו ותלת־גלגליים, ובשנת 1959 החלה לייצר גם כלי רכב. את שיתוף הפעולה עם ק.ט.מ החלו בחברה בשנת 2007, עם רכישת 14.5% ממניות החברה ההודית שהובילה לפיתוח וייצור סדרת הכביש הכתומה במפעלים בהודו. בשנת 2021 אחוז האחזקה עלה ל־49.9% במהלך שנועד נועד לאפשר לק.ט.מ לקיים פעילות שוטפת, לייצר אופנועים ולמכור אותם, וכן להכניס מזומנים שיאפשרו את המשך הגדילה.
השנה האחרונה הייתה הקשה ביותר בהיסטוריה הכתומה – או יותר נכון פירר מוביליטי, החברה המחזיקה את המותגים ק.ט.מ, הוסקוורנה, גאס גאס ו־WP – עם חובות עתק, צמצומי משרות וייצור, איבוד אמון הספקים וירידה דרמטית במכירות.
בעשור האחרון, עד למשבר, הפכה ק.ט.מ ליצרנית האופנועים הגדולה באירופה, כשגורם משמעותי שתרם לכך הוא שיתוף הפעולה עם בג'אג', שאפשר ייצור סדרות אופנועים קטני נפח כמו ה־390 דיוק וה־RC390, ואחיהם הקטנים בנפחים 125, 200 ו־250 סמ"ק, וכן אחיהם לפלטפורמה כמו הוסקוורנה ויטפילן וסווארטפילן 401, 250 ו־125. בג'אג', אגב, משתפת פעולה ומייצרת גם עבור טריומף את סדרת ה־400.
בק.ט.מ הציבו בשנים האחרונות יעדים גבוהים מדי, בעיקר לסוכנים וליבואנים ברחבי העולם, מה שגרם ליבואנים להיתקע עם מלאים גדולים של כלים וציוד שלא נמכרו וריסק את ההזמנות הגלובליות ואת הייצור במטיגהופן, וכמובן עצר את ההכנסות. בנוסף, תקלות סדרתיות בגלי הזיזים של סדרת ה־790 גרמו לגלי שמועות ופגעו במוניטין של אמינות הכלים.
כאמור, לאחר ניסיונות ההבראה המרובים, ק.ט.מ (על שלל מותגיה) הופכת להיות בבעלות הודית מלאה, כשעדיין לא ברור מה יוליד יום מבחינת ריבוי המותגים התאומים, קבוצות המרוצים היקרות, המפעלים באוסטריה והיבואנים בישראל. נמשיך כמובן לעדכן.
FullgaZ אופנועים, קטנועים וכל מה שגז