דף הבית / מגזין / האופנועים הגדולים של 2018
Ducati-Panigale-V4-launch-006

האופנועים הגדולים של 2018

שנת 2018 מסתיימת, ואנחנו בוחרים - כמו בכל שנה - את האופנועים והקטנועים שעשו לנו את זה יותר מכולם השנה

שנת 2018 מסתיימת היום, ולצערנו הרב זו השנה הראשונה מאז 2014 שבה השוק הדו-גלגלי לא עולה במכירות אלא נשאר יציב. יחד עם זאת, גם ב-2018 רכבנו על עשרות אופנועים (וקטנועים) מלהיבים, מהנים וטכנולוגיים.

ועכשיו, כמו בסיום של כל שנה, אנחנו במערכת פול גז בוחרים את האופנועים (והקטנועים) שעשו לנו את זה השנה יותר מאחרים. הכללים פשוטים: בחרנו את האופנועים שנגעו בנו יותר מאחרים, שהביאו משהו מיוחד לשוק הדו-גלגלי, או שסתם הם מגניבים ונהנינו לרכב עליהם. אז קבלו את רשימת האופנועים והקטנועים שלנו לשנת 2018.

דוקאטי פניגאלה V4S

דוקאטי פניגאלה V4S - איזו פתיחת שנה!
דוקאטי פניגאלה V4S – איזו פתיחת שנה!

המהפך של דוקאטי – שזנחה את מנוע ה-L2 המסורתי ועברה ל-V4. נכון, זה בגלל תקנות הסופרבייק העולמיות, אבל התוצאה היא אופנוע ספורט שהוא לא רק סקסי ומושך את העין ברמה של פסל לסלון, אלא גם עובד באופן מדהים, קל לרכיבה ברמות דימיוניות ומפוצץ באלקטרוניקה של חללית. כל כך נהנינו לרכוב עליו במסלול ולנסיה בתחילת השנה, ורשמנו לעצמנו שאנחנו חייבים רכיבה גם על גרסת ה-R החדשה. טירוף מוחלט.

ק.ט.מ 790 דיוק

790 דיוק - ק.ט.מ ניו-אייג'
790 דיוק – ק.ט.מ ניו-אייג'

איזו יציאה של ק.ט.מ! מנוע טווין מקבילי חדש וקומפקטי בשם LC8c בתוך שלדה מינימליסטית, אופנוע קל, דינמי, זמיש ותלת-ממדי, ועם עבודת גוף ועיצוב של משפחת הדיוק המודרנית. ה-790 דיוק לקח את קטגוריית הנייקדים קליק למעלה מבחינת ביצועים ואלקטרוניקה, ועל הבסיס הזה ייבנו כלים נוספים כמו 790 אדוונצ'ר. מעולה!

ימאהה נייקן

ימאהה נייקן - תצוגת תכלית (שעובדת נפלא!)
ימאהה נייקן – תצוגת תכלית (שעובדת נפלא!)

נו, ברור שהוא יהיה כאן ברשימה. הנייקן של ימאהה הוא בעיקר תצוגת תכלית של ימאהה, שנמצאת בתקופה הטובה שלה מאז ומעולם. אופנוע תלת-גלגלי שבנוי סביב מנוע ה-MT-09 עם 115 כ"ס, ועם מערכת מתלה קדמי מיוחדת – וגם יעילה יש לומר. בימאהה לא הולכים למכור ערימות של נייקנים, אבל הוא בהחלט כלי מיוחד, לרוכבים מיוחדים, וגם קידום מכירות לא רע לימאהה – גם לתלת-גלגליים אבל גם לשאר דגמי החברה.

הונדה CB1000R

הונדה מתעוררת - CB1000R (צילום: רונן טופלברג)
הונדה מתעוררת – CB1000R (צילום: רונן טופלברג)

הונדה מתעוררת מהתרדמת שאפפה אותה ומשחררת לשווקים אופנועים מגניבים, מעוצבים וביצועיסטיים. ה-CB1000R החדש הוא בדיוק כזה – האח הגדול במשפחת ה'נאו ספורט קפה', מעוצב בסגנון רטרו-מודרני, חזק מאוד ובעל ביצועים מעולים, ובעצם כל מה שצריך כדי להתאהב בנייקד גדול.

הוסקוורנה סווארטפילן 401

סווארטפילן 401 - מגניב מה שקורה בהוסקוורנה!
סווארטפילן 401 – מגניב מה שקורה בהוסקוורנה! (צילום: רונן טופלברג)

מגניב לגמרי מה שקורה בתחום אופנועי הכביש של הוסקוורנה: קחו אופנוע כביש של ק.ט.מ, תנו אותו לחבורת מעצבים מטורללים שמביאים עיצובים סופר-מיוחדים ומושכים את העין, וקיבלתם מכונות עם חבילות ביצועים מעולות שנראות מדהים ושונות לחלוטין מכל מה שקורה בנוף הדו-גלגלי. מתוך סדרות ה-401 וה-701, הסווארטפילן 401 – בסגנון סקרמבלר עם כידון שטוח וגבוה – הכי עשה לנו את זה. בתכלס זה ק.ט.מ 390 דיוק, אבל עם עיצוב מסובב ראשים. יופי הוסקוורנה. יופי!

בנלי לאונצ'ינו 500

בנלי לאונצ'ינו 500 - בנוי טוב (צילום: בני דויטש)
בנלי לאונצ'ינו 500 – בנוי טוב (צילום: בני דויטש)

נישאר רגע ברטרו ונזכיר את הלאונצ'ינו של בנלי. החברה האיטלקית הזו נרכשה על-ידי חברה סינית שהזרימה כסף רב, והתוצאה היא אופנועים איכותיים למדי עם מכלולים טובים, התנהגות טובה וגם עיצובים מרשימים. הלאונצ'ינו הפתיע אותנו גם במנוע המגניב והייחודי, גם בהתנהגות והביצועים, וגם באיכות הבנייה וההרכבה. יש לו קטע לאופנוע הזה, ונראה שבנלי הופכת לשחקן חשוב גם בשוק הישראלי.

ב.מ.וו K1600B 'באגר'

ב.מ.וו K1600B - כשאיכות וסטייל נפגשים (צילום: בני דויטש)
ב.מ.וו K1600B – כשאיכות וסטייל נפגשים (צילום: בני דויטש)

ב.מ.וו לקחה את ספינת התיור שלה – ה-K1600GT – לכיוון אמריקאי מינימליסטי שהוסיף לבסיס המשובח הזה ערימות של סטייל ואופי. ה-K1600 באגר הוא אופנוע מגניב וטכנולוגי שגרם לנו להסתובב סביב המדינה ביום אחד מאוד מהנה.

קוואסאקי נינג'ה 400

קוואסאקי נינג'ה 400 - פשוט אבל חשוב (צילום: בני דויטש)
קוואסאקי נינג'ה 400 – פשוט אבל חשוב (צילום: בני דויטש)

קוואסאקי שדרגה את הנינג'ה 300 הוותיק, הגדילה את נפח המנוע ל-400 סמ"ק, שיפרה מעט את הבולמים, יצרה עטיפה מרהיבה ברוח משפחת הנינג'ה היפהפייה, והתוצאה היא להיט מכירות. יש אופנועים טובים ואיכותיים ממנו, אבל החבילה הזו של הנינג'ה 400 טובה מאוד, מנצחת מרוצים בסופרספורט 300, והכי חשוב – נראית מעולה.

אפריליה דורסודורו 900

אפריליה דורסודורו 900 - הרבה אופנוע במעט כסף
אפריליה דורסודורו 900 – הרבה אופנוע במעט כסף (צילום: בני דויטש)

לכבוד יורו 4, באפריליה הגדילו את נפח המנוע של הדורסודורו 750 הוותיק ל-900 סמ"ק, ועל הדרך הוסיפו אלקטרוניקה. יש לו חסרונות כמו בולמים עם הידראוליקה בינונית, אבל הדורסודורו 900 הוא הרבה מאוד אופנוע במעט כסף יחסית, והוא מספק מכלול תחושות מיוחד ומהנה. כבר כתבנו עליו – אופנוע לאופנוענים. חצי שנה היה לנו כדי להבין את זה.

דוקאטי מולטיסטראדה 1260 אנדורו

דוקאטי מולטיסטראדה 1260 אנדורו - מדהים!
דוקאטי מולטיסטראדה 1260 אנדורו – מדהים!

התחלנו עם דוקאטי ואנחנו כמעט מסיימים עם דוקאטי. המולטיסטראדה בגרסת האנדורו – עם חישוקי ה-"19 מלפנים ו-"17 מאחור וצמיגים בחתך אדוונצ'ר – הוא המולטיסטראדה המועדף עלינו. כך למשל כתבנו על גרסת ה-950 סמ"ק. אולם גרסת ה-1260 אנדורו היא לא רק אופנוע מדהים עם ביצועים עוצרי נשימה, אלא גם תצוגת תכלית של דוקאטי לשילוב בין יכולות גבוהות, נוחות, איכות ייצור, וגם אלקטרוניקה מרובה בעובדת בשירות הרוכב. האופנוע הזה הצליח להדהים אותנו לגמרי בשילוב בין היכולות הללו ולאן האופנוענות בכלל ודוקאטי בפרט הגיעו. איזו מכונה!

קימקו AK550

קימקו AK550 - הפתעה (צילום: בני דויטש)
קימקו AK550 – הפתעה (צילום: בני דויטש)

הקימקו AK550 הצליח להיכנס לרשימה של שנה שעברה, על אף שבדיוק הגיע ארצה, והוא נכנס גם לרשימה של השנה. הסיבה היא שהמקסי-סקוטר החדש של קימקו הצליח לתפוס נתח שוק גדול למדי של יותר מ-250 כלים ב-2018, והוא הפך לחלק מהנוף הדו-גלגלי בישראל, במקביל לימאהה טימקס שממשיך להימכר היטב. את המבחן ההשוואתי שערכנו בין השניים בתחילת השנה אתם חייבים לקרוא.

בונוס – הימאהה YZF-R3 שבנינו למסלול

הימאהה YZF-R3 שבנינו השנה למסלול - הגשמת חלום (צילום: רונן טופלברג)
הימאהה YZF-R3 שבנינו השנה למסלול – הגשמת חלום (צילום: רונן טופלברג)

זה לגמרי אחד הכלים שיותר נהנינו לרכוב עליהם השנה, ועשינו את זה לא מעט. פרויקט הימאהה YZF-R3 שבנינו למסלול התחיל כמעט במקרה, והוא הלך והתגלגל עד לרמה של אופנוע שעומד בתקנות ה-SSP300, כלומר אופנוע מרוצים טהור שמיועד למסלול בלבד, לא עולה על כביש, ומותקנים בו המכלולים האיכותיים ביותר שמטרתם אחת ויחידה – קיזוז זמני הקפה. בשבילנו הפרויקט הזה היה הגשמת חלום, ואנחנו נהנים ממנו כמעט בכל סופ"ש. תוכלו לקרוא על הפרויקט כאן, וגם כאן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

CRF

הונדה מציגה שני דגמים חשמליים מעניינים

בתערוכת טוקיו שהתקיימה בסוף שבוע האחרון הונדה הציגה שני דגמים חשמליים - קטנוע שליחויות ואופנוע מוטוקרוס; על האחרון בהחלט היינו מוכנים לשים את היד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO