דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: כפפות חורף Revi't Borealis
SAMSUNG CSC

ציוד במבחן: כפפות חורף Revi't Borealis

כפפות חורף יקרות ואיכותיות, עם שכבת גורטקס נגד מים ומיגוני סי-סופט

  • יתרונות: מיגון, נוחות, אטימה למים
  • חסרונות: אין ממש מלבד המחיר שתואם את רמת הכפפה
  • מחיר: 850 ש"ח
  • יבואן: א.ד מוטורספורט, שוקן 15, ת"א
Revi't Borealis

Revi't היא חברה הולנדית עם מגוון מוצרים עשיר מאוד – החל ממעילי עור ססגוניים לקפה רייסרים, דרך ציוד אדוונצ'ר, ועד חליפות רכיבה מקצועיות. החברה מקפידה לקדם בכל שנה טכנולוגיות חדשות לטובת מיגון ונוחות. למשל, לרוויט יש קו מיגונים סופגי אנרגיה משלה שנקרא סי-סופט (בדומה ל-D3O) שמיושם בכפפה הנסקרת.

הכפפה, מדגם Borealis היא כפפת חורף עם בטנה מחממת, הנעזרת במיטב החומרים הקיימים, ובפרט – אטימה למים של חברת גור.

כמה מילים על אטימה ממים. לפני כמה עשרות שנים גילתה חברת גור, המתמחה בייצור בדים, טכניקה לייצור בד שיהיה מספיק מרווח כדי לתת לאדי מים לעבור דרכו, ויחד עם זאת מספיק צפוף כדי שמים לא יעברו דרכו. החברה רשמה פטנט על הבד, קראה לו 'Gore-Tex', וקבעה סטנדרט חדש לשילוב של נוחות ואיכות. הבעיה היא שפנטנטים מחזיקים רק 14 שנה, ולאחר שהזמן הזה תם קמו המון חיקויים הזהים לחלוטין בסוג הבד שלהם. תגובתה של חברת גור הייתה העלאת רף האיכות תוך התחייבות לאחריות לכל החיים למוצרים הנושאים את התג שלה. ניתן למצוא את תג החברה על מוצרים הן טכניים והן יומיומיים (לא רק ברכיבה אלא גם בציוד סקי), כשהמאפיין הוא שלחברת גור יש סטנדרטים מחמירים יותר המבטיחים שגם אחרי שעות של גשם לא יחדרו מים כלל לתוך הבגד. כך תוכלו לשים לב שבמעיל הנושא תגית גורטקס תהיה סגירה כפולה ברוכסן, או לחלופין רוכסן מיוחד, ולא יהיו נקודות תורפה בבגד שינטו להירטב. אחרת – תהיה החברה מחויבת לתקן או להחליף את המוצר.

מכאן המלצתנו – יש ציוד איכותי ביותר שלא נושא תגית גורטקס, אבל אם אתם רוצים להיות בטוחים ולקנות ציוד שיחזיק מעמד שנים רבות, בפרט בחורף – קנו ציוד שנושא את התווית. זה אולי יקר יותר ממוצר זהה לא ממותג, אבל יצדיק את עצמו אחרי כמה וכמה חורפים.

לאחר ההסבר הזה כמעט מיותר לציין שכן – הכפפה הזאת עשויה גורטקס בשכבה העליונה שלה.

שכבת גורטקס אטומה למים, מיגוני סי-סופט
שכבת גורטקס אטומה למים, מיגוני סי-סופט

אבל לגורטקס יש מספר סוגים – כאלה שמתאימים יותר לנעליים, למעילים, ובפרט בכפפה הזאת – יש כאן טכנולוגיה חדשה שנקראת Gore + Grip.

בעצם, מלבד העובדה שכל שכבות הכפפה מוצמדות יחד, מניחים סרט המבטיח מגע ישיר בין האצבע לחלק החיצוני של הכפפה, וכך מבטיח טקטיליות גבוהה מאוד באזורים הקריטיים. מה זה מאפשר? כפפה עם שכבה מחממת עבה יותר בחלקה החיצוני, דקה יותר בכף היד, ודקה במיוחד באזורי מגע כמו קצות האצבעות – מתקבלת כפפה שמותאמת במיוחד לרכיבה עם גריפים מחוממים, כך שניתן להרגיש את ההשפעה שלהם בלי שיצטרכו לחמם שכבת בידוד לפני כן ובלי להקריב את התחושה באצבעות.

היתרון הוא שזה מרחיב את טווח השימוש של הכפפה – ללא חימום גריפים עדיין מתקבלת כפפה עם אטימה מצוינת, אך שימושית גם בעונות המעבר, כתלות ברוכב.

הבטנה הפנימית היא Primaloft – בטנה המבטיחה לבודד ולשמור חום, דקה יותר משל כפפות מקבילות.

מבחינת מיגון הכפפה משלבת בד ועור (כרגיל, היינו רוצים לראות כפפות חורף מעור מלא, אבל כמעט שאין). העור שכן קיים עבר טיפול לאטימה ממים, ואזורי הבד הם מסוג ריפסטופ, כך שגם אם ייקרעו, הקרע לא ימשיך לגדול.

המיגון על המפרקים הוא מסוג סי-סופט – מותג סופג אנרגיה של החברה, כשהוא מופיע גם על מפרקי האצבעות. בכף היד יש סליידר מכובד מאוד ומאחוריו שוב, חומר סופג אנרגיה. יש גם חומר ספוגי על הזרת ועל האגודל.

רוויט לא נוהגת לשים מגב גומי על כפפות החורף, אלא בד סופג מים על האצבע המורה (הם רומזים שאפשר לנגב עם זה את האף ואת המשקף, אנחנו ממליצים להפריד בין הפעולות).

הסגירה אמנם כפולה, אבל לרוויט יש המצאה חדשה המאפשרת לסגור את הכפפה במשיכה אחת, כאשר הסוגר תופס את היד. זה נוח, מקל ועובד יפה. את הכפפות אפשר ללבוש מעל ומתחת למעיל, כאשר בגשם מומלץ לשים אותן מתחת.

כפפה יקרה, אבל איכותית מאוד ונותנת תמורה נאותה למחיר
כפפה יקרה, אבל איכותית מאוד ונותנת תמורה נאותה למחיר

לסיכום, הכפפה מתאימה במיוחד למי שרוכב עם גריפים מחוממים ומחפש כפפות שישמשו אותו גם בעונות המעבר כשעוד קר. המיגון ברמה גבוהה מאוד, וגם האטימה ממים ברמה גבוהה מאוד.

המחיר – 850 ש"ח – אינו נמוך, אבל הוא הוגן ושווה למחיר של כל כפפה העשויה גורטקס עם כמות פיצ'רים דומה. לכן, אם אתם מחפשים כפפה שתשרת אותכם שנים רבות – התשובה היא כן, הכפפה הזאת בהחלט שווה את הכסף שהיא עולה.

אודות מיכאל סמטנוב

Avatar
פריק של ציוד רכיבה, נשוי לאופנוענית מגניבה, ואומרים שגם מבשל לא רע...

עשוי לעניין אותך

Quad-Lock-18

ציוד במבחן: Quad Lock – תושבת לטלפון הנייד

מנשא הטלפון של Quad Lock מציע פטנט ייחודי לחיבור ולנעילת הטלפון לכידון, כולל בולם זעזועים, ויש גם מגוון אביזרים נלווים; מוצר איכותי ביותר, והמחיר בהתאם

3 תגובות

  1. Avatar

    למרות כל השבחים לכפפות, עדיין המחיר מאוד גבוה! שיחררתי עכשיו מהמכס שני זוגות של כפפות חורף SPEED & STRENGTH שנקנו באתר בארה"ב וכולל המישלוח עלו 92 דולר ל2 הזוגות ויש לי כבר עשרות שנים של ניסיון ברכיבה בחורף. לא נראה לי מוצדק לשים 800 ש"ח על זוג כפפות…

  2. Avatar

    קניתי את הכפפות הנ"ל מספר שבועות לפני הסקירה אצל דדוש.
    כן, הן יקרות, אבל יודעים מה ? הן עושות את העבודה מצוין גם בגשם כבד וממושך.
    אפשר לבוא ולהגיד לי "הנה, יש כפפות יותר זולות שגם עושות את העבודה".
    אבל המבחן האמיתי שלהן יהיה שנה הבאה ושנה אחרי זה, נראה כמה הן יחזיקו, אז נדע אם הן היו שוות את הכסף לא להחליף כפפות כל חורף.

    או חס ושלום בהחלקה… אבל את הבדיקה הזו אני מעדיף לא לעשות.

  3. Avatar

    ללא קשר, אני רוצה להגיד למיכאל ולצוות המערכת כל הכבוד !
    לאחרונה אתם מעלים לא מעט סקירות ברמה גבוהה על ציוד שמעניין את כולם (או לפחות אותי).

    המשיכו כך !

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן