אחרי שבשנה שעברה הסתפקו בבטא רק בעדכוני גרפיקה, שנת הדגם 2026 מביאה שינויים ועדכונים לקרוסטריינר (XTrainer).
הקרוסטריינר של בטא נכנס לשנתו ה-12 ברשימת דגמי האנדורו של היצרנית האיטלקית הקטנה. מדובר על אופנוע אנדורו קטן מידות עם מנוע דו-פעימתי בנפחים של 250 סמ"ק ו-300 סמ"ק. שלדתו הוקטנה לכ-85% מגודלה של שלדת ה-RR המקצועי יותר (אשר משנת 2025 נקרא RR X-PRO). גובה המושב למשל נמוך ב-20 מ"מ לעומתו (910 מ"מ לעומת 930 מ"מ), ומשקלו היבש עומד על מתחת ל-100 ק"ג. הכלי כולו תוכנן להיות ידידותי יותר לרוכב המתחיל, עם בולמים מעט פשוטים ורכים יותר משל דגם ה-RR המקצועי, ותחזוקת כלי נגישה וקלה יותר.

לשנת 2023 הוצגו שינויים רבים עם שלדת זנב חדשה וצרה שנלקחה מהגרסאות הקרביות יותר. זה אפשר גם להרכיב תיבת אוויר חדשה המגבירה את זרימת האוויר למנוע ותורמת לתגובת מצערת מהירה יותר. בנוסף, מיכל דלק חדש בנפח 8.8 ליטרים – גדול יותר ב-0.3 ליטר – שמיוצר מפלסטיק שקוף המאפשר לראות את כמות הדלק במיכל. גם מצבר ליתיום ששוקל מעט פחות, עמיד וחזק יותר. לשנת 2024 השינויים הסתכמו בגרפיקה עדכנית ומושב שנלקח מה-RR. בנוסף הוצעה רצועה מגנטית המתחברת לידו של הרוכב מצד אחד ולמתאם על הכידון מצידה השני. רק באמצעות החיבור יתאפשר להניע את הקרוסטריינר, כאשר יש מפתח שונה לכל אופנוע – בדומה לאימובלייזר של פעם. בנוסף, אם הרוכב נופל והיד מתנתקת מהכידון, אז המנוע יכבה לשם הבטיחות. בבטא טוענים שרשמו פטנט אירופאי על המפתח המגנטי. בשנה שעברה הוצגה רק גרפיקה חדשה.
לשנת 2026 גרסת ה-250 סמ"ק הדו-פעימתית, מקבלת מנוע חדש לגמרי עם גל הארכובה של גרסת ה-300, ראש מנוע משופר, צילינדר חדש עם ממדים שונים' ותא בעירה חדש. בבטא גם שינו את יחסי ההעברה בהילוך השני, כאשר כל זה במטרה למתן את העברת הכוח, לשפר את המומנט בסל"ד נמוך ולהידמות יותר להרגשה של ה-300 סמ"ק. עוד חדש הוא פנס LED מאחור, שעון נתונים גדול יותר עם עוד מידע וגרפיקה מעודכנת שמוסיפה פסים לבנים.
דגמי 2026 של הבטא קרוסטריינר צפויים להגיע לישראל לקראת הרבעון האחרון של השנה, כאשר אין מידע אם המחירים הנוכחיים ישתנו. אלה מתחילים כעת ב-55 אלף ש"ח לגרסת ה-250 סמ"ק ומסתיימים ב-58 אלף ש"ח בגרסת ה-300 סמ"ק.