דוקאטי הוציאה הודעה רשמית מטעמה ששמה סוף לשמועות והשערות: קבלו רשמית את הדוקאטי סטריטפייטר V4.
לאחר חרושת שמועות ותמונות 'ריגול', שטענו בתוקף שדוקאטי יציגו סטריטפייטר חדש לגמרי עם מנוע ה-V4 דזמוסדיצ'י סטראדלה של הפניגאלה V4, בדוקאטי שחררו סרטון טיזר עם ההבטחה שהם יחשפו את כוונתם ב-13 ביוני. והנה הגענו לתאריך, ובדוקאטי מאשרים רשמית שדגם קדם-ייצור (אבטיפוס) ייקח חלק במירוץ לעננים – הפייקס פיק – בארה"ב, שיתרחש בסוף החודש. הרוכב הוא קרלין דאן, שניצח בשנה שעברה (ועוד פעמיים לפני כן) על גבי המולטיסטראדה 1260 פייקס פיק.
לפי דוקאטי, הסטריטפייטר הוא גרסה מופשטת פיירינג של הפניגאלה V4, עם כידון גבוה ורחב יותר. המנוע הוא אותו V4 עם זווית של 90 מעלות בין בלוקי הצילינדרים. קוטר הקדחים זהה לזה שבאופנוע ה-MotoGP של דוקאטי – 81 מ"מ, שהוא הקוטר המקסימלי המותר לפי תקנות הגרנד-פרי, והמהלך כאן ארוך יותר ועומד על 53.5 מ"מ. יחד מתקבל נפח מנוע של 1,103 סמ"ק.
גל הארכובה ב-V4 מסתובב הפוך, כלומר אחורנית – מאפיין שתורם לשמירת הגלגל הקדמי על הקרקע בתאוצה ומאידך תורם למניעת התרוממות הגלגל האחורי בבלימה, מעבר להורדה כללית של האפקט הג'יירוסקופי של המכונה. גם מאפיין זה מגיע ממנוע ה-GP של דוקאטי. סדר ההצתה הוא 1-3-2-4, כשמרווחי הפעימות הם בפולסים כפולים – צילינדרים 1 ו-3 (קדמי שמאלי ואחורי שמאלי) עובדים במרווח של 90 מעלות, לאחר מכן 200 מעלות מרווח, ואז צילינדרים 2 ו-4 נותנים מכת כוח בזווית 200 ו-290 מעלות, וחוזר חלילה. המאפיין הזה, אשר דומה מאוד לביג-באנג של הונדה או לקרוספליין של ימאהה, מאפשר לגלגל האחורי להתאושש בין מכות הכוח, למצוא אחיזה טובה יותר על הכביש והמסלול. באח הספורטיבי המנוע מפיק 214 כ"ס, כאן אנו משערים שההספק יסתובב סביב ה-190 כ"ס.
הגרסה הסדרתית של הסטריטפייטר V4 תוצג בתערוכת מילאנו בנובמבר הקרוב.
יאבויה איזה כלי