בדוקאטי חושפים את המונסטר SP – גרסת קצה למונסטר החדש שכוללת מכלולים איכותיים יותר, עיצוב קרבי ופחות משקל.
בדוקאטי חשפו את המונסטר החדש בשנת 2021, כאשר שלדת מסבך משולשי הפלדה – אחד מסימני ההיכר של המונסטרים (ושל דוקאטי בכלל) לאורך השנים – פינתה את מקומה לשלדת אלומיניום קדמית עם מנוע המשמש כגורם נושא עומס מרכזי. לצידה מוצעת גם גרסת המונסטר +, עם מסיכת חזית מינימליסטית, כיסוי למושב המורכב, וכן צביעה כהה ייחודית.
לכבוד שנת ה-30 של משפחת המונסטרים מציגים בדוקאטי את גרסת ה-SP הבכירה של המונסטר החדש. מנוע הטסטהסטרטה 11 מעלות בנפח 937 סמ"ק נשאר ללא שינוי, והוא מציע 111 כ"ס ב-9,250 סל"ד ו-9.5 קג"מ ב-6,500 סל"ד. מערכת המתלים שודרגה לאוהלינס NIX30 הפוך מלפנים בקוטר 43 מ"מ, עם אופציות כיוונון מלאות, וצינורות המזלג מגיעים בצבע זהב, והם קלים ב-0.6 ק"ג משל הגרסה הרגילה. הבולם האחורי גם הוא של אוהלינס, עם כיוונון מלא – לעומת כיוון עומס קפיץ בלבד בגרסה הרגילה. יש גם משכך היגוי חדש.
הבלמים של ברמבו עם קליפרים רדיאליים מסוג Stylema ועם דיסקים בקוטר 320 מ"מ, כשכאן הם קלים בחצי קילו. הבלמים החדשים אמורים לספק יותר עוצמה ורגש לעומת הגרסה הרגילה. הצמיגים ב-SP הם מסוג פירלי דיאבלו רוסו IV. עוד שדרוגים הם משתיק של טרמיניוני ומצבר ליתיום-און קל משקל. למערכת האלקטרוניקה מתווסף מצב 'גשם' לשלושת מצבי הרכיבה (ספורט, תיור, אורבן).
כל השינויים מסתכמים בחבילה ממוקצעת יותר וקלה ב-2 ק"ג לעומת הגרסה הרגילה (כאן – 186 ק"ג). ל-SP מתווסף משקף קדמי חדש, צביעה וגרפיקה המזכירה את אופנועי ה-MotoGP של דוקאטי ומושב בצבע אדום.
בישראל ניתן יהיה לרכוש את המונסטר SP גם בגרסת A1 לבעלי רישיון מוגבל. המחיר טרם נקבע, אך הוא כמובן צפוי לעלות יותר מהגרסה הרגילות שמתומחרות ב- 87,000 ש"ח למונסטר ו-92,000 ש"ח למונסטר+.