החל מתחילת 2019 יינתנו הנחות במס הקנייה לאופנועים וקטנועים המגיעים ארצה עם מערכות בטיחות אקטיביות. כך פורסם הבוקר לראשונה בגלי צה"ל.
זה כבר כמה שנים שהמדינה נותנת הנחות במס הקנייה על מכוניות פרטיות המגיעות עם מערכות בטיחות אקטיביות. כ-80% מכלי הרכב שהגיעו ארצה ב-2017 נהנו מהנחה כזו או אחרת, כששיעור ההנחה מגיע ל-2,400 ש"ח. כעת מתכננים במשרד התחבורה להעתיק את המודל גם לדו-גלגלי, כשהתכנון הוא לתחילת 2019.
יבואני הדו-גלגלי יחויבו לדווח למשרד התחבורה על מערכות הבטיחות איתן מגיעים האופנועים והקטנועים המיובאים על-ידם. משרד התחבורה יבצע חלוקה לקטגוריות – על-פי רמת הבטיחות של דגם – וההנחה במס הקנייה תתבצע על-פי אותן קטגוריות.
עדיין לא פורסמו הקטגוריות או שיעורי ההנחה שיינתנו לדו-גלגלי, אולם בין מערכות הבטיחות האקטיביות שיזכו את האופנוע או הקטנוע בהנחה במס הקנייה יהיו מערכת ABS, מערכת בקרת אחיזה ובקרת יציבות, וכן מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים.
נמשיך לעדכן.
איך שהוא, הכרותי את מדינת "ישרא-hell" ההנחה הסימלית הזאת לא תזכה להגיע ללקוחות.
יהיו לזה השלכות גם על הייבוא האישי?
קשקוש מקושקש, אין כזה דבר מערכות בטיחות באופנוע. סתם גימיקים אפנתיים. אופנוע, מבחינת בטיחות, בחיים לא יהיה מכונית, אין פח שיגן, אין חגורות בטיחות, אין כריות אוויר, ובכל תאונה הרוכב סופג 100% מהמכה בגופו. גם במכוניות יעילות המערכות "החכמות" מוגבלת מאוד, ולראיה שאין כל שינוי במספר הנפגעים בתאונות הדרכים. אופנוע זה כלי מסוכן, לצד יתרונות הניידות והמחיר הזול, שבכלל לא זול בישראל!!! וכמובן ביטוח החובה שבישראל הוא נושק לשמיים. בישראל החליטו לעשות הכל כדי שלא נקנה אופנועים, ועכשיו הקשקוש הזה על "הנחה" שממילא לא תשנה כלום. היבואנים יגרפו יותר רווח, כי ההנחות לא ירדו לציבור. אופנועים בישראל ימשיכו להיות יקרים בטרוף כדי שנמשיך לא לקנות אותם, וכדי שחס וחלילה לא נרכוש עבורם ביטוח חובה, כי חברות הביטוח החזירות "מפסידות" על ביטוח החובה לאופנועים, יותר מרווחי היבואנים על מכירת האופנועים. שיתוף הפעולה בין קרטל האופנועים ברשות מטרו מוטור ושות' וקרטל חברות הביטוח ימשיך לפרוח על חשבון ציבור גדול של צרכנים שנזרק לכביש על אופנוע מסוכן במיוחד שהוא אופניים חשמליים, ללא ביטוח חובה בכלל. פחחח…זה מה יש.
מערכות בטיחות אקטיביות – מערכות מונעות.
מערכות בטיחות פסיביות – מערכות שמגינות על הנוסע בעת תעונה.
מבחינת פסיביות – ציוד מיגון טוב ומיומנות רוכב (כן, צריך לדעת איך ליפול ואיך להתרסק).
ומבחינת אקטיביות – אתה מדבר שטויות, אבל ממש בהגזמה.
אתה רוכב בחורף? עם כן אני בטוח שכשהבלונדה בג'יפון פתאום מחליטה לדחוף אותך מהכביש ויורד מבול, נעלת קדמי, אולי גם נפלת.עם היה לך ABS לא היית נועל.
קרה לך שאתה יורד ממחלף הכל טוב ופתאום אתה עולה על שביל שמן\חול וברח לך האחורי?
במקרה הטוב זריקת אדרנלין וממשיכים. לפעמים שוב מוצאים הכביש עם הגוף. זה נקרא בקרת משיכה.
בלמת בתוך פנייה והאופנוע המשיך ישר ואיבדת שליטה? זה נקרא IMU.
בלי קשר למה שכתבתי למעלה, כן, מסכים איתך המחיר רכישה של האופנועים בארץ עדיין מוגזם.
לעת לעת אנחנו מתקרבים למחירים סבירים, אבל עדיין יקר מידי (ויסטרום ב70 אלף, באמת??).
ומבחינת ביטוח חובה – תחשוב על מה שאתה כותב כשאתה נוסע באיילון ורואה קוף על קטנוע נוסע בקסדת חצי וכפכפים בשול השמאלי בזמן פקק על לפחות 70 קמ"ש.
תחשוב שאתה משלם על הקוף הזה, גם ביטוח וגם תדמית.
כשאתה חולף ליד תאונת אופנוע, ואתה רואה מישהו כמוהו מרוח על הכביש.
יש לך סימפטיה?
לי אין, רק חבל שאני והוא קשורים כלכלית.