בשורה מצוינת לחובבי הדו"ש הפשוט: צמד הדו"שים של סוזוקי – ה-DR-Z400S וה-DR650SE חוזרים ארצה אחרי תקופה היעדרות ממושכת, במחירים מצוינים של 46,000 ש"ח ו-43,000 ש"ח בהתאמה (מחיר לא רשמי).
ה-DR650SE הוא דו"ש פשוט רך ונעים, מקורר אוויר, עם 43 כ"ס ו-5 הילוכים, שיצא לשווקים בשנת 1996 ומאז מיוצר כמעט ללא שינוי. בארץ הוא שווק ונמכר בכמויות יפות בסוף שנות ה-90 ואל תוך שנות ה-2000, אולם ב-2004 הייבוא הופסק בשל בעיות תקינה אירופאית. הוא המשיך להימכר בארה"ב, כאמור ללא שינויים למעט סכמות צביעה, וכעת, 20 שנה אחרי שיצא לראשונה, הוא חוזר ארצה במחיר אטרקטיבי של 43,000 ש"ח.
ה-DR-Z400S (בתמונה בראש הידיעה) יצא לשווקים בשנת 2000, כשהוא מחליף את ה-DR350S המיתולוגי. בארץ הוא הפך מיד ללהיט מכירות בקרב רוכבי שטח מתחילים, שקיבלו דו"ש ליום-יום עם יכולות שטח גבוהות יחסית. גם תחום השיפורים ל-DR-Z400S פרח, כשרוכבים רבים הולכים עד הסוף ומסבים את ה-S כל הדרך לגרסת ה-E הקרבית שלא הגיעה ארצה בשל חוסר בתקינת כביש. בשנת 2005 יצאה גרסת הסופרמוטו – DR-Z400SM, שגם היא נחלה הצלחה אדירה בארץ ובעולם. גרסת הסופרמוטו קיבלה, למעט גלגלי "17, גם את מערכת המתלים של ה-RM-Z450 – אופנוע המוטוקרוס של סוזוקי, כשהיא מותאמת לעבודת סופרמוטו. ל-DR-Z400S מנוע מקורר נוזל המפיק כ-40 כ"ס וגיר בן 5 מהירויות. הייבוא של צמד ה-DR-Z-ים הופסק ב-2010, גם כן בגלל בעיות תקינה אירופאית.
כעת, כאמור, צמד הכלים חוזרים ארצה ומתחילים בשיווק בימים אלו, וזאת אחרי מאמצים רבים של היבואנית – עופר-אבניר, אל מול משרד התחבורה, שבסופו של דבר אימץ את התקינה האמריקאית של צמד הכלים. בזכות הורדת מס הקנייה לאופנועים קטנים ובינוניים עם הספקים נמוכים צמד ה-DR-ים נהנה מתמחור אטרקטיבי, כשה-650 נמכר במחיר הקרוב מאוד למחירו בשנות ה-90. ה-DR-Z400SM עדיין לא מגיע ארצה, אולם מאבניר מוסרים שבחודשים הקרובים גם הוא יעשה עלייה מחודשת. בהחלט בשורה טובה!
חדשות מפתיעות ביותר.
אני בשוק שמשרד התחבורה אימץ תקינה אמריקאית, אם הבנתי נכון אז לכלים אין ולא תהיה תקינה אירופאית.
מעניין אם זאת תופעה חד פעמית או שנתחיל לראות את משרד התחבורה מאשר כלים נוספים ללא תקן אירופאי, אולי מיצרנים אחרים.
בכל מקרה אני לא בטוח שהכלים הללו יחזרו לככב גם אם ישווקו במחירים הנקובים (וזאת תהיה עוד הפתעה אם אילו אכן המחירים), כי השוק בארץ השתנה לא מעט והורגל לכלים יותר מודרניים בהעדפת כביש ברורה.
בכל מקרה, שאפו לאבניר אם אכן הצליחו להעביר את זה במשרד התחבורה.
הדבר שהכי יקשה על אבניר לשחזר את ההיסטורית המכירות של הDRZ זה שיוני לוי לא ירכב אליו.
יש סיכוי למבחן של שתי האגדות?
יש גם אח גדול יותר בפוטנציאל (מתוך געגוע לDR800 שהיה לי פעם)?