דף הבית / חדשות / ה-CRF450L החדש של הונדה – דו"ש קרבי
2019 CRF450L

ה-CRF450L החדש של הונדה – דו"ש קרבי

הונדה מציגה ל-2019 את ה-CRF450L - דו-שימושי קרבי בנפח ביניים הבנוי על בסיס המוטוקרוסר של הונדה, ה-CRF450R

החשיפה הזו הייתה צפויה, אבל לא תיארנו לעצמנו שנקבל מוצר כל-כך קרבי: הונדה חשפה את ה-CRF450L – אופנוע דו-שימושי ואח גדול ל-CRF250L הפופולרי, אולם בניגוד לגרסת ה-250 סמ"ק הרכה, המיוצרת בפני עצמה ולא על פלטפורמה קיימת כזו או אחרת, ה-CRF450L בנוי על בסיס גרסת המוטוקרוס הקרבית של הונדה – ה-CRF450R, מה שאומר שה-450L הוא דו-שימושי קרבי עם יכולות שטח גבוהות. מעין מחליף מודרני לסוזוקי DR-Z400S.

הונדה CRF450L החדש ל-2019
הונדה CRF450L החדש ל-2019

המנוע ב-CRF450L החדש נלקח כאמור מה-CRF450R, אולם נעשו בו שינויים רבים על-מנת להתאים לייעוד החדש – אופנוע דו-שימושי לשטח ולכביש. כך למשל גל הארכובה כאן חדש, והוא כבד יותר מזה של גרסת המוטוקרוס על-מנת שיהיה פחות זריז ועצבני ויספק יותר תחושת מומנט כבר מסל"ד נמוך. בהונדה טוענים שהאינרציה של גל הארכובה החדש גדולה יותר מ-13% מזו של גרסת ה-R. קוטר הצילינדר ומהלך הבוכנה נשארו זהים לאלו של ה-R, אולם יש בוכנה חדשה, עמידה יותר, ויש 3 טבעות בוכנה (2 ללחץ ו-1 לשמן) במקום 2 טבעות בבוכנה של גרסת המקור. גם ראש המנוע עבר שינויים רבים. כך למשל יחס הדחיסה ירד מ-13.5:1 ל-12.0:1 כדי שאופי אספקת הכוח יהיה נעים יותר וכדי להגביר את עמידות המנוע ויש גל זיזים חדש עם תזמון שסתומים שונה, אם כי מערכת ה-UNICAM – הכוללת דחיף ישיר לשסתומי היניקה ודחיף עקיף על-ידי נדנדים לשסתומי הפליטה – נשמרה. כל השינויים הללו נועדו, כאמור, כדי להפוך את המנוע של גרסת ה-L לשימושי יותר ליום-יום לעומת מכונת המסלול הקרבית – גרסת ה-R.

מערכת הפליטה חדשה לחלוטין, בעלת קוטר סעפת גדול, ויש דוד פליטה בודד במקום שניים ב-R. גם מערכת היניקה חדשה, כשתיבת האוויר גדולה יותר ומערכת ההזרקה הותאמה לשימוש כביש, כולל חיישן חמצן בסעפת הפליטה. המנוע עומד כמובן בתקנות יורו 4. מה עוד במנוע? ובכן, יש מערכת טעינה חזקה ומצבר גדול יותר, יש קלאץ' חדש, עמיד יותר לשימוש כביש, ותיבת ההילוכים בעלת 6 מהירויות במקום 5 בגרסת המוטוקרוס, כשגם יחסי ההעברה של כל הילוך והילוך טופלו לעבודת כביש / שטח. כתוצאה מכל אלו המנוע רחב יותר בחלקו התחתון.

עם כל השינויים הללו, המנוע מפיק כעת 25 כ"ס (אחרי הסרת ההגבלות – סביב 40 כ"ס), והמומנט המקסימלי עומד על 3.26 קג"מ. מרווחי הטיפולים להחלפת שמן צפופים למדי ועומדים על 1,000 ק"מ, כשטיפול גדול למנוע יתבצע בכל 32,000 ק"מ ויכלול ככל הנראה פירוק לגורמים – כמו במנועים של כלים מקצועיים.

דו-שימושי קרבי לשטח
דו-שימושי קרבי לשטח

השלדה ומכלוליה ב-CRF450L בנויים גם הם על בסיס ה-CRF450R – של 2016 – עם השינויים הנדרשים לייעוד החדש. כך למשל שלדת קורות האלומיניום הורחבה מעט באזור ציר הזרוע האחורית על מנת לאכלס את המנוע הרחב יותר. יש גם שינויים בזווית ההיגוי, ועל ראש ההיגוי הורכב מנעול כידון. הזרוע האחורית דומה מאוד, בשיטת יציקה שונה להקטנת רעשים, ושלדת הזנב זהה, למעת תושבות שהורכבו עליה כמו תושבת לפנס האחורי ולמחרשה, וכן למערכת הפליטה החדשה. בשל השינויים בשלדה, בסיס הגלגלים גדל ב-18 מ"מ ל-1,500 מ"מ.

המזלג הקדמי ההפוך של שוואה בקוטר 49 חדש לגמרי, מותאם לדגם, והוא כולל כיווני עומס קפיץ ושיכוך כיווץ. מאחור יש בולם יחיד, גם כן של שוואה, המחובר לזרוע האחורית עם מנגנון לינקים פרוגרסביים, והוא מציע כיוונים מלאים – עומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה. הדיסקים בקוטר 260 ו-240 מ"מ, והם מגיעים בצורה גלית כסטנדרט.

הגלגל האחורי הוחלף מ-"19 במוטוקרוס ל-"18 בדו-שימושי, והנאבה האחורית כוללת כעת גומיות שיכוך. החישוקים מצופים באנודייז שחור, והצמיגים דו-שימושיים במידות 80/100-21 מלפנים ו-120/80-18 מאחור.

מיכל הדלק מטיטניום גדל ב-1.3 ל' בנפחו, וכעת הוא בנפח של 7.6 ל' וכולל פקק עם נעילה. גובה המושב עומד על 940 מ"מ, והמשקל המלא של ה-CRF450L, כולל נוזלים ודלק, עומד על 130.8 ק"ג.

פרט לכל אלה, ה-CRF450L קיבל אביזרי רישוי מלאים לתקינת כביש, כמו למשל מראות, צופר, מאותתים ומערכת תאורה מלאה, כשהפנסים כולם – כולל הפנס הקדמי – הם מסוג LED.

ה-CRF450L החדש יגיע לשווקים האירופאיים, ובכלל זה לישראל, בתחילת שנת 2019, ובתמחור נכון הוא עשוי להיות להיט מכירות בקרב רוכבי דו-שימושי שמחפשים דו"ש קרבי. ראינו את זה עם הקאמבק של הסוזוקי DR-Z400S וה-DR650SE, שנמכרים בכמויות יפות מאוד מאז חזרו ארצה. מחירו של ה-CRF450L טרם פורסם.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Beta AlpX (3)

חדש בארץ: בטא אלפ X

הבטא אלפ X הוא סקרמבלר לדש הבנוי על פלטפורמת האלפ 4.0 הוותיק, והוא מיועד להיות קל וידידותי לשימוש אורבני עם יכולת שבילים קלה; המחיר: 40 אלף ש"ח

10 תגובות

  1. Avatar

    מצטרף לשאלה, לא טעיתם בסעיף הספק המנוע? ל drz יש כ39 אאל"ט.

  2. Avatar

    פפחחחח…אתם לא רציניים עם ההספק/מרווחי טיפול/משקל ומיכל הדלק..מה נסגר??

  3. Avatar

    ה 25 זה הנתון של ה 250 אשר פורסם בטעות באתר של הונדה באירופה. המספר הנכון הוא סביב ה 40 (תלוי איזה דינמומטר אתה שואל). קיצר 450 זה 450 לא לדאוג

    • Avatar

      אוקיי גם אם כן, drzאמנם כבד יותר, אולי גם המיכלולים שלו קצת פחות טובים לפני שיפורים ,אבל הוא מוציא בסביבות 40 סוסים .ההונדה יוציא מ50 סמק יותר אותו הספק, פלוס מינוס וידרש להחלפות שמן בתדירות מופרכת ועם מיכל דלק פיצפון כמו של אופנוע מוטוקרוס ,לא ברורה תכלית האופנוע הזה.

  4. Avatar

    מה אם גרסת סופרמוטו ??? drz400sm או crf450sm

  5. Avatar

    25 לדגם האירופאי המוגבל.(כישיג נברר איך ומה עושים כדי להסיר הגבלות).
    הדגם האמריקאי יפיק סביב ה-45 כ"ס.

  6. Avatar

    25 כ"ס???????? מההההההההההההה

  7. Avatar

    מתחרה לDRZ? ה DRZ עולה באמריקה 6500$, ופה 46000 שח לא כולל מבצע. זה יעלה 11000$. אז כמה יעלה פה? 60-70- אלף? כמה יעלו לי טיפולים? אני עושה 18000 בשנה. רגע, 18000 כפול בו נגיד 500 שח לטיפול (אחרי הנחה). 9000 שח לשנה רק טיפולים. חחח, כבר עדיף מרצדס או לקסוס.

  8. Avatar

    לסדר את הנתונים ולהבינם.

    ה CRF450L,זו גירסה דו-שימושית חוקית לכביש ל CRF450X ה'כל חדש'.
    מי שירצה לעשות את ה-L יותר קרבי,יוכל בלי בעיות להחליף בו חלקי מפתח עם אלו של ה X החדש.

    48 כ"ס מתחת ליד,די בקלות.

    לאלו התוהים לגבי גודל מיכל הדלק.

    אז ככלל,אופנועים מוזרקים,צורכים פחות דלק באופן משמעותי ממנועים המוזנים ע"י קרבורטורים.
    כך שגם עם המיכל הקטן,ניתן להגיע לטווח רכיבה סביר.
    אם לא מספיק,החלפה למיכל של ה X החדש,או המתנה של כמה חודשים ויצרנים כמו IMS מכינים מיכלי דלק גדולים יותר.
    באופן עקרוני,ה L החדש,מיועד להיות מתחרה על השוק של ה KTM EXC450\500F דו"ש הקרבי הנמכר בארה"ב.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן