במוטוגוצי מציגים את ה-V100 מנדלו AVIAZIONE NAVALE – שייוצר ב-1,913 יחידות לאות כבוד ליחידה המוטסת של חיל הים האיטלקי.
בסוף שנת 2021 הציגו במוטוגוצי את ה-V100 מנדלו עם מנוע מקורר נוזל בנפח 1,042 סמ"ק, 115 כוחות סוס ואלקטרוניקה מודרנית שמיישרת קו עם דגמי התקופה של שאר היצרניות. היחידות הראשונות ימסרו ללקוחות החל מחודש נובמבר, אך עוד בטרם החלו לספק אופנועים ללקוחות, מודיעים במוטוגוצי על מהדורה מוגבלת מיוחדת.

ה-V100 מנדלו AVIAZIONE NAVALE נולד לאות כבוד ליחידה המוטסת של חיל הים האיטלקי (AVIAZIONE = תעופה, NAVALE = חיל הים). מוטוגוצי היא אחת מיצרניות האופנועים האיטלקיות הוותיקות ביותר באירופה. היצרנית, שנוסדה ב-15 במרץ 1921, החלה את דרכה תחת עמנואל פארודי (Emanuele Vittorio Parodi), בנו ג'יורג'ו, וקרלו גוצי (Carlo Guzzi) – שניהם שירתו ביחד בזמן מלחמת העולם הראשונה – שבחרו את סמל הנשר לזכרו של חברם ג'ובאני ראבלי (Giovanni Ravelli), שנהרג בתאונת טיסת מטוס קרב שנתיים לפני כן. הכנפיים בסמל הם לכבודו.
המהדורה המיוחדת נותנת כבוד ליחידה המוטסת של חיל הים, שנוסדה בשנת 1913. זו הסיבה ל-1,913 היחידות שיגיעו בצביעת 'חאקי' קרבית בהשראת מטוס הקרב, ה-F-35B. יש סמל מיוחד ומספר סידורי שמוטבע בשלדה. הגרסה המיוחדת תקבל גם ידיות מחוממות וחיישני ניטור לחץ אוויר.
למוטוגוצי V100 מנדלו מנוע וי-טווין עם גל ארכובה אורכי וזווית של 90° בין הצילינדרים, גל-זיזים עילי כפול ו-8 שסתומים, כאשר יש קירור נוזל. לא סתם הדגשנו את קירור הנוזל, שכן זהו חידוש משמעותי עבור מוטוגוצי, שדוגלים בתצורת קירור אוויר למנוע. נפח המנוע עומד על 1,042 סמ"ק, והמנוע מפיק 115 כוחות סוס ו-10.6 קג"מ, כאשר 90% מנתון המומנט זמין כבר מ-3,500 סל"ד. יש מצמד רטוב מופעל הידראולית, והנעה דרך גל הינע.
השלדה הקומפקטית בנויה מצינורות פלדה, ויש זרוע אחורית חד-צידית, עם בסיס גלגלים של 1,486 מ"מ. למנדלו כנפונים אווירודינמיים אקטיביים מתכווננים על מיכל הדלק, שנפחו 17.5 ליטרים. זווית הכנפונים נעה גם לפי מצב ניהול המנוע הנבחר, ויכולה להסיט ולהפחית עד 22% מהתנגדות האוויר על הרוכב. המשקף הקדמי מתכוונן גם הוא. מערכת האלקטרוניקה מיישרת קו עם התקופה, כשיש יחידת מדידה אינרציאלית (IMU) בשישה צירים, יחד עם בקרת אחיזה בכמה מצבים, ABS להטיה, בקרת שיוט, בקרת בלימת מנוע, 3 מפות ניהול מנוע ו-4 מצבי רכיבה. יש פנסים מתכווננים לפנייה, ויש מסך TFT בגודל 5″. הגרסה הבכירה מגיעה עם בולמים חשמליים סמי-אקטיביים של אוהלינס, מדגם SMART EC 2.0, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, ידיות מחוממות וקישורית לסלולר דרך המסך.
אין עדיין מועד הגעה או מחירים בישראל, כאשר אנחנו מעריכים שניתן יהיה להזמין את המהדורה המיוחדת גם דרך היבואן המקומי.
1. הצבע לא תואם בגוון ובמרקם לצבע של F35, גם לא במפרט (צבע דוחה תביעת מכ"ם), כנראה שהצבע המיוחד של F35 (וחמקנים אחרים)יקר מידי, או לא פרקטי לאופנועים. אבל חברים, זה לא הצבע המוצהר!
2. גם המטוס שבתמונה בכלל לא F35 [מתוצרת לוקהיד מרטין], אלה הריירII [מתוצרת מקדונלד דגלס (או בריטיש אירוספייס?)], קצת יותר לדייק בכתבה בבקשה.
3. המספר הסידורי נמצא על חלק פריק שקל מאוד לזיוף. פח צבע + פנטוגרפיה ויש לך דגם מיוחד מספר סידורי לפי בחירתך, נניח: 0000.