דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: מוטוגוצי V65 TT
Motoguzzi V65 TT (2)

נוסטלגיה: מוטוגוצי V65 TT

המוטוגוצי V65 TT נוצר במקור בעקבות גחמת מרוצים של ספק מקומי, וצמח לדגם שזכה להצלחה יחסית בישראל בשנות ה-80; וכן, זה היה האופנוע של האופנובנק

בשנות ה-80 נמכר אצלנו ה-V65 TT של מוטוגוצי – דגם דו-שימושי בנפח בינוני שנולד למעשה מאופנוע מרוצים מאולתר שהשתתף בראלי דקאר התובעני.

בשנת 1979 נוסד ראלי פריז-דאקר המפרך. יבואן צרפתי של מוטוגוצי נכנס למרוץ עם חמש יחידות של V50 מוסב. על אופנוע הכביש הוא הלביש גלגל 21″ מלפנים ומיכל דלק גדול. אחד מהם אף סיים, במקום ה-48. לקח לגוצי עוד מספר שנים, אך הדגם אותו הם פיתחו קיבל את השראתו מאותו יבואן אמיץ. בשנת 1984 הוצג הV65TT, כאשר ה-TT היה קיצור של Tutto Terreno, שזה All terrain – לכל שטח. הוא נולד כדי להתחרות במוביל הקטגוריה – הב.מ.וו R 80 GS.

מנוע הווי טווין בנפח 643 סמ"ק היה מקורר אוויר ועם שני שסתומים לצילינדר. 48 כ"ס ב-7,400 סל"ד דחפו דרך גל הינע וחמישה הילוכים למהירות מרבית של כ-170 קמ"ש. המשקל היבש עמד על 165 ק"ג. צמד קרבורטורים בקוטר 30 מ"מ הזינו את המנוע, כאשר השלדה התבססה על ה-V65 לאריו של מחלקת הכביש. מזלג מרזוקי קונבנציונאלי בקוטר 42 מ"מ שיכך מלפנים וצמד בולמים היו אחראים מאחור. ברמבו יחיד מלפנים דאג לבלימה.

המוטוגוצי V65 TT נמכר בישראל בין השנים 1988-1985 על-ידי ג.א.ל, ובמחיר נמוך יותר מיריבו המקומי, הסוזוקי DR600. מחירו הנמוך ועיצובו הקרבי-מדברי פיתה לא מעט לקוחות ישראלים שרכשו אופנוע עם צילינדרים בולטים שיודעים לתקוף רגליים, בולמים לא מוצלחים, מנוע סביר אך לא אמין כמו יריבו היפני, בעיות של שבר בגל ההינע ובחישוקים לרוכבים שניסו לרדת לשבילים, הילוכים שלא אהבו רוכבים אגרסיביים, ומערכת חשמל בעייתית. מיכל הדלק היה בנפח של כ-13 ליטרים בלבד – נתון נוסף שהיה לרעתו.

במוטוגוצי הפסיקו לייצר את ה-V65 TT בשנת 1987 והחליפו אותו ב-NTX650, עם עיצוב שונה יחד עם עוד שיפורים הכרחיים. האיטלקים שמרו לדגם חסד, כאשר יצרו את ה-V85 TT המודרני עם אזכורים לאותו דו-שימושי משנות ה-80. הוותיקים שביניכם גם יזכרו את ה-V65 TT כאופנוע שעליו רכב האופנובנק, שלימים התברר שבכלל ברח ברגל ונכנס לרכב מסחרי, למרות שחבש קסדה בכל מעשי השוד שלו.

Motoguzzi V65 TT (1)

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

25KB998Rimini_LF

חדש מבימוטה: KB998 רימיני לכביש

בבימוטה מציגים את ה-KB998 רימיני - גרסת ההומולוגציה החוקית לכביש של של ה-KB998 עם שלדה ומכלולים מבימוטה ומנוע שמגיע מהקוואסאקי ZX-10RR

3 תגובות

  1. Avatar

    "במוטוגוצי הפסיקו לייצר את ה-V65 TT בשנת 1987 והחליפו אותו ב-NTX650, שבעיקר החליף את גל ההינע בשרשרת"
    זאת טעות, ה NTX היה עם גל הניע, בדיוק כמו ה TT וכל שאר הגוציים עם מנוע ה V TWIN.

  2. Avatar

    דווקא הTT היה אופנוע נהדר ופרקטי, גרזן ולא פרייאר לקח את כולם ברול- און . להפך אמין מאוד גם מול היפנים וקל לתחזוקה. בעיות חשמל? מערכת חשמל של בוש זהה לאופנועי ב. מ. וו, רק כיוון פלטינות היה מרגיז חוץ מזה כלום. נמכר בארץ גם ב 89 דגם משופר. מיכל דלק 14 ליטר קטן , שילדה לא דומה ללאריו רק מי שחשב שזה מוטו קרוס שבר את הגל הנע שהיה די חזק גם לשבילים. לא שמעתי על שבר בגלגלים היו חישוקי דו"ש לא היו יצוקים. רק 2 וחצי מוסכים ידעו לטפל בגוצי ודרשו מחירים הזויים ולכן הגוצים הוזנחו וטופלו על המדרכה.

  3. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    2 חברים רכשו בזמנו. חזק בטירוף אמינות אפס!
    אז כדי לסגור להם מעגל, בטיול אופנועים בחו"ל, ארגנתי להם סיור במפעל מוטו גוצי. המנועים המצוינים שלהם שימשו את התעשיה האווירית שלנו.
    הגענו מגרמניה על אופנועים מלוקקים. הפועלים התלהבו. עשו לנו כבוד ואירחו אותנו למופת. הייתה להם תצוגה של כל האופנועים שלהם מאז ומעולם.
    אז המעגל נסגר, והם הבטיחו לעצמם, שלעולם לא ירכשו עוד מוטו גוצי :).

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן