דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: קוואסאקי ER-5 – הנייקד
Kawasaki ER-5 (1)

נוסטלגיה: קוואסאקי ER-5 – הנייקד

ה-ER-5 של קוואסאקי היה נציג הנייקד בפלטפורמת ה-500 של היצרנית הירוקה, והוא זכה לפופולריות יפה בישראל בשנות ה-90

אנחנו סוגרים את החוב שלנו לפלטפורמת ה-500 של קוואסאקי. אחרי שסיקרנו כאן את הספורטיבי, את האדוונצ'ר-כביש ואת הקרוזר – מגיעה תורה של גרסת הנייקד.

זוכרים את הלימון? ובכן בקוואסאקי ניצלו את שנות ה-90 טוב מאוד על-מנת לסחוט אותו עד תום. קיבלנו אז בישראל ארבעה אופנועים של קוואסאקי בקטגוריית ה-500 סמ"ק (כשבאופן מעניין אף לא אחד הגיע בצבע הירוק הייחודי של קוואסאקי): ה-GPZ500S הספורטיבי, ה-KLE500 הדו-שימושי / אדוונצ'ר, ה-EN500 הקאסטום / קרוזר וה-ER-5, שהוא הנייקד. ואיזה כיף לחזור על הפסקה הבאה: "כל אחד מהאחים היה מוצלח בתחומו – לא מלך הכיתה, אבל בהחלט בחבורה המובחרת. המכנה המשותף לכולם היה מנוע הטווין המקבילי בנפח 498 סמ"ק, מקורר הנוזל, בעל שמונה שסתומים וגל-זיזים עילי כפול".

קוואסאקי ER-5 - כאן בצביעת 2004
קוואסאקי ER-5 – כאן בצביעת 2004

ההספק ואופי אספקת הכוח היו שונים במעט בין האחים שנועדו לסגמנטים נפרדים, כשבמקרה של ה-ER-5 קיבלנו 50 כ"ס ב-8,500 סל"ד (כשבאופן מעניין, במודעות פרסום של מטרו באותם הימים פורסם נתון של 55 כ"ס) ומומנט של 4.6 קג"מ ב-7,000 סל"ד. בסיס גלגלים נמדד ב-1,435 מ"מ, המשקל היבש ב-179 ק"ג. הבלמים היו פשוטים עם דיסק קדמי יחיד בקוטר 280 מ"מ והאחורי מסוג תוף ארכאי. החישוקים בקוטר 17″ עם צמיגים במידות 110/70 מלפנים ו-130/70 מאחור.

מערכת המתלים הייתה סופר-פשוטה ונטולת יומרות עם מזלג רגיל בקוטר 36 מ"מ (שצמח ל-37 מ"מ באחד העדכונים) וצמד בולמים מאחור, כששניהם היו נטולי יכולות כיוונון למעט עומס קפיץ מאחור. לא היו יומרות ספורטיביות וזו לא הייתה מטרת הקטגוריה באותן השנים. זוכרים את הסוזוקי GS500E וההונדה CB500? ובכן, אלו היו המתחרים שנועדו לספק תחבורה בסיסית למתחילים ולא מעבר. בסיסית, אבל באותן השנים ניתן היה לרכוב ללימודים באוניברסיטה, לעבודה בעיר השכנה, למילואים ולאילת – והכל בכיף ובשמחה ובלי שום טענה. האופנועים של פעם עשו הכל, כשהרוכב הרגיש עליהם כמו מלך.

חלק גדול מאותם הרוכבים המשיך להחזיק את ה-ER-5 גם אחרי שדרוג הרישיון ל'מעל 500'. הוא הפגין אמינות וסחירות מעולים ושמר על הערך שלו לתקופה ארוכה. מתחילת ימיו בשנת 1997 ועד סופם ב-2006 נמצאו לא מעט רוכשים ברחבי העולם שבחרו בו על-פני המתחרים, וגם בישראל הוא נמכר היטב יחד עם שלושת אחיו. עובדה מעניינת היא התנודות במחיר, כשב-1997 הוא נמכר במעט פחות מ-30 אלף ש"ח (29,885 ש"ח בדיוק) ובשנת 2005 מחירו כבר עלה ל-45,100 ש"ח. מחליפו המודרני היה ה-ER-6n, אליו נגיע בהזדמנות אחרת.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX300-URI-02

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX300 אדוונצ'ר

ה-ADX300 החדש של סאן-יאנג מגיע לישראל עם עיצוב אדוונצ'ר מודרני ועם אבזור ואלקטרוניקה מכובדים; המחיר: 36 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar

    יאווווו יש לי כזה!!!!!! החזרתי אותו לכביש והוא במצב מדהים אחלה אופנוע!!!!!!
    נכון הER6 היה המחליף שלו שהיום זה הכאילו Z650

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן