דף הבית / גריד / סוף שבוע במסלול עם Focused Events
NGJ_8773

סוף שבוע במסלול עם Focused Events

אם נמאס לכם שסוכן הנסיעות שואל אתכם 'רודוס או אנטליה?', לסקוטרמן יש רעיון שובר שגרה עבורכם

אם הבעיה שלכם היא שנמאס לכם לרכב במסלולים שלא מתוחזקים כראוי, תחת תקנות רעש מחמירות, ובעיקר נמאס לכם לרכב בגשם – כנראה שלחוסר מזלכם אתם בריטים.

בדיוק עבור אותם בריטים חסרי מזל מציעה Focused Events את השירות הבא: סוף שבוע של 2–4 ימים באחד מהמסלולים באירופה בהתאם לעונות השנה, כאשר החברה לוקחת על עצמה את כל הסידורים הכרוכים בהעברת האופנוע את התעלה, מלונות, הפעלת המסלול וכו'. רק שימו את האופנוע בנקודת ההעמסה ותגיעו למסלול.

"איך כל זה קשור אליי?", אתם שואלים את עצמכם. ובכן, החברה הזו מציעה גם מגוון אופנועים להשכרה במסלול, ולא ממש אכפת להם מאיפה בעולם אתה מגיע. זה היה בדיוק מה שחיפשתי כשהחלטתי שאני רוצה לבלות זמן איכות על מסלול.

בחינה של חברות המציעות ימי מסלול מיקדה אותי בהצעה של Focused Events בעיקר בגלל התאריכים שהתאימו ללוח השנה שלי. החברה מציעה מגוון רחב של סופי שבוע המיועדים לרכיבת מסלול (כאן) במחירים של 440-700£ (כל המחירים בפאונד) – תלוי במסלול ובמספר הימים.

במחיר זה תקבלו גישה מלאה למסלול, הפעלה של המסלול ואירוח במלון בסביבה הכולל לינה בחדר משותף וארוחת בוקר. המחיר כולל גם את העברת האופנועים והציוד של הרוכבים למסלול.

סוף שבוע ארוך של 4 ימי רכיבה על מסלול אלמריה בדרום ספרד
סוף שבוע ארוך של 4 ימי רכיבה על מסלול אלמריה בדרום ספרד

אחרי חלופת מיילים הוזמנו אופנוע שכור מסוג קוואסאקי ZX636, והדרכה. אני מצדי הזמנתי כרטיסי טיסה וזהו.

אז זהו שלא בדיוק זהו, לפחות לא במקרה שלי. מתברר כי סדר וארגון הם לא הצד הכי חזק של החברה הזו. לצורך עלייה במסלול נדרשים מספר ביטוחים, שחלקם לא ניתן להמצאה או לרכישה על ידי ישראלים. בנוסף, כתובת המלון נמסרת למשתתפים בעת העמסת האופנוע. שאלות בנושאים אלו שהופנו במייל לא נענו אלא לאחר פנייה טלפונית. בסופו של דבר ביטוח המסלול נרכש ישירות מהחברה המארגנת, אבל תידרשו לשים לב לדברים הללו.

רגע משבר נוסף היה כאשר הגעתי למלון והתברר כי הוא סגור. כאן כבר החסרתי פעימה (בסוף זה הסתדר), אבל השיא היה צפוי למחרת. בבוקר היום הראשון כולם מגיעים למסלול, כל אחר לוקח את האופנוע שלו לבוקס ומתחיל לעבוד עליו כדי להכין אותו לעלייה למסלול. אני ניגש לפיטס, מציג את עצמי, ומנהל האירוע מסתכל עלי במבט של "באמאש'ך מה יש לך לחפש פה?", וממשיך שלא ידוע לו שום דבר על אופנוע שכור שהוזמן או הדרכה. אחרי רגע קצר בו אני זה שמסתכל בו בלסת שמוטה, הוא מבהיר כי לא תהיה בעיה לספק אופנוע שכור מתוך המלאי, אבל מדריך פשוט אין להם.

תדריך קבוצתי - עוד רגע יוצאים
תדריך קבוצתי – עוד רגע יוצאים

על המסלול

האירועים הללו הם ימי מסלול לכל דבר. כלומר המוצר אותו אתה רוכש הוא גישה למסלול. לשאר אתה צריך לדאוג. תחזוקה של האופנוע, החלפת צמיגים וכל הקשור בכך. אחד המשתתפים שחלקתי איתו את הבוקס החליק ביום הראשון והאופנוע יצא ממצב כשירות. הוא בילה את יתר היום הראשון ומרבית היום השני בעבודה על האופנוע במקום לרכב. בסופו של דבר הוא נשבר ושכר אופנוע גם הוא, מה שהסביר כיצד היה להם אופנוע זמין עבורי.

המסלול – אלמריה (דרום ספרד) – עמד לרשותנו בין עשר בבוקר לחמש אחר הצהריים, כולל הפסקת צהריים של שעה. המלון היה מרוחק כ-50 ק"מ, מה שחייב שכירת רכב. מרבית הרוכבים מגיעים לפני השעה 09:00 בכדי לעבוד ולתחזק את האופנועים. הקבוצה איתה רכבתי הייתה מורכבת כולה ללא יוצא מהכלל מרוכבים בריטיים, וכך זה במרבית האירועים של החברה הזו. המשתתפים מחולקים לקבוצות בהתאם לקצב הרכיבה, וכל קבוצה מוזנקת למקצה נפרד של 20 דקות. מספר המשתתפים עמד על 40, מה שהותיר הרבה זמן ומרווח מסלול לכל משתתף. ביומיים הראשונים היינו שתי קבוצות בלבד, מה שאפשר לכל רוכב 9 מקצים ביום. בסוף השבוע הצטרפו למסלול רוכבים ספרדים שהגדילו את מספר הקבוצות לשלוש, ואז מספר המקצים ירד ל-6 ביום.

9 סשנים בני 20 דקות ביום, כפול 4 ימים
9 סשנים בני 20 דקות ביום, כפול 4 ימים

ניתן לרכוש מהמארגנים דלק, המגיע במכלים של 20 ליטר, וגם צמיגים. הצמיגים המוצעים הם צמיגים ספורטיביים ההולמים את המסלול. אני רכבתי עם דאנלופ D212 גרנד-פרי, צמיג המספיק ליומיים של רכיבה אגרסיבית ומספק אחיזה ברמה סופר-גבוהה. הבריטים, כמו אחרון הישראלים, קונים רק את מיכל הדלק הראשון וממלאים אותו כל בוקר בתחנת דלק בדרכם למסלול.

לאחר המקצה הראשון המארגנים מצאו מתנדב שהסכים להדריך אותי. רוכב עם ניסיון רב והיכרות רבה עם המסלול הספציפי. פיט התגלה כמדריך דידקטי מעולה. 2 הקפות איתו ועוד מעט הסברים על המסלול, היה כל שצריך בכדי לעשות את ההבדל. ההדרכה הסתכמה ב'עקוב אחריי' וקצת הסבר על המסלול. בתחילה כאשר הוא מצביע על נקודת הבלימה בסוף הישורות אני אומר לעצמי שאפשר לדחות את הבלימה בלפחות 50 מטרים. בהמשך, כשהמהירות תעלה ב 50 קמ"ש, בנקודה הזו אני כבר ארד על הבלמים בטירוף. כל הקפה דורשת מאמץ פיזי ומנטלי לא מבוטל. הסביבה מאוד תחרותית ומעודדת להוציא מעצמי את כל מה שאני יכול לתת. למרות המאמץ אני מורעב למסלול ולא מוותר על אף מקצה ועל אף הקפה. ברגע שמוצב השלט הקורא לקבוצה שלי לעלות למסלול אני עומד על הגריד מחכה להזנקה יום אחר יום. ארבעה ימים נפלאים של חוויה מלאת אדרנלין.

אופנועים עושים חברים. החבר'ה הבריטים, שחלקם הגדול באו עם היכרויות מוקדמות, היו חבורה מופרעת ונהדרת לרכב איתה, מה שרק שיפר את החוויה. כזר מבחוץ קל לקנא בנגישות שלהם לספורט מוטורי. למעלה ממחצית המשתתפים מחזיקים אופנוע המיועד למסלול בלבד – ומדובר באופנועי ספורט חדישים שהוסבו למסלול – בנוסף לאופנוע אותו הם מחזיקים ביום יום. ימי מסלול זמינים להם במבחר מסלולים במרחק קצר מהבית, ובנוסף הם משתתפים מפעם לפעם בסוף שבוע מוטורי שכזה. קצת לא היה ברור להם למה מישהו צריך לשלם את המחיר של טיסה מישראל ושכירת אופנוע רק כדי לעלות על מסלול. הסברתי להם בגאווה שאמנם אין לנו מסלולים, אבל יש לנו חוק ספורט מוטורי לתפארת!

יש לנו חוק ספורט מוטורי לתפארת!
יש לנו חוק ספורט מוטורי לתפארת!

עלויות

  • חבילה בסיסית – 499£
  • שכירת אופנוע – 175£ ליום. המחיר משתנה לפי סוג האופנוע. האופנוע אינו מבוטח והרוכב נושא בכל נזק שייגרם לאופנוע
  • דלק – 30£ ל-20 ליטר. בגדול 20 ליטר אמורים להספיק ליום רכיבה מלא
  • צמיגים – ניתנים לרכישה במסלול. זמינים מספר צמיגים ספורטיביים. בעת שכירת אופנוע אתם מקבלים צמיגים חדשים ומתחייבים להחזיר את האופנוע עם צמיגים במצב דומה.
  • תיעוד מצולם של האירוע – 55£
  • שכירת רכב – 120€
  • הדרכה – בהתאם לכמות וסוג ההדרכה כפי שמפורט
  • ארוחת צהריים במסלול – 10€
  • ארוחת ערב ושתייה

דרישות נוספות

  • רישיון נהיגה תקף
  • קסדה תקינה
  • חליפת עור מלאה כולל מיגון גב (אפשר שני חלקים המחוברת ברוכסן)
  • ביטוח בריאות ישראלי, ביטוח נסיעות וביטוח מסלול (נרכש במקום)

אודות סקוטרמן

Avatar
סנילי, מתבלבל בין הגז לקלאץ' ובין ההילוכים לבלם. אם רק היה זוכר את הדרך הביתה היה מפסיק לרכוב...

עשוי לעניין אותך

BMW HP2 Megamoto

נוסטלגיה: ב.מ.וו HP2 מגהמוטו

ה-HP2 - ביצועים גבוהים - היה חלק מחטיבת הביצועים של ב.מ.וו; המגהמוטו היה ההיפרמוטארד הקרבי והייחודי של משפחת הבוקסרים הביצועיסטית של תחילת שנות ה-2000

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן