בשורה חיובית: במחצית הראשונה של 2016 השוק הדו-גלגלי עולה בכ-11% – כך עולה מדו"ח התוצרים של איגוד לשכות המסחר שפורסם הבוקר.
בחודשים ינואר עד יוני 2016 נמכרו בישראל כ-8,780 כלים דו-גלגליים, וזאת לעומת 7,870 כלים דו-גלגליים שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד (סיכום הרבעון הראשון של 2016 – בקישור)
כזכור, את שנת 2015 השוק הדו-גלגלי סיים בעלייה של כמעט 10%, כשרוב העלייה הייתה במחצית השנייה של 2015 – ככל הנראה בשל עבודות הרכבת הקלה שהחלו ברחבי גוש דן. העלייה במכירות במחצית הראשונה של 2016 ממשיכה את המגמה הזו ואף מחזקת אותה, וזה הגיוני מאוד, לא רק בגלל עבודות הרכבת הקלה אלא בכלל בגלל העומס הבלתי נתפס של כלי רכב על הכבישים והפקקים האינסופיים. אם תימשך המגמה, את שנת 2016 נשוק הדו-גלגלי עשוי לסיים עם כ-17 אלף כלים – מספר שמתחיל להתקרב לשנות השיא של 2008 ו-2009.
יחד עם זאת, הנתון הזה של 11% הוא אמנם יפה וחיובי, אבל הוא עדיין לא מספיק. העובדה שבאותה התקופה נמכרו בישראל כ-167 אלף כלי רכב פרטיים – עלייה של כ-16% ושיא מכירות חדש (בשנת 2016 צפויים לעלות על הכבישים למעלה מ-300 אלף כלי רכב פרטיים!), גורמת לנתונים הדו-גלגליים להחוויר, ולמרות העלייה האבסולוטית – יחסית לשוק הרכב מדובר עדיין בדשדוש במקום. אין לנו ספק שבשנים הקרובות, עם סתימה כמעט מוחלטת של הכבישים בשל הצפה בלתי מתקבלת על הדעת של כלי רכב פרטיים, השוק הדו-גלגלי ימשיך לצמוח ואף יתקרב לפוטנציאל האדיר שיש בו.
מבחינת מותגים, סאן-יאנג כרגיל בראש, עם 2,232 כלים במחצית הראשונה של השנה. קימקו אחריה, גם כרגיל, עם 1,734 כלים. במקום השלישי עם 1,581 כלים – ימאהה, שממשיכה את מגמת הגדילה שלה בשוק הישראלי (סיימה את 2015 עם כ-2,200 כלים).
עליות יפות רושמות ק.ט.מ (490 כלים) וקוואסאקי (400 כלים), לא מעט בשל הורדת המחירים האגרסיבית לאופנועי הכביש הקטנים שלהן. ק.ט.מ, למשל, מכרה כ-100 כלים מסדרת ה-390 שלה – דיוק ו-RC.
מספרים נוספים: סוזוקי מוכרת כ-200 כלים, מהם 50 יחידות של DR-Z400S ו-40 יחידות של DR650SE. הוסקוורנה מוכרת 140 כלים, ב.מ.וו 166 כלים, מהם כ-50 יחידות של R1200GS בשתי גרסאותיו, הונדה מוכרת כ-600 כלים, פיאג'ו מוכרת כ-450 כלים, הארלי מוכרת לא פחות מ-93 כלים, ודוקאטי מוכרת 60 כלים.