סרטון חדש שקוואסאקי שחררו משחזר את ימיו של הנינג'ה המקורי משנות ה-80 – ה-GPZ900R – שגם יככב בסרט 'אהבה בשחקים' החדש.
לקוואסאקי היה בשנות ה-80 אס ביד – אחד מדגמי הנינג'ה המוקדמים – גרסת ספורט מתקדמת שהציגה לראשונה לעולם שילוב של מנוע ארבע בשורה עם 4 שסתומים לצילינדר וקירור נוזל. ה-GPZ900R, שהוצג ב-1984, הציג נתונים מרשימים ממנוע 908 הסמ"ק שלו, כמו 115 כ"ס ומעל 240 קמ"ש. שילוב קוטר הגלגלים נשמע לא הגיוני כיום, אך גלגל קדמי בקוטר "16 עם אחורי בקוטר "18 היה שילוב מקובל בזמנו. אלו, יחד עם שילוב המנוע הקומפקטי והנמוך ובולמי אוויר, אפשרו התנהגות מרשימה וספורטיבית לזמנים ההם.
אם האופנוע נראה ונשמע לכם מוכר, זה כי הוא כיכב בסרט 'טופ גאן' (אהבה בשחקים) המיתולוגי, יחד עם טום קרוז. סרט ההמשך של טופ גאן צפוי לצאת לאקרנים בקרוב – והגרסה המקורית של ה-GPZ900R כבר מופיעה בטריילרים (יחד עם ה-H2). בקוואסאקי, כאמור, משחררים סרטון שמחזיר לתודעה את הדגם – ככל הנראה לקראת הסרט וברוח הימים האלה (קטאנה, מישהו?) כקדימון לגרסה מודרנית שאולי תצא ותתבסס על ה-Z900 RS.
הפלטפורמה המכאנית של ה-Z900 RS נלקחה כאמור מה-Z900, אם כי בוצעו בה כמה שינויים כמו גלגל תנופה כבד יותר כך שיתאים לקונספט החדש. המנוע – 4 צילינדרים בנפח 948 סמ"ק – עבר מספר שינויים, וכעת הוא מספק 111 כ"ס במקום 125 כ"ס בגרסת המקור, אולם שיא המומנט מתקבל בסל"ד נמוך יותר. מערכת הפליטה ייעודית לדגם ה-RS, עוצבה בהשראת ה-Z1, אך כמובן עומדת בתקנות יורו 4. גם השלדה והמתלים לקוחים מה-Z900, אם כי כאן ב-RS הבולמים כוילו מחדש להתאמה לדגם. גרסת ה-GPZ900R, אנו מאמינים, תתבסס על אותו המנוע ומכלולים.