בקוואסאקי בוחרים להמשיך באבולוציית ה-Z900 המוכר והטוב, ומיישרים לפי הבסיס ההכרחי לשנת 2025, מה שמספיק בשביל להגדיר אותו כדור שלישי.
ה-Z900 של קוואסאקי הוצג בשנת 2017, החליף את ה-Z800, אז לקחו בקוואסאקי את מנועו של ה-Z1000 בנפח 1,043 סמ"ק, הקטינו את קוטר הצילינדרים כך שנפח המנוע יעמוד על 948 סמ"ק, ובנו סביבו שלדת צינורות פלדה עם מכלולי ביניים ועיצוב קרבי ורדיקלי שקרץ לצעירים. לשנת 2020 שחררו את הדור השני והמשופר, שמעבר לחליפה המעודכנת גם קיבל עדכונים חשובים בתחום האלקטרוניקה.
בשנת 2021 הוצגה גם גרסת SE מתקדמת יותר אשר הוסיפה מערכת בולמים מלאה של אוהלינס עם מזלג הפוך ומוזהב בקוטר 41 מ"מ ובולם S46 מאחור – שניהם מתכוונים במלואם, כאשר מאחור יש גם כיוון עומס קפיץ נפרד. מערכת הבלמים של ברמבו יחודית לגרסה, עם צמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ וקליפרים רדיאליים 4 בוכנות של ברמבו מדגם M4.32 (דומה למערכת המותקנת ב-Z H2), ודיסק יחיד בקוטר 250 מ"מ מאחור. המשאבה הקדמית הרדיאלית היא של ניסין. בנוסף, צינורות הבלם מצופים בפלדה שזורה.
כעת, לשנת 2025, מציגים בקוואסאקי דור שלישי של שתי הגרסאות, עם שינויים מינימליים יחסית אבל חשובים. נתחיל עם העיצוב, שמקבל גם מסיכת חזית חדשה ומחודדת יותר, כונסי האוויר בצידי מיכל הדלק חדשים, קטנים ושונים עם אלומיניום בוהק ויחידת הזנב חדשה עם פנס LED בעיצוב אחר מהדור הקודם. בקוואסאקי קוראים לשפת העיצוב בשם 'Sugomi design' ומדמים את זה לאצן שדרוך ומחכה לזינוק.
יחידת המנוע נשארת זהה, עם ההתאמה לתקנות יורו 5+ ההכרחיות. שינויים פנימיים בזויות גל הארכובה מאפשרות שיפור מסוים במומנט בסל"ד נמוך וחיסכון טוב יותר בצריכת הדלק, ב-16% טוב יותר לפי קוואסאקי. נתוני מנוע מרובע הצילינדרים בנפח 948 סמ"ק נשאר על 125 כ"ס ב-9,500 סל"ד ו-10.1 קג"מ ב-7,700 סל"ד. נשארה מערכת ניהול מנוע עם 4 מצבי רכיבה – ספורט, כביש, גשם, ומצב 'רוכב' שבו הרוכב יכול לכוון את עוצמת המנוע ואת רמת ההתערבות של בקרת האחיזה. וכן, יש בקרת אחיזה ב-3 מצבים וניתוק.
לשנת 2025 נוספה מערכת IMU ב-6 צירים אשר מאפשרת את התערבות בקרות הבלימה והאחיזה גם במצבי הטיה. תוספת בטיחותית חשובה ל-Z900. זה גם מאפשר להוסיף קוויקשיפטר דו-כיווני ובקרת שיוט. חדש גם הוא צג TFT בגודל 5″, מעט גדול יותר מהדור הקודם, עם מערכת ניווט 'turn-by-turn' שמאפשרת לנווט לפי החיצים בצג.
הקוואסאקי Z900 החדש צפוי להגיע לישראל במהלך שנת 2025, כאשר המחיר המדויק לשתי הגרסאות יקבע בסמוך למועד ההגעה.