צילום: אסף רחמים
- יתרונות: מראה ופוזה, מנוע – בעיקר בעיר
- חסרונות: נוחות, פידבק, יכולות דינמיות
- שורה תחתונה: קאסטום זול לחובבי הז'אנר התפרנים, כלי מעולה לסיבובי ברים ובתי קפה תל-אביביים
- מחיר: 66,288 ש"ח כולל אגרות רישוי
- מתחרים: ימאהה XV950
בואו ונגמור את זה ישר מההתחלה: זהו מבחן לקאסטום. לא תמצאו כאן קלישאות על תאוצה והיגוי של ספינת אוויר, לא נעסוק במה פרויד היה חושב על מי שבוחר לרכב על אופנוע נמוך וארוך כמו סיגר, ולא נשאל למה צריך 900 סמ"ק כדי לקבל 53 סוסים. אלו חוקי הזאנר. Wannabe a racer שבאו לכאן להריץ דאחקות יצטרכו למצוא כתובת אחרת.
למשפחת ה-VN זכויות רבות בסצנת הקאסטומים בישראל. תקופה ממושכת צמד ה-VN בנפח 800 ו-1500 נשאו כמעט לבדם בנטל של ייצוג קאסטומים בינוניים וגדולים על אדמת ארץ הקודש. בסיוע דשמיא הסצנה עלתה ופרחה, ויצרה שוק לז'אנר שיותר מכל זרם דו-גלגלי אחר מבטא State of mind של בעליו. הוולקן ממשיך את מסורת הדורות ומציע נגישות במחיר סביר לקאסטום.
הגרסה הנבחנת כאן היא גרסת הקאסטום, הנבדלת מהגרסה הרגילה בגלגל "21 ומגביהי כידון, בנוסף תקבלו רגליות קדמיות המורכבות על משככים אלסטיים שימנעו מהוויברציות להעניק לכם פוט-מסאז' מפנק.
כמו כל קאסטום ראוי לשמו, האופנוע הזה בנוי מהעבר, מחלומות נוסטלגיים על תקופות אחרות. הוולקן נראה כמו האופנועים עליהם חלמתם כשהייתם ילדים. חלומות אלו מקבלים ביטוי בבולמים המוסווים היטב ומעניקים אשליה של שלדה קשוחה. מציר המזלג אחורה מראה האופנוע שמנמן, מעוגל, נמוך וזורם. אבל מלפנים תמצאו גלגל "21 גבוה ורזה העומד בניגוד למראה הכללי. בתחילה היה קשה לבלוע את הניגוד, אבל במבט שני דווקא החיבור המחוספס בין החישוק הקדמי ליתר האופנוע מייצר ניגודיות הנותנת חיים למראה הכללי. הניגוד יוצר מראה מעניין ופחות סינתטי. פסי הקישוט הירוקים על המיכל משתלבים במראה הכללי. אלו על החישוקים קצת פחות.
המושב העמוק והרחב נראה מזמין למדי, מרופד ומפנק. כניסה לתוכו מגלה מושב נמוך, נמוך מאוד, עם עדיפות לרגליים קצרות. הרגליים נשלחות קדימה לרגליות המרוחקות, וכך גם הידיים. בנסיעה קצרה זה נחמד, אבל בנסיעה בין עירונית ממושכת הישיבה עם האגן הנמוך יחסית פשוט לא נוחה, במיוחד שמשענת הגב מעט רחוקה. שיוט במהירות של מעל 100 קמ"ש מחריף את הבעיה ומביא ללחץ על חוליות הגב התחתון. בנסיעה ארוכה משטרת האופנה גובה מחירים כבדים. יכול להיות שרוכבים ארוכים יותר, שלא ילכו לאיבוד בין המושב לכידון, ירגישו יותר בנוח.
המתלים קצרי המהלך מתאימים אולי לריחוף קל מעל חומר עננים ורוד ורך, אבל המציאות הישראלית מכה שוב ושוב בבולם האחורי, וזה מצדו מעביר את המחאה לרוכב. בנסיעה קצרה לפאב המקומי הפוזה שווה את המחיר, לדרך ארוכה יותר אפשר למצוא שותפים עדיפים.
מנוע ה-900 סמ"ק נעים, חלק וכמעט לא מורגש. תושבות אלסטיות בשלדה כמו גם בתושבות הכידון מנטרלות את מרבית הוויברציות, והתחושה סטרילית, חלקה ונעימה. מרבית 53 הסוסים במנוע יצאו לאספלט בשקט ובשלווה מבלי להטריד את הרוכב עד 3,500 סמ"ק, משם אין טעם להמשיך ולדחוק במנוע. כל הכוח שיודע לתת המנוע זמין ומוגש באופן נעים וחלק. תיבת חמש המהירויות מספיקה בהחלט, העברת ההילוכים נעימה, כולל 'קליק' קל המספר לך שהעברת הילוך. הרצועה המניעה את הגלגל האחורי תורמת גם היא לשקט ולחלקות הכללית של מכלולי ההנעה.
גם רוכבי קאסטום אוהבים לתת בראש, אבל לא זה הכלי המתאים. לעשות ספורט עם האופנוע הזה זה כמו לגרבץ עם ציפורן מחודדת. אתה יודע שזה לא יכול להיגמר טוב ועדיין לא מצליח להתאפק. התחושה בכידון מעורפלת למדי, ללא פידבק מהגלגל הקדמי. לזה תוסיפו את זוויות ההיגוי ומידות החישוק הקדמי המביאים להיגוי לא לינארי שפוגע בתחושת הביטחון. על אספלט שאינו חלק גם המתלים ישדרו חוסר נוחות. כל אלו לא ימנעו ממכם לגרד את הרגליות הארוכות בזוויות צנועות למדי.
את האופנוע קיבלנו עם תיקי צד נוחים ונאים שתרמו לשימושיות, כמו גם למראה הכללי. התחושה הכללית משדרת איכות גבוהה, אם כי כמה מחלקי הכרום יתגלו כפלסטיק צבוע, לא משהו שאינו מקובל ברמת המחיר של 65 אלפי שקלים.
אהבתי את המראה המושקע, עם קו מתעגל וברור העובר ממיכל הדלק דרך השלדה ועד לכנף האחורית, הישיבה הנמוכה מרגישה נכון בתוך העיר. כל עוד לא דוחפים את האופנוע מתקבל רייד נעים המאפשר ליהנות מהקסם של שתי בוכנות המניעות אופנוע הנראה טוב מאוד.
פחות אהבתי את הנוחות בשיוט מהיר בו תנוחת הישיבה גובה מחיר מהגב התחתון, ואת התחושה המערפלת מהמזלג.
בסך הכל מדובר בחבילה איכותית הנראית נהדר ומחליפה ידיים תמורת מחיר סביר של 65 אלפי שקלים – מחיר זהה לזה של VX950 מבית ימאהה.
מפרט טכני
מנוע | |
---|---|
תצורה | וי-טווין, 903 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, SOHC, קירור נוזל |
הזנת דלק | הזרקת דלק, גופי מצערת בקוטר 34 מ"מ עם מצערת כפולה |
הספק | 47.8 כ"ס (35 קילוואט) ב-5,700 סל"ד |
מומנט | 7.9 קג"מ (77Nm) ב-3,700 סל"ד |
קוטר קדח, מהלך בוכנה | 88.0, 74.2 מ"מ |
יחס דחיסה | 9.5:1 |
הילוכים | 5 |
שלדה ומכלולים | |
תצורה | עריסה כפולה מפלדה |
מתלה קדמי | מזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ, מהלך 150 מ"מ |
מתלה אחורי | זרוע אחורית עם מנגנון Uni-Trak ו-7 מצבי עומס קפיץ, מהלך 103 מ"מ |
בלמים | קדמי: דיסק בקוטר 300 מ"מ עם קליפר צף 2 בוכנות; אחורי: דיסק בקוטר 270 מ"מ עם קליפר צף 2 בוכנות |
צמיגים | קדמי: 80/90-21; אחורי: 180/70-15 |
ממדים | |
אורך כולל | 2,405 מ"מ |
בסיס גלגלים | 1,645 מ"מ |
גובה מושב | 685 מ"מ |
זווית היגוי | 33 מעלות |
מפסע | 182 מ"מ |
מיכל דלק | 20 ל' |
משקל מלא כולל דלק | 278 מ"מ |
מחיר על הכביש כולל אגרות | 66,288 ש"ח |