דף הבית / חדשות / ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024
2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

בק.ט.מ יפתחו בעוד מספר ימים את ההרשמה המוקדמת עבור ה-RC 8C הייחודי, שיימכר ב-100 יחידות בלבד – עם מנוע שמפיק 135 כוחות סוס על 142 ק"ג, מכלולי קצה למסלול, ותג מחיר שמתקרב ל-40,000 אירו.

בק.ט.מ חשפו בשנת 2022 את ה-RC 8C – דגם קיצוני למסלול בלבד, במהדורה שהוגבלה בזמנו ל-100 יחידות, על-בסיס הקרמר GP2R, שמטרתו לספק חוויית מסלול מזוקקת לרוכב. מנוע הטווין המקבילי של ה-890 דיוק R הורכב כאן עם יותר כוח ועם אותו נתון מומנט של 10.1 קג"מ. למנוע הורכבו מערכות יניקה ופליטה חדשות לגמרי הכוללות תיבת אוויר ומסננים חדשים של Twin Air, ומערכת פליטה מייצור עצמי של קרמר ודוד פליטה של אקרפוביץ' מטיטניום עם סופית מקרבון.

הק.ט.מ RC 8C של 2024 - ייוצר ב-100 יחידות
הק.ט.מ RC 8C של 2024 – ייוצר ב-100 יחידות

לשנת 2023 עדכנו בק.ט.מ את ה-RC 8C, כשהוא קיבל 7 כ"ס נוספים שהעלו את ההספק ל-135 כ"ס ב-11,000 סל"ד. נתון המומנט נשאר על 10.1 קג"מ ב-8,250 סל"ד. המנוע קיבל תוספת לקירור השמן לטובת התנאים הקשים במסלול, ומרכיבי מצמד מחוזקים יותר לטובת עמידות. הבולמים רוככו מעט בסט-אפ המקורי לעומת מודל 2022 המקורי. ל-RC 8C התווספו שני ק"ג במהלך, כאשר משקלו היבש עומד על 142 ק"ג.

לשנת 2024 אין שינויים, למעט גרפיקה שונה. הכמות הסופית חוזרת ל-100 יחידות בלבד, כאשר ההרשמה המוקדמת תיפתח באתר ק.ט.מ ב-20 במרץ. המחיר ירד לעומת שנה קודמת ועומד על 37,000 אירו, כאשר נדרש לשלם מקדמה מסוימת. אם ניקח את השנים הקודמות כמדד, הכלים ימכרו בדקות ספורות דרך האתר.

המנוע יושב בשלדה פלדה אשר מיוצרת בעבודת ביד ומאפשרת יכולות כיוונון רבות. משולשי ההיגוי מיוצרים בטכנולוגיית CNC ומאפשרים בחירה בשני מצבים – למסלול טכני עם פניות איטיות או מהיר וזורם יותר. למעשה, כל רכיב ופריט ב-RC 8C ניתן להתאמה ולכוונון. מעטפת הפיירינג עשויה מקרבון ומגיעה עם ברגי שחרור מהיר, ולוקחת השראה מה-GP16 – אופנוע ה-MotoGP של ק.ט.מ – כולל כנפונים המאפשרים כוח הצמדה במהירויות גבוהות, מסיטי רוח על הזרוע האחורית לפינוי חום מהצמיג האחורי, ומגנים מפני נפילות על המכלולים השונים. מערכת הבולמים מורכבת מהטופ שיש ל-WP להציע, עם מזלג Apex Pro 7543 ובולם אחורי מסוג Apex Pro 7746. הבלמים מליין המרוץ של ברמבו, כולל צילינדר ראשי מסוג 19RCS Corsa Corta המאפשר לרוכב פיין-טיונינג מדויק ('נקודת הנשיכה') בידית הבלם. יש חישוקים מכורסמים מסוג Dymag UP7X עם שחרור מהיר, העטופים בצמיגי סליקס של פירלי.

מסך ה-TFT בגודל 5″ משקף את כל נתוני הבקרות והאלקטרוניקה האפשריים, אשר ניתנים לכיוון דרך מחשב נייד. ניתן גם לקבל ניתוחי מידע מהמסלול בעזרת GPS דטה-לוגר המורכב במערכת. יש שלושה כפתורים בצד שמאל המאפשרים לרוכב לבחור את מפות ניהול המנוע, את עוצמת בלימת המנוע ולהגביל את המהירות ברחבת הטיפולים – הכל בלחיצת כפתור.

2024 KTM RC8C-7

2024 KTM RC8C-8

2024 KTM RC8C-6

2024 KTM RC8C-3

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Beta AlpX (3)

חדש בארץ: בטא אלפ X

הבטא אלפ X הוא סקרמבלר לדש הבנוי על פלטפורמת האלפ 4.0 הוותיק, והוא מיועד להיות קל וידידותי לשימוש אורבני עם יכולת שבילים קלה; המחיר: 40 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן