דף הבית / מגזין / אנדורו GP עם ג'וזף שסתומים
R4R-Garcia-019

אנדורו GP עם ג'וזף שסתומים

ג'וזף גרסיה, או בכינויו 'ג'וזף שסתומים', אחד מרוכבי האנדורו המהירים בעולם - כזה שלא משאיר אף שסתום אדיש; יצאנו ליום הדרכה איתו, והיה מהיר

תחום רכיבת השטח הולך ומתפתח בארצנו בקצב מסחרר, וכך גם רמת הרכיבה. רוכבים רוצים יותר ויותר מהכל, והרעב ללמוד ולהתפתח רק הולך וגובר. בין אלו שממלאים את רצון הרוכבים לפיגורות בין-לאומיות שיכו בישראלים תורת אנדורו נמצאים אנשי Riders For Riders, שמביאים לישראל רוכבי-על בין-לאומיים להדרכות רכיבה, בדגש על ארגון ברמה גבוהה וסגירה של אירוע מהקצה אל הקצה.

לרוב אנשי Riders מביאים אלינו את מיטב רוכבי האקסטרים-אנדורו, אבל הפעם האירוע היה קצת שונה, והדגש באירוע האחרון על אנדורו GP, כלומר אנדורו קלאסי – מהירות וסיבולת על מסלול אנדורו מהיר שכולל קטעי ישורת, הרבה פניות, עליות, ירידות, קפיצות והרבה מאוד גז.

צוות 'רוכבים למען רוכבים' בשיתוף עם ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית ק.ט.מ ואבזריון יבואנית צמיגי מיטאס, הביאו ארצה את ג'וזף גרסיה, ספרדי בן 22 ורוכב קבוצת המרוצים של ק.ט.מ. גרסיה, אשר נושא מספר תארים במוטוקרוס ובאנדורו העולמים, הוא טיל קרקע-קרקע אמיתי, אחד הרוכבים המהירים בעולם כיום.

ג'וזף גרסיה - רק בן 22, וכבר מרוכבי האנדורו המהירים בעולם
ג'וזף גרסיה – רק בן 22, וכבר מרוכבי האנדורו המהירים בעולם

בעבר היינו בהדרכות אקסטרים-אנדורו של ג'וני ווקר או של טאלנטים אחרים מסצינת ההארד-אנדורו כמו קודי ווב או ווייד יאנג, אבל הפעם הצטרפנו ליום ההדרכה על מנת לחוות הדרכת רכיבה מסוג אחר, שפחות פופולרי בימים אלו, כשהטרנד הוא אקסטרים-אנדורו, אבל ברור לכולם כמה יעילה רכיבת האנדורו הקלאסי לכל סוג של רכיבת אנדורו.

את היום התחלנו בהקפות היכרות בספיישל-טסט מעגלי, מסלול שבו ניתן למדוד זמנים בהקפה מלאה. לאחר החימום והכרת המסלול הוזנקנו למדידת זמנים על-ידי לא אחר מהאורח הספרדי. התוצאות נרשמו על-מנת שנוכל להשוות תוצאות עם מדידה בסוף היום לאחר שניישם את שנלמד בהדרכה.

הוזנקו אחד אחרי השני בהפרשים של חצי דקה על-מנת שנקבל מסלול עם ראות טובה ללא אבק, אבל זה תחילת האביב ובדרום הארץ האבק חוגג.

לאחר שכולם סיימו את הקפות המדידה התחיל החלק המעשי של היום – לימוד טכניקה ותרגול. ג'וזף בחר כמה אלמנטים שחוזרים על עצמם בכל מסלול: פניות פתוחות, בלימות ושינוי כיוון, עליות עם קפיצות, בחירת קווים נכונה, והסביר לנו את הטכניקה, מה נכון לעשות, מה לא נכון לעשות, הדגמה מוחשית על הק.ט.מ 350EXC-F החמוש בבולמי קצה של WP, שסופק לו על-ידי יבואנית ק.ט.מ ו-WP. לראות את גרסיה רוכב זה מהפנט. הוא וירטואוז שקשה להאמין עד כמה, עד שרואים בעיניים איך הוא שולט במכונה ובאיזה קצב.

כך, במשך כל יום ההדרכה גרסיה התרוצץ בין הרוכבים, לימד טכניקות ולא הפסיק לתת טיפים ודגשים אישיים כדי שכל רוכב ייצא מהיום הזה רוכב טוב יותר.

אחרי כמה שעות של תרגול אינטנסיבי הגיעה העת לבחון במספרים את השיפור. במדידת הזמנים נוספת – זו של סוף היום – הופתענו לגלות כמה שיפרנו את הזמנים על המסלול. אישית שיפרתי לא פחות מחצי דקה, שזה המון במונחים של אנדורו GP, וכך גם שאר הרוכבים השיגו תוצאות יפות משמעותית מהבוקר.

את סיכום היום עשינו בטקס הענקת פרסים מתנת אבזריון לרוכבים שבעיני גרסיה השתפרו הכי הרבה ביום זה.

איזה כיף להרגיש אירופה ליום אחד, ולמזלנו זה קורה לעתים קרובות.

אודות אלעד גבאי

אלעד גבאי

עשוי לעניין אותך

סוזוקי GS1000

נוסטלגיה: סוזוקי GS1000 – הליטר הראשון

ה-GS1000 של סוזוקי היה אופנוע הליטר הראשון של החברה שהוצג בשלהי שנות ה-70 כאופנוע ספורט שאף זכה בניצחונות חשובים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן